• S9191

    Hjälp att tyda graf Natural Cycles

    Hej,

    Jag hade BIM i torsdags och har fortfarande inte fått min mens. Enligt NC har jag då gått över 3 dagar. Kan NC satt ut ÄL fel? Tog ett test i torsdags som var negativt, och nu vågar jag inte ta ett nytt för kommer bli så besviken om det är negativt ????

    Det är ju två dippar efter ÄL?

  • Svar på tråden Hjälp att tyda graf Natural Cycles
  • Anonym (Anonym)

    Jag skulle tro att du hade äl cd 22, därefter är ju tempen jämt stabil hög. Du tog inget äl test? Vet du ungefär vilken dag du brukar ha äl eller hur långa dina cykler är om du ser på tidigare cykler?

  • S9191

    Ellerhur, vilket säg eftersom min sambo var bortrest den veckan :(

    Bifogar bild på ?status? för min ÄL. Hade en cycel i juni som fucka ur lite och var 58 dagar annars har den legat mella. 27-31. Är på dag 32 nu!

  • S9191

    Bifogar en bild, har tagit ÄL-test enligt bifogat men inte fått positivt dock bara på morgonen men Clearblue digital.

  • Anonym (Anonym)
    S9191 skrev 2019-10-20 13:38:56 följande:

    Här kommer bilden...


    Vilken osis att han var borta! Men om äl nu var cd 22 är det ju bara 4 dagar, de små rackarna kan ju överleva Upp till 7 dagar tror jag, sen hade ni ju på cd 23 alltså dagen efter om jag tyder rätt och ägget lever ju 24 timmar drygt sägs det så det är ju inte helt kört.

    Kan inte riktigt förstå på bilden vilken dag du fick pos äl test, ser bara LH-. Men säg att äl var cd 22 så är du nu på äl +10 då borde mensen dyka upp inom 6-7 dagar om du inte är gravid, jag tror lutealfasen är max 16 dagar för alla men de flesta har nog lite kortare, jag har bara 11-12. Vet du hur lång din lutealfas brukar vara?
  • S9191

    Får hålla tummarna då ???? så typiskt bara!

    Jag har inte fått något positivt ÄL-test vilket varit väldigt konstigt också. Såg att jag skrivit lite konstigt har bara testat en gång per dag och på morgonen med testerna. Konstigt att NC inte byter plats på ÄL när det är ganska uppenbart att det varit på cd 22. Men gör väl inte det försen mensen kommer.

  • Anonym (Anonym)
    S9191 skrev 2019-10-20 14:15:27 följande:

    Får hålla tummarna då ???? så typiskt bara!

    Jag har inte fått något positivt ÄL-test vilket varit väldigt konstigt också. Såg att jag skrivit lite konstigt har bara testat en gång per dag och på morgonen med testerna. Konstigt att NC inte byter plats på ÄL när det är ganska uppenbart att det varit på cd 22. Men gör väl inte det försen mensen kommer.


    Tog du ngt den 8-9/10, kan tro att du borde fått pos där om äl var cd22. Jag testar alltid morg+kväll och bara fått pos på kvällarna, testar med clearblue dubbelhormonindikator. Jag håller iallafall tummarna för graviditet!
  • S9191

    Jag gjorde ju inte det, dumt! Får börja testa kvällar, tycker det är svårare att hålla sig längre tid och inte dricka så mycket på em/kvällar.

    Tack så mycket för svar! :)

Svar på tråden Hjälp att tyda graf Natural Cycles