• Anonym (Okär)

    Avsluta med gravid partner

    Hur ser ni på att avsluta med kvinnan som är gravid med ditt barn?

    Har träffat en tjej sedan i våras och är exklusiv med henne men mer eller mindre av vår relation har bestått av bråk, dåligt sexliv (enligt mig) och svartsjuka och känner absolut ingenting för henne längre. Hon vill knappt träffa mig då hon mår dåligt hela tiden och vill inte spendera mitt liv med henne. Hon blev gravid några månader in och vägrade göra abort, trots att hon vet att jag absolut inte vill ha ett barn i den här åldern och förutsättningarna jag har i livet just nu, och jag kommer inte kunna titta en kvinna som tvingar mig till det här och känna någon form av kärlek, så tänker inte slösa min tid med henne och ett otillfredsställande sexliv så har övertygat mig själv att avsluta det. Kommer självklart ta hand om mitt barn men vill inte ha något med barnets mamma att göra.

    Är jag ett svin eller borde jag åtminstonde vänta tills barnet är fött?

  • Svar på tråden Avsluta med gravid partner
  • BurningDiamond

    Tänker du vara delaktig i barnets liv eller bara betala underhåll?
    Ska du vara delaktig så är de taktiskt smartare att hålla relationen igång tills faderskap och vårdnad är fastställt. Vill du inte vara delaktig är det bättre för alla inblandade att du avslutar relationen redan nu.

  • Anonym (J)

    Du behöver såklart inte vara ihop med henne när du inte älskar henne och barnet var inte ens planerat.

    Det räcker att hand om barnet och behandla mamman vänligt.

  • Anonym (Anonym)

    Jag vet inte vad ska man säga. Jag tycker synd om tjej som kommer bli lämnad med ett barn. Snälla du varför ni män är så själviska.

  • Anonym (Okär)
    BurningDiamond skrev 2019-10-15 21:58:39 följande:

    Tänker du vara delaktig i barnets liv eller bara betala underhåll?

    Ska du vara delaktig så är de taktiskt smartare att hålla relationen igång tills faderskap och vårdnad är fastställt. Vill du inte vara delaktig är det bättre för alla inblandade att du avslutar relationen redan nu.


    Jag tänker vara delaktig i barnets liv, men orkar verkligen inte vara tillsammans med henne. Absolut ingenting i relationen tillfredsställer mig, vill inte vara otrogen och olycklig när jag vet att jag har så många bättre val.
  • Anonym (Okär)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-10-15 22:01:07 följande:

    Jag vet inte vad ska man säga. Jag tycker synd om tjej som kommer bli lämnad med ett barn. Snälla du varför ni män är så själviska.


    Självisk? Att behålla barnet var helt och hållet hennes egna beslut, hon får ta konsekvenserna av sitt beslut på samma sätt som jag tar konsekvenserna av oskyddat sex.
  • Anonym (Anonym)

    Okej gå och skaffa en ny tjej det är det du vill göra och höra.

  • Anonym (...)

    Gör slut innan barnet föds. Inget blir lättare för att du väntar. Hon verkar ju ändå inte intresserad av dig heller så det lär ju inte komma som en överraskning.

    Klantigt att du gjorde henne gravid när du visste att du inte ville ha barn.

  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-10-15 22:01:07 följande:

    Jag vet inte vad ska man säga. Jag tycker synd om tjej som kommer bli lämnad med ett barn. Snälla du varför ni män är så själviska.


    Skaffar du barn med någon du har känt i några månader och inte alls vill ha barn kan du inte bli förvånad om du blir lämnad.

    Ja , det är synd om tjejen också , men det är 2019 , hon kan inte förvänta sig att mannen friar och lever i ett kärlekslöst förhållande för att kvinnan blev gravid.
  • Anonym (Ninna)

    Du ska naturligtvis INTE stanna i en sådan relation. Det är henne du lämnar, inte ditt barn. Ni båda är/blir olyckliga om ni fortsätter att leva tillsammans. Bli en närvarande pappa åt barnet, det är det viktigaste.

  • Anonym (Ö)

    Givetvis är det okej att du gör slut. Håll bara koll på det där med vårdnaden så du får dina föräldradagar.

Svar på tråden Avsluta med gravid partner