• Fri 18 Oct 2019 19:04
    313 visningar
    8 svar
    8
    313

    Gillar han mig? Kontakt med ex.

    Är en tjugoettårig tjej som träffat en kille i snart fyra månader nu. När vi träffades hade han precis gjort slut med sitt ex. De senaste två månaderna har vi setts väldigt mycket, haft sex osv, mer eller mindre bott tillsammans. De senaste två veckorna har det dock inte alls varit lika kärleksfullt och känns mer som en kompisrelation. När vi har sovit tillsammans, (1-2 gånger) har vi dock haft sex. Problemet är också att jag upptäckt att han har kontakt med sitt ex, de skriver mycket och jag tror även att de har träffats. Är han intresserad av henne igen?

    Känner mig lite lost, är han intresserad av mig eller inte? Har känts så himla bra fram till för de där två veckorna sedan... 

    PS. jag älskar honom och vill verkligen detta...

  • Svar på tråden Gillar han mig? Kontakt med ex.
  • Anonym (Släpp­)
    Fri 18 Oct 2019 19:14
    #1

    Enkelt. Släpp honom. Det kommer aldrig komma ut nåt bra ur detta för din del. Tyvärr.

  • Anonym (Cleo)
    Fri 18 Oct 2019 19:20
    #2

    Jag skulle aldrig dejta någon som nyss gjort slut. Du verkar ha blivit en rebound. Gå vidare innan du får krossat hjärta.

  • Fri 18 Oct 2019 20:08
    #3

    nej, vet att det var dumt att börja träffa honom från första början. grejen är dock den att de två första månaderna skrev vi bara med varandra och träffades ej, så det hade ändå gått två månader efter att de gjort slut och vi på riktigt började dejta vilket jag ändå tyckte var helt ok tid...

    exet bor inte i samma stad kan tilläggas

  • Anonym (Släpp­)
    Sat 19 Oct 2019 01:32
    #4
    linaaaaa123 skrev 2019-10-18 20:08:32 följande:

    nej, vet att det var dumt att börja träffa honom från första början. grejen är dock den att de två första månaderna skrev vi bara med varandra och träffades ej, så det hade ändå gått två månader efter att de gjort slut och vi på riktigt började dejta vilket jag ändå tyckte var helt ok tid...

    exet bor inte i samma stad kan tilläggas


    2 mån är iiiinhen tid. Hur länge hade de varit tillsammans?
  • Sat 19 Oct 2019 09:41
    #5

    Hur vet du att de över huvud taget hade gjort slut?

  • Anonym (Släpp­)
    Sat 19 Oct 2019 20:56
    #6
    linaaaaa123 skrev 2019-10-18 20:08:32 följande:

    nej, vet att det var dumt att börja träffa honom från första början. grejen är dock den att de två första månaderna skrev vi bara med varandra och träffades ej, så det hade ändå gått två månader efter att de gjort slut och vi på riktigt började dejta vilket jag ändå tyckte var helt ok tid...

    exet bor inte i samma stad kan tilläggas


    Du vill inte ha ärliga svar, du vill ha medhåll. Men det får du inte av mig. Säger det igen, för sista gången, SLÄPP HONOM och gå vidare. Du blir max ett rebound. Är du ok med det så kör på, annars - gå vidare.
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 17 Nov 2019 09:07
    #7

    Hej. Alltså den enda som egentligen kan svara på det här är han. Jag tycker att du ska prata med honom och fråga vad ni är och vad han vill att ni ska vara. Jag vet att det är svårt att prata om sånt när man inte ens är tillsammans, men för din egen del vore det bäst. Förklara dina behov och ?krav? från honom (dvs det här med att han har kontakt med exet).

    Även efter att jag blivit tillsammans med min nuvarande kille så har jag fortfarande kontakt med mitt ex. Jag har absolut inga sådana känslor kvar för honom, men vi har ju våra minnen. Det är trist att förlora en god vån efter ett breakup, samtidigt har jag även lite dåligt samvete som krossade hans hjärta. Kanske är det även så för killen du gillar? Prata med honom!

  • Anonym (ooo)
    Sun 17 Nov 2019 09:18
    #8

    Ta ett steg tillbaka. Han behöver vara självständig och ta sina beslut. Om han tex om 6 mån är singel och helt fri från exet, ja då kanske ni blir intresserade av varann igen, men för nu är han verkligen inte "där". Han har använt dig som en rebound. 

Svar på tråden Gillar han mig? Kontakt med ex.