• Anonym (Skilsmässa?)

    Är inte attraherad av min man längre

    Vad gör man? Skiljer sig? Trots att det drabbar barn negativt? Vi har varit ihop i 10 år och har 2 barn gemensamt och jag har 1 barn sen tidigare förhållande.

    Började för 3 år sedan känna mindre lust och att jag inte tycker att min man är sexig, attraktiv eller snygg.. tyvärr... Har successivt gått från mindre lust till ingen alls. Vi utvecklades åt olika håll kanske, eller i alla fall jag.

    Har även tappat lusten att göra saker med honom, vi har inga gemensamma mål eller intressen. Det är inte bara sexet. Vi har gått i familjeterapi men jag är inte kåt på honom, nästan äcklad av tanken att ens kyssa honom. Mår dåligt av att tänka att detta är livet, att hålla ihop utan gnista, sex och gemensamma intressen.

    Han är min bästa vän och en trygg snäll person annars! Och han älskar mig och vill inte skiljas, trots att jag har sagt hur jag känner. Och jag vet inte om jag är nog stark att ta initiativet att bryta...

    Mitt barn från tidigare förhållande har ingen närvarande pappa och om jag skiljer mig så blir han utan sin bonuspappa. (Tror inte att min man skulle hålla liv i deras relation något speciellt tyvärr) ????

    Någon som känner igen sig? Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Är inte attraherad av min man längre
  • Anonym (LarsGöran)
    Anonym (Lika) skrev 2019-10-22 17:56:20 följande:

    Jag kan känna behov från andra män på så sätt med kramar.

    Får det aldrig av min man. Var så många år sedan. Om jag flätar ihop mina ben med hans i soffan så drar han sig undan. Han vill inte nudda mig.

    Andra tycker jag ser ut som em fotomodell.

    Känner inre sukt efter andra män.


    Jag lider med dig. Och din man. Är själv man. Tror det har med biologi att göra. Mannen har jagat och fält sitt byte (dig). Nu sitter han i sin grotta vid lägerelden (TV:n) och har klarat av uppdraget att fälla bytet och göra henne gravid. Jakten är över. Testosteronet sjunker. Lusten avtar. Han behöver inte ens säga att han älskar sin kvinna. Det borde hon ju veta, han sitter ju vid lägerelden tillsammans med henne varje kväll. Det är väl ett bevis nog!

    Kvinnan har säkert suttit tillsammans med andra kvinnor och barn vid lägerelden och rört vid varandra, tagit i varandra, kammat och satt upp hår. En beröring som känns i hela kroppen, en annan människas hand på min kropp. Nu sitter kvinnan ensam vid lägerelden, eller inte helt ensam, sin jägare sitter bredvid, men han tar inte på henne längre för han har redan fällt sitt byte. Jaktsäsongen är över för hans del! Kvar blir bytet med en längtan efter beröring...ack hur ska denna saga sluta?
  • ivar37
    Anonym (LarsGöran) skrev 2019-10-22 19:52:15 följande:

    Jag lider med dig. Och din man. Är själv man. Tror det har med biologi att göra. Mannen har jagat och fält sitt byte (dig). Nu sitter han i sin grotta vid lägerelden (TV:n) och har klarat av uppdraget att fälla bytet och göra henne gravid. Jakten är över. Testosteronet sjunker. Lusten avtar. Han behöver inte ens säga att han älskar sin kvinna. Det borde hon ju veta, han sitter ju vid lägerelden tillsammans med henne varje kväll. Det är väl ett bevis nog!

    Kvinnan har säkert suttit tillsammans med andra kvinnor och barn vid lägerelden och rört vid varandra, tagit i varandra, kammat och satt upp hår. En beröring som känns i hela kroppen, en annan människas hand på min kropp. Nu sitter kvinnan ensam vid lägerelden, eller inte helt ensam, sin jägare sitter bredvid, men han tar inte på henne längre för han har redan fällt sitt byte. Jaktsäsongen är över för hans del! Kvar blir bytet med en längtan efter beröring...ack hur ska denna saga sluta?


    Åhh...sånt jävla skitsnack!

    Använder du det som ursäkt för att ditt förhållande inte fungerat (säger inte att du gör eller varit med om) men att dra in biologi och TV=lägereld och fångat sitt byte är ju bara löjligt.

    Visst, vi har en del primitiva spår men samtidigt är människan extremt anpassningsbar. Det du skriver är snömos och dåliga ursäkter.
  • Anonym (Lika)

    Ja som att testosteronhalten sjunkit. Medan för mig känner jag enorm lust numer bara jag ser en snygg man.

  • Lione81
    Anonym (Jenny) skrev 2019-10-21 15:59:24 följande:

    Min man var med om en olycka och gick från att vara en vältränad hunk till en tanig otränad man med synliga ärr på sin kropp. Det var en personlig resa att hitta just attraktionen igen. Så mycket av det jag tidigare tände på fanns inte längre där. Min kärlek fanns förstås och vi har ett liv med barn och vardag tillsammans som gjorde det värt att kämpa för. Sexualitet och attraktion är viktigt, men det betyder inte att man överger sin kärlek när det sviktar utan att man kämpar för det. Jag tror även att vi har gett oss in i detta förhållande på livstid och med stigande ålder så kommer våra kroppar att förändras och det är något jag är ok med.

    Jag kan tänka mig att en hel del män går igenom något liknande när deras partner går igenom en graviditet. Alltså att deras partner förändras drastiskt utseendemässigt. Vi förtjänar att känna oss både älskade och åtrådda.


    Fint skrivet!

    Det finns hopp om mänskligheten Jenny.

    Lever ni ett bra liv tillsammans nu med attraktion och sex?
  • Anonym (Jenny)
    Lione81 skrev 2019-10-27 01:23:38 följande:
    Fint skrivet!

    Det finns hopp om mänskligheten Jenny.

    Lever ni ett bra liv tillsammans nu med attraktion och sex?
    Tack, och jo vi lever ett bra liv tillsammans. Du vet vad man säger att sex är som sömn, när det funkar så tänker man knappt på det men när det inte funkar så cirkulerar hela livet runt det. Nu funkar det - mycket bra till och med - men jag kan ärligt säga att det inte var lätt att hitta tillbaka till attraktionen, kärleken fanns alltid där, men just attraktionen och lusten. I och med att vårt sexliv kom igång igen så blev det lättare och lättare när vi hade nya erfarenheter och associationer som kunde tända lusten. Jag letade inte längre efter muskulösa armar och magrutor att gå igång på. Det låter så ytligt när jag försöker beskriva det, det är inget man avhandlar på en fikarast. Vi tog hjälp av en terapeut efter olyckan, men det är inte alltid lätt att prata om det här ämnet ärligt och öppet. 
  • Anonym (tid)
    Anonym (Jenny) skrev 2019-10-27 03:40:30 följande:
    Tack, och jo vi lever ett bra liv tillsammans. Du vet vad man säger att sex är som sömn, när det funkar så tänker man knappt på det men när det inte funkar så cirkulerar hela livet runt det. Nu funkar det - mycket bra till och med - men jag kan ärligt säga att det inte var lätt att hitta tillbaka till attraktionen, kärleken fanns alltid där, men just attraktionen och lusten. I och med att vårt sexliv kom igång igen så blev det lättare och lättare när vi hade nya erfarenheter och associationer som kunde tända lusten. Jag letade inte längre efter muskulösa armar och magrutor att gå igång på. Det låter så ytligt när jag försöker beskriva det, det är inget man avhandlar på en fikarast. Vi tog hjälp av en terapeut efter olyckan, men det är inte alltid lätt att prata om det här ämnet ärligt och öppet. 
    Vad bra att det blev bra till slut! Grattis!
    Men hur lång tid tog det innan att det blev bra igen med attraktion och sex på ett nytt sätt?
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (tid) skrev 2019-10-27 19:20:06 följande:
    Vad bra att det blev bra till slut! Grattis!
    Men hur lång tid tog det innan att det blev bra igen med attraktion och sex på ett nytt sätt?
    Det tog inte riktigt ett år av att faktiskt arbeta med det. Det första halvåret var det så mycket med att bara överleva och ställa om till en ny verklighet att jag knappt reflekterade över vårt sexliv. Först därefter hade jag tillräckligt med energi och kraft att ta itu med den biten av mitt liv och våga se på det med kritiska ögon utan att gå under av dåligt samvete för min otacksamhet. Då kunde jag börja nysta i det och vi kunde långsamt, långsamt hitta nya vägar framåt.
  • Anonym (Dan)
    Anonym (Jenny) skrev 2019-10-28 01:59:47 följande:
    Det tog inte riktigt ett år av att faktiskt arbeta med det. Det första halvåret var det så mycket med att bara överleva och ställa om till en ny verklighet att jag knappt reflekterade över vårt sexliv. Först därefter hade jag tillräckligt med energi och kraft att ta itu med den biten av mitt liv och våga se på det med kritiska ögon utan att gå under av dåligt samvete för min otacksamhet. Då kunde jag börja nysta i det och vi kunde långsamt, långsamt hitta nya vägar framåt.

    Har tappat attraktionen flera gånger till de jag varit tillsammans med men jag har hittat tillbaks nästan alla gånger. Så länge det är någon jag tyckt om som person. Fast det kanske är lättare för en man att hitta tillbaks jag vet inte. 


    Har bara gått emot min attityd och de jobbiga tankar jag haft och efter att tag har jag börjat känna värme igen.

  • Anonym (Bill)

    Väldigt vanligt scenario att kvinnan tappar lusten till sin man efter några år. Det är oftast kvinnan som vill ha det där fina bröllopet och som tycker att hon fått sin drömprins och vill basunera ut för alla hur perfekt allt är. Samma kvinna som efter några år kommer på att hon inte är attraherad av sin man längre och helst vill byta ut honom mot någon annan. 

    Det är lättare för oss män, vi tänder sexuellt mer generellt på kvinnokroppen, därför har vi inte samma behov av att byta ut vår partner. Vi fortsätter tända på samma individ år efter år och tappar inte attraktionen eftersom vi nöjer oss så länge vi har en kvinna som vill ha sex. (Eller i vissa fall kanske iaf ställer upp på sex.)

    Dessutom tror jag många män blir väldigt beroende av sin kvinnliga partner, det är oftast kvinnan som sköter dom sociala kontakterna och som får livspusslet att gå ihop - det blir nästan så att mannen blir beroende av kvinnan, och det blir katastrof om hon skulle lämna. 

     

  • enable007
    Anonym (Lika) skrev 2019-10-22 20:27:21 följande:

    Ja som att testosteronhalten sjunkit. Medan för mig känner jag enorm lust numer bara jag ser en snygg man.


    Ja med det är bara att vara otrogen eller skilja sig ! Livet utan sex och närhet är bajs!
  • Anonym (inte konstigt att lusten dör)
    Anonym (Dan) skrev 2019-10-28 22:32:25 följande:

    Har tappat attraktionen flera gånger till de jag varit tillsammans med men jag har hittat tillbaks nästan alla gånger. Så länge det är någon jag tyckt om som person. Fast det kanske är lättare för en man att hitta tillbaks jag vet inte. 


    Har bara gått emot min attityd och de jobbiga tankar jag haft och efter att tag har jag börjat känna värme igen.


    Jag är kvinna och har tyvärr aldrig fått lusten tillbaks när den väl börjat avta.
    Man kan pressa sig ett tag med till slut kommer äckelkänslorna och då har det gått för långt. Kvinnors lust är väldigt känslig för slentrian och vardag. De behöver ständigt förnyelse, spänning och att känna sig sexiga och bekräftade, något män generellt är urusla på.

    En snygg manskropp är liksom helt osexig om insidan och beteendet matchar.
  • Furienna
    Anonym (inte konstigt att lusten dör) skrev 2019-10-29 12:17:50 följande:

    Jag är kvinna och har tyvärr aldrig fått lusten tillbaks när den väl börjat avta.

    Man kan pressa sig ett tag med till slut kommer äckelkänslorna och då har det gått för långt. Kvinnors lust är väldigt känslig för slentrian och vardag. De behöver ständigt förnyelse, spänning och att känna sig sexiga och bekräftade, något män generellt är urusla på.

    En snygg manskropp är liksom helt osexig om insidan och beteendet matchar.


    Så du menar att alla kvinnor och alla män är likadana?
  • Anonym (inte konstigt att lusten dör)
    Furienna skrev 2019-10-29 13:51:07 följande:
    Så du menar att alla kvinnor och alla män är likadana?
    Nej men kvinnors sexualitet är väldigt lik, fast otroooligt olik mäns som i sin tur också är väldigt snarlik.
  • Furienna
    Anonym (inte konstigt att lusten dör) skrev 2019-10-29 14:10:27 följande:

    Nej men kvinnors sexualitet är väldigt lik, fast otroooligt olik mäns som i sin tur också är väldigt snarlik.


    Nja, det är nog väldigt olika mellan olika personer. Och om jag skulle göra en generalisering, så känns det snarare som att män i allmänhet kräver mer på drt sexuella planet än kvinnor.
  • Anonym (Bill)
    Furienna skrev 2019-10-29 14:52:32 följande:
    Nja, det är nog väldigt olika mellan olika personer. Och om jag skulle göra en generalisering, så känns det snarare som att män i allmänhet kräver mer på drt sexuella planet än kvinnor.
    Män har nog fler önskemål - men däremot är dom oftare nöjda med det dom får eftersom dom vet att kvinnan oftast är den som sätter gränsen. Män kan ofta inte kräva, bara önska. Många män har troligen fantasier om sex som går långt utanför den verklighet som dom lever i. 
  • Anonym (inte konstigt att lusten dör)
    Furienna skrev 2019-10-29 14:52:32 följande:
    Nja, det är nog väldigt olika mellan olika personer. Och om jag skulle göra en generalisering, så känns det snarare som att män i allmänhet kräver mer på drt sexuella planet än kvinnor.
    Men skillnaden är att män sällan tröttnar på kvinnor så länge de får sex i ett förhållande. Håller inte med. Tycker kvinnors sexualitet är mycket mer avancerad och behöver mycket annan stimulans för att fungera än in och ut sprut.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (inte konstigt att lusten dör) skrev 2019-10-29 16:18:18 följande:
    Men skillnaden är att män sällan tröttnar på kvinnor så länge de får sex i ett förhållande. Håller inte med. Tycker kvinnors sexualitet är mycket mer avancerad och behöver mycket annan stimulans för att fungera än in och ut sprut.
    Håller med. Kvinnors attraktion till en man är knepigare. Det är mer kopplat till mannens personlighet. En man har väldigt lätt att hålla uppe attraktionen till sin partner så länge hon är sexuellt tillgänglig. 

    En man är ganska försvarslös när hans partner tappar attraktionen - det finns knappast något sätt för honom att ändra partnerns inställning - det sitter så rotat i kvinnans huvud, och hon kan heller inte förklara varför eftersom hon faktiskt inte har en aning om orsaken. En kvinna kan återfå en mans attraktion genom att öka sitt intresse för mannens sexuella uppvaktning. 

    Gäller förstås inte alltid - men för majoriteten.
Svar på tråden Är inte attraherad av min man längre