• Anonym (R)

    Sambon bjuder hem folk utan att fråga!

    Min sambo sa idag att han bjudit hem 2 av sina arbetskamrater på mat och öl på lördag kväll. Han sa att han hade frågat dom igår och att dom skulle fråga sina respektive om det var ok. Jag sa till min sambo att det var bara han som inte frågade sin respektive först. Svaret jag fick var- Jag är alldeles för gammal för att fråga om en sådan sak! Det handlar ju inte om att jag kommer säga nej utan det handlar om att man kanske frågar om det är ok för vi bor ju under samma tak. Jag hade aldrig bjudit hem mina tjejkompisar utan att fråga om det var ok för honom först. Vad tycker andra här? Respektlöst?

  • Svar på tråden Sambon bjuder hem folk utan att fråga!
  • Anonym (666)

    Förväntas du delta? Laga maten? Hålla dig borta från hemmet?

  • Anonym (monroe)

    Tycker inte man ska behöva fråga, men den som bjuder hem är såklart också den som fixar (städar, handlar, lagar mat, diskar osv) om man inte pratat om det först.

  • Anonym (Säger till)

    Man behöver inte fråga men kan antingen på måndagen säga "ja bjöd x och x på lördag. De kanske kommer, de va osäkra". Eller på tisdag "x och x komme rlver på lördag för att äta mat, så vet du"... Liksom mer stämma av än att fråga

  • Anonym (pw)

    jag tycker också man kollar med varandra först. Är det ok om jag frågar om pelle och lisa kan komma på lördag eller passar någon annan dag bättre?

  • Anonym (R)

    Jag har en helvetes vecka på jobbet och jag kommer förmodligen vara helt slut på lördag och vilja sitta i myskläder och bara vara. Finns ingenstans för mig att ta vägen då alla rum är upptagna av barn, och kök och vardagsrum är öppen planlösning. Min sambo är inte den tystaste med alkohol i blodet, han härjar och spelar musik halva natten (oftast). Killarna på jobbet skulle fråga sina respektive om det var ok om dom åkte iväg, men skulle min sambo åka iväg skulle jag vara ok med att han inte fråga, men när han ska släpa hem folk kan jag tycka att man frågar för att visa respekt för sin respektive.

  • Anonym (Här frågar man!)

    Hos oss frågar man! Men det kan ju mer bero på oss som personer, båda är ganska introverta och är sällan sociala hemmavid. Vi går hellre ut med vänner istället. 

  • Miss Skywalker

    Klart man kollar innan. Det handlar inte om att fråga om ?lov? utan om respekt och för att det är ganska praktiskt ifall man har planer som krockar.

  • Anonym (R)

    Jag måste delta då det inte finns någonstans för mig att fly i hemmet. Därav att jag är väldigt irriterad på honom och tycker att han kunde ha frågat mig också.


    Anonym (U) skrev 2019-10-15 21:39:12 följande:

    Förväntas du fixa saker/delta?


Svar på tråden Sambon bjuder hem folk utan att fråga!