• Dennisnilsson77

    Varför visar hon ingen ömhet?

    Har varit ihop med en underbar tjej i snart 6 månader.

    Jag har passerat 40 och varit gift, har barn. Så jag är ingen nybörjare.

    Kvinnan jag träffat har jag fallit pladask för, känslorna jag har för henne har jag aldrig känt tidigare. Men känner inte att jag får det tillbaka. Vi har haft riktigt stora bråk men alltid hittat tillbaka. Så jag vet att hon har känslor för mig, men visar det inte.

    Det är jag som skickar god morgon och god natt sms, och hon svarar när jag skickar. Men skriver inte först. Senast jag sov hos henne, skickade jag följande dagen efter: hej älskling, det var mysigt att somna och vakna bredvid dig i går, puss. Hennes svar var: ok.

    Sertiöst, vem fan svarar så???

    Jag blir så frustrerad. Hon skickar i stort sätt inget kärleksfullt på eget initiativ. Det är alltid jag som är först ut. Har tagit upp det en gång med henne, men vill inte tvinga fram det heller, jag vill att det kommer från hennes hjärta, självmant.

    När jag tog upp det, var det mer Äh, sluta tramsa dig.

    Nu är hon iväg på resa och har inget internet, bara då och då när det finns fritt. Svindyrt att använda mobilen i det landet. Så vi hörs då och då via Snapchat. Jag skriver under dagen till henne, god morgon hjärtat, saknar dig, tänker på dig, hoppas du har det bra, osv. Dessa meddelanden får hon när hon får tillgång till internet. Men ingen respons på det, istället kan hon skicka en bild på dagens lunch. Och så pratar vi lite allmänt, jag avslutar med att skriva att jag saknar henne. Hennes svar: m2

    Jag blir knäpp. Varför är responsen så dålig? Jag vet att hon vill ha mig, det har jag förstått. Men varför har hon så svårt att visa det?? Någon kvinna hör som vet?

    Nu kommer jag och sluta skicka gulliga sms till henne, även om det tar emot dom fan.

    Så får vi se vad som händer.

  • Svar på tråden Varför visar hon ingen ömhet?
  • Anonym (Ugglan)

    Äh men fy fan, slösa inte bort ditt liv på henne. Man ska inte behöva be om kärlek.

  • Godisbuske

    Hon vet var hon har dig, inte spännande. Det du håller på med är det kvinnor gör. Hon måste tycka du är så fjantig. Backa och släpp femininfasonerna annars kommer du förlora henne.

  • Anonym (Mia)

    Lessen men så intresserad verkar hon inte vara. Bara för att man hittar tillbaka efter att man bråkar så betyder det inte att man har känslor. Av vad du skrivit så varken visar hon känslor för dig eller säger vad hon känner för dig.

    Om jag var du så skulle jag backa lite. Ge henne utrymme. Risken är att du kväver henne annars. Skriv inte godmorgon eller något imon. Du är förutsägbar, va lite mer mystisk. Ett kanske attraherar mer än ett definitivt ja. Om du förstår vad jag menar.

  • Anonym (Ff)

    Det där "ok" var väldigt fantasilöst som svar men i övrigt... Själv kvinna. Ett godnatt med puss kan jag skriva om jag inte kan ringa. Sms skickar jag normalt kort info med. Inga gulligheter och absolut inget relationssnack via text Jag skriver inga gulligheter i sms och skulle nog inte uppskatta en partner som krävde det för att känna sig älskad. Om jag inte älskade min man skulle jag inte leva ihop med honom, typ.

    Men det intressanta för dig är väl inte hur andra par gör utan om din partner ger dig vad du själv känner behov av.

  • Anonym (Sara)

    Jag tänker mest att ni verkar vara väldigt olika. Kanske tycker hon att "gulliga meddelanden" av den typ du skickar är "jobbiga och så överdriver hon åt andra hållet för att hon nte vet hur hon ska svara och bete sig.

    Visst kan det vara så att hon inte är så intresserad men det måste inte vara det. Jagbtycker att ni ska prata om det så atg du får en bild av varför hon svarar som hon svarar.

  • Anonym (Pga. detta)

    Pga. att många damer är vana vid att bli uppvaktade, och har aldrig/sällan behövt uppvakta någon romantiskt utan den "biten" har enbart mannen stått för. Han presterar, hon belönar...typ.

    Det är lätt att falla in i den rollen, det tror jag du själv vart med om ett fåtal gånger i ditt liv. Det har hänt så sällan, så när en dam väl har uppvaktat dig har du fallit pladask direkt. Du har väldigt liten vana att bli uppvaktad och stor vana att bli uppvaktad, därför blir det väldigt speciellt när du blir det.

    Motsatt då för henne, hon är van vid att du skall ta den uppvaktande rollen. hade du inte gjort det hade hon blivit förvirrad.

    Så fortsätt bara att uppvakta henne med små guliga sms osv. Det kommer mest vara ett givande, men när du väl får tillbaks kommer det vara väldigt speciellt.

  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

    Alla gillar inte att vara snutte-pluttiga i mail/telefonsamtal/SMS etc.

    Hur är hon när ni träffas i verkligheten? Det borde avgöra saken, tycker jag.

  • Anonym (Hm)

    Om man har haft riktigt stora bråk efter bara sex månader så är det nog mycket annat som också är knas. Hon verkar inte vara intresserad

  • vallip

    Att du redan efter 6 månader ska behöva ta upp något sånt med henne säger väl ganska mycket!?

Svar på tråden Varför visar hon ingen ömhet?