• Anonym (Sexfo­rskare­n Ulla)
    Wed 16 Oct 2019 01:29
    1380 visningar
    21 svar
    21
    1380

    Glidmedel

    Jag Ulla  50 år och min sambo kåta Kalle 52 .

    vi använder durex gildmedel när har sex , jag blivit torre med åren , men inte mindre kåt för kåtare när barn flyttat .
    I bland när vi  är ute och åker eller vi inte har durex i närheten ,vi har glömt när det trycker på för sex ,  kan bli var som helst när det sommar ute.
    jag har med mig handväskan och jag har Vasselin i  där och det brukar vi ta då när det är snabb sex på G.
    Är det bra att använda vasselin till gildmedel eller några biverkningar - skador ?
    Funkar kanon till sexet i alla fall  .
    är bra att få i mun eller skadligt ??
    någon annan som provat ??
    eller förslag på annat glidmedel ..
    tycker om att bli slickad ..

  • Svar på tråden Glidmedel
  • Wed 16 Oct 2019 07:26
    #1

    Vaselin är ofarligt

  • Anonym (.)
    Wed 16 Oct 2019 08:23
    #2

    Vaselin varken tas upp av kroppen eller bryts ner snabbt. Det kan bli som klumpar där bakterier frodas, vid vaginalt sex. Så just till fittan är vaselin lite riskfyllt att använda det.

    Utvändigt på kroppen ser jag inte problem, tror inte heller det är direkt farligt att få i munnen, men jag skulle ju inte äta av det regelbundet direkt.

    Vi använder det vid analsex regelbundet, men där är ju läget annorlunda.

  • Anonym (Sexfo­rskare­n Ulla) Trådstartaren
    Wed 16 Oct 2019 09:13
    #3

    Tycker oxå det är kanon vid anslsex brajätte glid ,får köra bra där och han durex i slidan

  • Anonym (G)
    Wed 16 Oct 2019 09:53
    #4
    +1

    Frun använder Vasselin till analpluggen. När vi har sex kör vi med Klick. Rikligt med saliv både på kuk och fitta brukar hjälpa till när det är oplanerat.

  • Anonym (...)
    Thu 17 Oct 2019 05:30
    #5

    Babyolja funkar jättebra, både vid analt och i slidan.

  • Thu 17 Oct 2019 05:52
    #6

    Lite saliv är ju inte att förkasta när det hettar till för en snabbis Glad


    Bloggar lite här på FL
  • Anonym (Lisa)
    Thu 17 Oct 2019 07:03
    #7
    +2

    vasselin är inget man bör använda. Fungerar som nödlösning vid analsex. Finns små testförpackningar med vattenbaserade glidmedel. Dessa är perfekta att alltid ha i handväskan eller ryggsäcken om det blir spontansex. Skulle en kille ens tänka tanken att spotta och använda saliv så är det slutlekt fortare än kvickt.

    För min del har jag alltid ett fack i ryggsäcken med bra att ha grejer för spontana infall och nödsituationer. Där finns två ultrasonictandborstar, en för munhygien en för intima lekar. små förpackningar med glidmedel, schampo, tvål och o hollymary olja, latexfria kondomer, rena underkläder, två 15 meterslängder paracord, mobilladdare, dextrosol, lite choklad och lite annat smått och gott som kan rädda dagen om något oplanerat händer.

  • Thu 17 Oct 2019 11:41
    #8
    +1

    En kvinnlig Mcgyver ;)


    Anonym (Lisa) skrev 2019-10-17 07:03:45 följande:

    vasselin är inget man bör använda. Fungerar som nödlösning vid analsex. Finns små testförpackningar med vattenbaserade glidmedel. Dessa är perfekta att alltid ha i handväskan eller ryggsäcken om det blir spontansex. Skulle en kille ens tänka tanken att spotta och använda saliv så är det slutlekt fortare än kvickt.

    För min del har jag alltid ett fack i ryggsäcken med bra att ha grejer för spontana infall och nödsituationer. Där finns två ultrasonictandborstar, en för munhygien en för intima lekar. små förpackningar med glidmedel, schampo, tvål och o hollymary olja, latexfria kondomer, rena underkläder, två 15 meterslängder paracord, mobilladdare, dextrosol, lite choklad och lite annat smått och gott som kan rädda dagen om något oplanerat händer.


  • Thu 17 Oct 2019 12:06
    #9
    Anonym (Lisa) skrev 2019-10-17 07:03:45 följande:

    vasselin är inget man bör använda. Fungerar som nödlösning vid analsex. Finns små testförpackningar med vattenbaserade glidmedel. Dessa är perfekta att alltid ha i handväskan eller ryggsäcken om det blir spontansex. Skulle en kille ens tänka tanken att spotta och använda saliv så är det slutlekt fortare än kvickt.

    För min del har jag alltid ett fack i ryggsäcken med bra att ha grejer för spontana infall och nödsituationer. Där finns två ultrasonictandborstar, en för munhygien en för intima lekar. små förpackningar med glidmedel, schampo, tvål och o hollymary olja, latexfria kondomer, rena underkläder, två 15 meterslängder paracord, mobilladdare, dextrosol, lite choklad och lite annat smått och gott som kan rädda dagen om något oplanerat händer.


    Tandborste för intima lekar? Berätta mer... ;)
  • Anonym (Lisa)
    Thu 17 Oct 2019 12:33
    #10
    VillMerVI skrev 2019-10-17 12:06:24 följande:

    Tandborste för intima lekar? Berätta mer... ;)


    inga större konstigheter en ultrasonicborste vibrerar med 37 000 hz så det finns helt enkelt ingen klitorisvibrator som kommer i närheten. riktigt skojig även mot ollon, mellangård och liknande. tillsammans med lite paracord och o holly mary olja kan man ha mycket skoj, både som bunden och som rigger och busfrö är nog bara riktiga juterep, magic wand och elvisp som är bättre för den typen av lek men då blir det lite mycket att bära runt på.
Svar på tråden Glidmedel