• Wed 16 Oct 2019 21:53
    240 visningar
    4 svar
    4
    240

    Back again

    Hej jag är en kvinna på 46 år. Jag lever med en man som är 47 år. Vi har varit gifta i snart 1 år, tillsammans i 2 1/2 år. Jag har en förmåga att fastna för struliga män men denna tar priset. Han hade problem med alkoholen när vi träffades, men eftersom jag levt med skötsamma alkisar innan och ändå fått nog av det satte jag ner foten och han skärpte sig, iaf till en början. Men det var lögner från start, han gjorde en tjej gravid veckan innan vi träffades, vilket jag fick reda på 6 månader senare, han blåljög mig upp i ansiktet fast jag satt med info i handen via sms. Till slut erkände han, och jag förlät även om det tog tid. Efter ett tag började jag misstänka att han inte hade nåt körkort, han pendlade då mellan Linköping och sthlm där han fortfarande jobbade. Efter att ha ställt honom mot väggen kom det fram att han förlorat sitt kort 1 år innan pga rattfylla, men att transport styrelsen måste ha glömt säga att det var indraget. Det köpte jag självklart inte men han fick tillbaka sitt körkort efter ett tag. 1 år gick, vi flyttade till ett radhus som vi hyr, och han friade. Jag sa ja, trots allt älskar jag honom. 3 veckor innan det stundande bröllopet åker han på hockey match i sthlm, dricker öl och ringer mig. Jag säger att jag hör att han druckit och att han inte under några omständigheter sättet sig i bilen och kör 17 mil hem. Men som vanligt nekade han till att ha druckit. 1 timme senare ringer han, då har han blivit tagen i en polis kontroll och dom tar både kort och bilnycklar på plats. 3 veckor innan vårt bröllop, allt är planerat, alla inbjudningar inskickade... Jag åkte och hämtade honom, ställde krav som att inte ljuga mer, inte köra rattfull mer, fick senare reda på att denna var hans 4:e rattfylla.. Han lovade, fick 2 månaders fängelse som blev 40 dagar med

    fotboja. Innan den trädde i kraft ställde jag och min dotter krav på att antingen slutar han ljuga på riktigt nu, dricker endast 2 ggr i månaden eller så tar jag ut skilsmässa. Han lovade och grät allt skulle bli så bra. Kan också nämna att vi har inget sexliv, han har inget behov, vi äter inte ihop för han vill äta framför ttvn, vi äter inte ens samma mat för han är så kräsen. Så ikväll var droppen som fick bägaren att rinna över. Jag skulle på kör han skulle se hockey, han frågade om han kunde köpa några folköl. Ok sa jag inga problem. Kommer hem och märker direkt att han dricker starköl varpå jag frågar om det blev starköl istället. Han blå nekar, tills jag frågar var han lagt burkarna då dom inte är i pantpåsen. Då inser han att jag vet att han ljuger IGEN.

    Han tycker jag är larvig och plötsligt har han gjort om vår deal angående 2 ggr. Tycker inte att han behöver redovisa nåt för mig som han säger. Till saken hör också att han flera ggr gömt öl i förrådet, i sängbordet mm. Nu är jag klar med honom och hans drickande och han vägrar ge mig skilsmässa. Har dock skickat in till tingsrätten att jag vill ha skilsmässa men inte han. Tycker ni jag ger upp för lätt? Jag har min snart 13 åriga dotter med att tänka på. Till saken hör att jag har världens bästa svärföräldrar och min dotter ser dom som farmor och farfar och min man som sin pappa..

  • Svar på tråden Back again
  • Thu 17 Oct 2019 09:41
    #1

    Du borde aldrig ha inlett något med denna man över huvud taget. Punkt.

  • Thu 17 Oct 2019 11:57
    #2

    Nae tro mig, tanken har slagit mig med..

  • Thu 17 Oct 2019 12:27
    #3
    lillan0 skrev 2019-10-17 11:57:25 följande:

    Nae tro mig, tanken har slagit mig med..


    Då borde du också förstå att det inte finns något som heter ge upp för lätt i och med att du aldrig borde ha valt honom.

    Ett gott råd till dig är att om du nu vid flertalet gånger valt samma typ av man så har du förmodligen sedan länge hamnat i ett medberoende, ett beteende du sen upprepar vid varje ny man. Man dealar/kompromissar aldrig om alkohol, nånsin. Det i sig är inte ett friskt beteende varken från din eller hans sida. Behöver man såna åtgärder så springer man åt andra hållet fort som fan.
  • Thu 17 Oct 2019 12:36
    #4

    Du har gjort rätt som begärt skillsmässa.

Svar på tråden Back again