• Anonym (Oj oj oj)
    Sat 19 Oct 2019 17:21
    84 visningar
    11 svar
    11
    84

    Sambo utan luktsinne

    Ett problem. Min sambo har inget luktsinne, och svettas mycket.....

    Vad ska jag göra? Det är hemskt att be honom tvätta sig hela tiden. Deo vägrar han. Läkare Oh Lord! Det går inte.

    Andra tips?

  • Svar på tråden Sambo utan luktsinne
  • Sat 19 Oct 2019 17:54
    #1

    Så du menar att han inte tvättar sig självmant om ingen påpekar att han luktar.

    Har han fler funktionshinder?

  • Sat 19 Oct 2019 18:01
    #2

    Skämtar du eller?

    Säg åt honom att alla andra känner att han luktar och att han behöver ha en rutin för att du och alla andra ska slippa säga åt honom.

    Har han aldrig känt någon lukt? Säg att det är som att stoppa bajs i munnen fast för näsan. Eller som tinnitus och barnskrik fast för näsan, beroende på vad han kan relatera till.

    Så kanske han fattar att han lär duscha och tvätta sig t.ex. varje morgon eller kväll.

  • Sat 19 Oct 2019 18:21
    #3

    Men jisses! Han måste väl kunna sköta sin hygien fastän han inte kan känna lukter!

  • Anonym (Oj oj oj) Trådstartaren
    Sat 19 Oct 2019 18:44
    #4

    Såklart att han tvättar sig och duschar. Jag vet inte varför hans svett luktar så starkt. Man känner det inte med kläder men när han tar av sig.

    Det är ganska elakt att säga saker som ni skriver. Hur hade ni känt ifall någon sa att du fan vad du luktar skit? Kanske inte finns andra förslag.

  • Anonym (Cilla­)
    Sat 19 Oct 2019 18:46
    #5

    Av vilken anledning vill han inte använda deo?

  • Sat 19 Oct 2019 18:53
    #6
    Anonym (Oj oj oj) skrev 2019-10-19 18:44:13 följande:

    Såklart att han tvättar sig och duschar. Jag vet inte varför hans svett luktar så starkt. Man känner det inte med kläder men när han tar av sig.

    Det är ganska elakt att säga saker som ni skriver. Hur hade ni känt ifall någon sa att du fan vad du luktar skit? Kanske inte finns andra förslag.


    Om min partner sagt åt mig att jag luktar illa 50 gånger och jag inte fattar att jag gör det är det helt okej att ta till andra metoder.

    Jag menade inte att du skulle säga att han luktade bajs. Jag menade att man kan, om han inte fattar hur otrevligt det är, göra jämförelser med andra sinnen han har mer koll på.
  • Anonym (A)
    Sat 19 Oct 2019 18:56
    #7
    Långbenopluto skrev 2019-10-19 18:21:20 följande:
    Men jisses! Han måste väl kunna sköta sin hygien fastän han inte kan känna lukter!
    Håller med
  • Anonym (Oj oj oj) Trådstartaren
    Sat 19 Oct 2019 20:50
    #8
    Duppedu skrev 2019-10-19 18:53:37 följande:

    Om min partner sagt åt mig att jag luktar illa 50 gånger och jag inte fattar att jag gör det är det helt okej att ta till andra metoder.

    Jag menade inte att du skulle säga att han luktade bajs. Jag menade att man kan, om han inte fattar hur otrevligt det är, göra jämförelser med andra sinnen han har mer koll på.


    Han skäms och blir väldigt sårad när jag säger ifrån. Han förstår mycket väl men tycker det är så genant att han inte vill prata om det.
  • Anonym (Oj oj oj) Trådstartaren
    Sat 19 Oct 2019 20:51
    #9
    Anonym (Cilla) skrev 2019-10-19 18:46:19 följande:

    Av vilken anledning vill han inte använda deo?


    Det har aldrig blivit nån rutin . Jag köpte som han inte använde och nu tänker jag inte lägga pengar på det mer.
  • Anonym (Oj oj oj) Trådstartaren
    Sat 19 Oct 2019 20:52
    #10
    Anonym (A) skrev 2019-10-19 18:56:48 följande:

    Håller med


    Du det gör fanimej jag med! För vet du. Han tvättar sig flera gånger om dagen.
  • Sat 19 Oct 2019 20:57
    #11
    Anonym (Oj oj oj) skrev 2019-10-19 20:52:36 följande:

    Du det gör fanimej jag med! För vet du. Han tvättar sig flera gånger om dagen.


    Hjälper ju föga om du inte använder deo. Knyt fast den i ett snöre på handduken om det verkligen är så att han glömmer, eller framför spegeln etc
Svar på tråden Sambo utan luktsinne