Forum Psykisk ohälsa - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Ångest? Domnar i fingertopparna, brännande samt vibrerande känsla i ben.. nån mer?

Lör 19 okt 20:39 Läst 0 gånger Totalt 6 svar
    Anonym (Hjälp mig snälla­...)
    Visa endast
    Lör 19 okt 20:39

Hej! Är så orolig över en del grejer med kroppen. Orolig för ms, als, tumör, diskbråck osv.

Det började met stickningar i händerna.. sen plötsligt började det brännas ovanpå ena foten sen började mitt andra ben vibrera, småå små vibrationer i foten och i smalbenet. Dessa grejer med fötterna är kvar. Och nu har det tillkommit som rubriken lyder, domningar/ sämre känsel i fingertopparna. Började med lillfinger och ringfinger men nu är det mest långfingrar och tummar.

Mår så dåligt över detta.. är verkligen livrädd. Så fort jag vakna och känner skiten så får jag panik. Hjälp mig, säg att det bara är ångest eller stress eller bara nått i kläm. Säg att det är fler som har eller har haft samma...

• Anonym (Stres­sad)
    Visa endast
    Lör 19 okt 20:45 #1

Hej ! Hade liknande, hade ryckningar överallt i/på kroppen.
    När det ryckte i ansktet med så blev jag orolig för ALS.
    Fick grundlig underökning på neorolågen.
    Allt var orsakat av stress

• Anonym (Stres­sad)
    Visa endast
    Lör 19 okt 20:45 #2

Hej ! Hade liknande, hade ryckningar överallt i/på kroppen.
    När det ryckte i ansktet med så blev jag orolig för ALS.
    Fick grundlig underökning på neorolågen.
    Allt var orsakat av stress

• Anonym (Lea)
    Visa endast
    Lör 19 okt 20:59 #3

Kan vara borrelia, i mitt fall började det med bla domningar och pirrningar.

• Anonym­ZzZ
    Visa endast
    Lör 19 okt 21:14 #4

Hej TS, förra våren hade jag domningar/stickningar i fingrar, tår, svaghet i armar, ben och små muskelryckningar i hela kroppen. Efter flera månader med stark ångest och panikkänslor blev jag undersökt av neurolog. Stress blev domen. Jag kunde inte tro det, att allt kunde komma av ?bara? stress, men det går... särskilt oron spär ju på alltihop och gjorde att jag kände mig dödssjuk.

Så mitt råd är... googla inte, börja träna försiktigt (om du inte gör det redan), och försök hålla dig sysselsatt. Jag tror att det kommer att gå över!

• Anonym (E)
    Visa endast
    Lör 19 okt 21:29 #5

Hej ts! Jag upplever liknande. Domnar ofta i fingrar, ibland tår och underarmar. Har ganska mycket ångest och ibland panikattacker. Efter panikattackerna brukar även ansikte och hela armarna förlora känsel fullständigt. För ett tag sen kände jag krypningar och stickningar i främst ena benet, typ insida lår, men det tror jag berodde på en nerv i kläm i ryggen.

• Anonym (Stres­sad)
    Visa endast
    Lör 19 okt 21:32 #6
    Anonym (E) skrev 2019-10-19 21:29:56 följande:

Hej ts! Jag upplever liknande. Domnar ofta i fingrar, ibland tår och underarmar. Har ganska mycket ångest och ibland panikattacker. Efter panikattackerna brukar även ansikte och hela armarna förlora känsel fullständigt. För ett tag sen kände jag krypningar och stickningar i främst ena benet, typ insida lår, men det tror jag berodde på en nerv i kläm i ryggen.

Precis så jag kände med
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll