• Tue 15 Oct 2019 17:44
    1549 visningar
    6 svar
    6
    1549

    Såg inget foster vecka 6+4!

    Var på vaginalt ultraljud i fredags (vecka 6+4) man såg en hinnsäck tror jag det heter, men inget foster. Hon trodde jag kunde vara tidigare gången eller så var det inte bra. Ska på nytt vaginalt ultraljud på torsdag (vecka 7+3).

    Ge mig solskenshistorier snälla. Precis gått igenom ett missfall. Orkar inte fler!!!!!!!!

  • Svar på tråden Såg inget foster vecka 6+4!
  • Tue 15 Oct 2019 17:51
    #1

    Jag har tyvärr ingen solskenshistoria. Jag har haft fyra missfall och har tre barn. I vecka 6+3 såg jag tydligt min äldsta son och hur hans hjärta slog. Vid mina missfall har jag två gånger fått höra som du att komma tillbaka för att se om jag blivit gravid senare men det har inte funkat för mig. Då har det alltid blivit mf tyvärr. Håller tumlarna för dig dock. Vet hur tärande denna väntan är. <3

  • Tue 15 Oct 2019 18:04
    #2

    Jag gjorde vul i v 7 (6+1) pga blödning med min dotter, då det var en ivf-graviditet visste vi exakt vilken dag jag var på. På gynakuten såg man en hinnsäck och gulekropp, men inget foster alls trots att man letade noggrant. Fick en tid på ivf-kliniken senare samma dag. Gynekologen letade då länge, men såg fortfarande ingen fosterstruktur. Hon sa att man inte nödvändigtvis behöver se hjärtslag men att man borde se något som motsvarar fostret. Så hon trodde på missfall och skulle ge oss en tid för att bekräfta detta en vecka senare, men så fick hon ett infall och tittade noggrant en fjärde gång, då hittade hon ett litet hjärta som slog i kanten av hinndäcken, man såg fortfarande ingen fosterstruktur men förstod såklart då att fostret fanns där. Det gick bra, en vecka senare har fostret normalstort och nu är hon en frisk 3,5-åring! Så det kan vara svårt att se så tidigt, även om man är noggran!! Lycka till!

  • Tue 15 Oct 2019 18:46
    #3

    Gjorde vul i v 6+ men såg bara hinnesäck och gulesäck. Två veckor senare fanns ett foster med tickande hjärta. Är nu i v 23.

  • Wed 16 Oct 2019 14:07
    #4

    Inga fler historier??

  • Fri 18 Oct 2019 10:24
    #5
    Syskonlängtan2020 skrev 2019-10-15 17:44:56 följande:

    Var på vaginalt ultraljud i fredags (vecka 6+4) man såg en hinnsäck tror jag det heter, men inget foster. Hon trodde jag kunde vara tidigare gången eller så var det inte bra. Ska på nytt vaginalt ultraljud på torsdag (vecka 7+3).

    Ge mig solskenshistorier snälla. Precis gått igenom ett missfall. Orkar inte fler!!!!!!!!


    hur har det gått för dig ?
  • Fri 18 Oct 2019 21:20
    #6
    +1
    Mammaanonym2barn skrev 2019-10-18 10:24:02 följande:

    hur har det gått för dig ?


    Blev en vecka tillbakaflyttade men gulesäck, foster och ett tickande hjärta fanns på plats så jag är så glad!
Svar på tråden Såg inget foster vecka 6+4!