Forum Övrigt - Samhälle
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Crush och bästa vän

Ons 16 okt 22:50 Läst 0 gånger Totalt 1 svar
    Ons 16 okt 22:50

Hej! Jag är en tjej på 14 år. Jag har ett crush på en kille i min klass. Är dock typ 98% säker på att han inte gillar mig. Men jag tycker ändå om honom som vän även om vi inte direkt hänger utanför skolan. Dessutom kan man alltid hoppas på att han får känslor.

Hursom helst så fyllde min bästa vän som också går i min klass år för 2 dagar sedan. Det är ca en vecka kvar tills höstlov och därför tänkte jag att jag och mitt crush eftersom vi är ett kompisgäng med min bästa kompis kunde överraska henne och fira hennes födelsedag i efterskott under lovet. Och samtidigt karva pumpor tillsammans. Min bästa kompis är ganska självklar att vi kan sova över då också men jag vet inte om jag vågar fråga mitt crush eftersom han dels är kille och aldrig har haft en killkompis förr. Och sen har vi aldrig hängt själva efter skolan och vi har bara hängt 2 ggr efter skolan med andra. Vi är inte jättenära men jag har skrivit till honom någon gång när jag har haft mycket ångest och då öppnat upp mig och han har varit stöttande då. Vi har även en gång alla tre snackat ett ganska "deep talk" så att säga om hans kärleksliv. Vet inte om det är konstigt och då fråga om att sova över eftersom vi inte är så nära och aldrig hängt förut på det sättet. Men min bästa kompis skulle ju vara med. Jag vet verkligen inte om jag skulle våga fråga. Men det skulle verkligen vara så kul. Så snälla hjälp mig med 1: om jag ska våga fråga eller om det är konstigt och 2: hur jag ska fira min bästa vän! Tack för svar

• Tor 17 okt 10:47 #1

Hej inte lätt att vara ung och olyckligt kär.

Var glad att han stöttar dig via olika forum, han är helt enkelt nån med stort hjärta, men han behöver inte vara kär i dig för det.

Ska ni sova över är det din kompis som ska be samtliga hon vill ska sova över, blir så fel om du ber folk sova över när det inte hemma hos dig.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll