• Anonym (Dalti­ga)
    Fri 18 Oct 2019 22:06
    642 visningar
    5 svar
    5
    642

    Daltiga mödrar till söner!

    Kan även ni uppleva att mammor till söner är mkt daltiga?

    Risken är att den dagen söner blir kära förstör mödrar genom att inte klippa av navelsträngen till sina vuxna söner.

    Har märkt detta mönster bland vänner.

  • Svar på tråden Daltiga mödrar till söner!
  • Anonym (Pojkm­amma)
    Fri 18 Oct 2019 22:37
    #1
    +1

    Den dagen mina söner blir kära då blir det krig kan jag säga dig!

    Nä jag skojade bara. Men de kommer alltid vara mina små snuttisar.

    Själv bor jag i ett annat land där mammor och söner har nästan ett sjukt nära förhållande till varandra (min åsikt). Sönerna avgudar sina mammor och lyssnar väldigt mycket på vad de tycker, de pratar med dem varje dag även som vuxna. Mammorna sätter sina söner på en piedestal och gör allt för dom, inkluderat allt hushållsarbete. Även söner som är vuxna och bor själva får en tupper av sin mamma varje dag med mat i, och vissa går hem till mamma för och tvätta. Med ett sånt här förhållande som de flesta har är det supervanligt att det blir komplikationer och backstabbing när en tjej kommer in i bilden. Det är inte lätt för mammorna att släppa taget. De har inte ens lärt sig att man ska det.

    Så jag har sagt till mig själv att jag ska bli världens coolaste mamma när mina söner skaffar tjejer och fruar. Det är mitt mål iallafall. Sen har jag ju egentligen ingen aning hur jag kommer reagera på riktigt när det väl är ett faktum. Jag älskar ju dem sååå mycket.. kanske det inte är så lätt att släppa taget som man tror ändå... man har ju liksom varit den viktigaste människan, och kvinnan, för dem i flera år och sen byts man ut. Usch nu när jag tänker efter tror jag att munkar är ett bra yrke för dem. Känns bra.

  • Anonym (En son)
    Fri 18 Oct 2019 23:26
    #2

    Jag är inte den typen alls.Och den dagen han flyttar ihop med en kvinna har jag lovat mig själv att låta dom vara ifred och ha ett eget liv.Men bra kontakt vill jag ha med min son.Men lite avstånd känns helt ok.

  • Anonym (Sara)
    Sat 19 Oct 2019 05:42
    #3

    Skulle man vara mer daltig mot pojkar än flickor menar du? I vissa avseenden kanske och i andra inte.

    Men hur "daltig" man är när barnen bor hemma säger nödvändigtvis inget hur man kommer ageea när barnen är vuxna. Och man kan ju vara daltig i många avseenden och ändå ge barnen frihet i amdra.

  • Anonym (Jenni­e)
    Sat 19 Oct 2019 09:22
    #4
    Anonym (Pojkmamma) skrev 2019-10-18 22:37:44 följande:

    Den dagen mina söner blir kära då blir det krig kan jag säga dig!

    Nä jag skojade bara. Men de kommer alltid vara mina små snuttisar.

    Själv bor jag i ett annat land där mammor och söner har nästan ett sjukt nära förhållande till varandra (min åsikt). Sönerna avgudar sina mammor och lyssnar väldigt mycket på vad de tycker, de pratar med dem varje dag även som vuxna. Mammorna sätter sina söner på en piedestal och gör allt för dom, inkluderat allt hushållsarbete. Även söner som är vuxna och bor själva får en tupper av sin mamma varje dag med mat i, och vissa går hem till mamma för och tvätta. Med ett sånt här förhållande som de flesta har är det supervanligt att det blir komplikationer och backstabbing när en tjej kommer in i bilden. Det är inte lätt för mammorna att släppa taget. De har inte ens lärt sig att man ska det.

    Så jag har sagt till mig själv att jag ska bli världens coolaste mamma när mina söner skaffar tjejer och fruar. Det är mitt mål iallafall. Sen har jag ju egentligen ingen aning hur jag kommer reagera på riktigt när det väl är ett faktum. Jag älskar ju dem sååå mycket.. kanske det inte är så lätt att släppa taget som man tror ändå... man har ju liksom varit den viktigaste människan, och kvinnan, för dem i flera år och sen byts man ut. Usch nu när jag tänker efter tror jag att munkar är ett bra yrke för dem. Känns bra.


    Tack för ett ärligt och härligt inlägg!! Haha bli munkar :D 
    Har också söner och förstår hur du menar :D
  • Sun 20 Oct 2019 13:50
    #5
    Anonym (Daltiga) skrev 2019-10-18 22:06:47 följande:

    Kan även ni uppleva att mammor till söner är mkt daltiga?

    Risken är att den dagen söner blir kära förstör mödrar genom att inte klippa av navelsträngen till sina vuxna söner.

    Har märkt detta mönster bland vänner.


    Jag tror inte att en stor omsorg om sin son eller dotter är särskilt skadlig.

    Jag tror också att barn som får rejält med kärlek som små utvecklar en trygg anknytning och agerar mer vuxet och moget än barn som inte får så mycket kärlek.

    Vi borde oroa oss mer för barn med föräldrar som inte "daltar" med dem, än de som gör det.

Svar på tråden Daltiga mödrar till söner!