• Anonym (Fundersam men glad)

    Hur ändrades ett underliv efter förlossningen?

    Jag födde för 2 veckor sedan och fick då en grad 2 bristning där jag syddes på insidan av de inre blygdläpparna, vid klitoris, inuti vaginan och i mellangården. Nu har min klitoris blivit jättekänslig (har innan knappt haft känsel i den) och mitt underliv som jag tidigare varit rätt missnöjd med har ändrat utseende och faktiskt blivit rätt...snyggt? Innan hängde de inre blygdläpparna utanför de yttre men nu har hela fittan blivit mindre till utseendet och ser rätt bra ut om jag tänker på hur den såg ut innan. Det verkar inte bero på svullnad för underlivet känns normalt i övrigt om man bortser från att det är ömt och gör ont vid stygnen. Hålet är ju större och det antar jag drar ihop sig med tiden och med hjälp av lite knipövningar.

    Nu till frågan, ändrades era underliv också mycket eller ser de ut/känns de som innan? Blir insidan som innan? Var rätt tight innan så det vore synd om man blir slapp nu då min son vägde nästan 5 kilo och var ordentligt stor.

  • Svar på tråden Hur ändrades ett underliv efter förlossningen?
  • Anonym (Två)

    Har två vaginala förlossningar bakom mig och efter första så försvann mina inre blygdläppar de är nu pyttesmå och syns knappt! Vad gäller trånghet så tycker min man att det känns som innan vi fick barn.

  • Anonym (Fundersam men glad)
    Anonym (Två) skrev 2019-10-19 22:37:29 följande:

    Har två vaginala förlossningar bakom mig och efter första så försvann mina inre blygdläppar de är nu pyttesmå och syns knappt! Vad gäller trånghet så tycker min man att det känns som innan vi fick barn.


    Men oj! Hur kan det bli så egentligen, att de krymper? Det är ju jättekonstigt. Men vad lyckligt lottad du är ändå, som fått både snyggare (antar jag?) underliv och känns som innan haha!
  • Anonym (Efter)

    Utseendemässigt är det inte någon större skillnad från tidigare. Men underlivet är svagare. Har lätt för att kissa på mig, inte bara läcka droppar vid skratt eller lyft utan också att totalt tappa kontrollen över blåsan. Blir jag ordentligt nödig kan jag inte hålla mig länge alls.

  • Anonym (F)

    Utseendemässigt ungefär som tidigare, något kortare mellangård bara. Hade typ 1 och 2-bristningar som läkte på några veckor.

    De första 6 månaderna hade jag urinläckage men det försvann när bäckenbotten blev starkare.

    Jag känner stor skillnad vid sex. Tidigare gjorde vissa ställningar att jag fick ont i livmodertappen. Det problemet är borta och min man kan komma djupare in. Det känns också mer, känseln har förhöjts. Har lättare att komma än förut också. Min man säger att det känns som förut, har inte blivit slappare.

    Gör knipövningar varje dag och har gjort i flera år innan förlossning.

Svar på tråden Hur ändrades ett underliv efter förlossningen?