• Anonym (Vänta­r och väntar­)
    Thu 17 Oct 2019 08:03
    2509 visningar
    83 svar
    83
    2509

    Finns ingen medicin i hela Sverige!

    I juni 2019 fick jag utskrivit melatonin för att kunna sova samt norgesic som är muskelavslappnande.

    Fortfarande har inget apotek i hela Sverige min medicin.

    Försökte skaffa p-piller till min katt som löpte varannan vecka, men de fanns inte heller, och hade varit slut sen februari.

    Vad händer? Varför finns det inga mediciner?

  • Svar på tråden Finns ingen medicin i hela Sverige!
  • Anonym (-)
    Thu 17 Oct 2019 08:14
    #1
    Anonym (Väntar och väntar) skrev 2019-10-17 08:03:24 följande:

    I juni 2019 fick jag utskrivit melatonin för att kunna sova samt norgesic som är muskelavslappnande.

    Fortfarande har inget apotek i hela Sverige min medicin.

    Försökte skaffa p-piller till min katt som löpte varannan vecka, men de fanns inte heller, och hade varit slut sen februari.

    Vad händer? Varför finns det inga mediciner?


    regeringen drar ju ner på välfärden, så antar att de då också drar ner på mediciner? tacka socialdemokraterna för detta.
    Kastrera din katt istället, p-piller ökar risken för livmodercancer samt juvertumörer, den förstorar också livmodern vilket kan vara smärtsamt för katten. Om du nu inte behöver p-piller för att avbryta ett löp.. Det finns ju veterinärer som tar in katten trots att den löper, man får bara ta och ringa runt lite.
  • Thu 17 Oct 2019 08:15
    #2

    Har hämtat ut melatonin en gång i månaden utan problem. Aldrig varit slut.0

  • Anonym (Vänta­r och väntar­) Trådstartaren
    Thu 17 Oct 2019 08:20
    #3
    mammatill6 skrev 2019-10-17 08:15:41 följande:

    Har hämtat ut melatonin en gång i månaden utan problem. Aldrig varit slut.0


    Jag förstår inte det. Den jag fick utskrivet heter Circadin eller nått liknade. Har kollat på alla apotek varje vecka men det finns inte.
  • Anonym (Vänta­r och väntar­) Trådstartaren
    Thu 17 Oct 2019 08:22
    #4
    Anonym (-) skrev 2019-10-17 08:14:24 följande:

    regeringen drar ju ner på välfärden, så antar att de då också drar ner på mediciner? tacka socialdemokraterna för detta.

    Kastrera din katt istället, p-piller ökar risken för livmodercancer samt juvertumörer, den förstorar också livmodern vilket kan vara smärtsamt för katten. Om du nu inte behöver p-piller för att avbryta ett löp.. Det finns ju veterinärer som tar in katten trots att den löper, man får bara ta och ringa runt lite.


    Min katt var bara unge och en Ragdoll. De blir fullvuxna först vid 4 års ålder så det var veterinären själv som tyckte att jag skulle avvakta med kastrering. Nu löper hon inte över höst o vinter så det får bli till våren.
  • Thu 17 Oct 2019 08:23
    #5
    Anonym (Väntar och väntar) skrev 2019-10-17 08:20:24 följande:

    Jag förstår inte det. Den jag fick utskrivet heter Circadin eller nått liknade. Har kollat på alla apotek varje vecka men det finns inte.


    Be läkaren ändra till melatonin.
  • Anonym (Vänta­r och väntar­) Trådstartaren
    Thu 17 Oct 2019 08:27
    #6
    mammatill6 skrev 2019-10-17 08:23:23 följande:

    Be läkaren ändra till melatonin.


    Det gjorde jag men då fick jag propovan. Skitmedicin.

    Använder du själv melatonin eller dina barn?

    Jag är rädd att man blir bakis som på andra preparat.

    Förstår inte att inte apoteket försöker hitta en lösning. De säger bara samma sak varje gång. ?Ska kolla på andra apotek?
  • Anonym (?)
    Thu 17 Oct 2019 08:28
    #7

    Har du testat att beställa online? Du behöver bank-id.

  • Anonym (Ipren­)
    Thu 17 Oct 2019 08:28
    #8

    Jag skulle köpa Ipren, 200mg, men det är slut i hela länet.

  • Anonym (Ipren­)
    Thu 17 Oct 2019 08:29
    #9

    Det var också på recept.

  • Thu 17 Oct 2019 08:37
    #10
    Anonym (Väntar och väntar) skrev 2019-10-17 08:27:26 följande:

    Det gjorde jag men då fick jag propovan. Skitmedicin.

    Använder du själv melatonin eller dina barn?

    Jag är rädd att man blir bakis som på andra preparat.

    Förstår inte att inte apoteket försöker hitta en lösning. De säger bara samma sak varje gång. ?Ska kolla på andra apotek?


    Mina barn. Be dem skriva ut melatonin och att de kryssar i att den inte får bytas ut. Då får du melatonin. Vilken styrka har du?
Svar på tråden Finns ingen medicin i hela Sverige!