• Anonym (Förvirrad)

    När har jag ägglossning? Bild. Hjälp!

    Första gången jag köpt ägglossning tester. Vid den 16:e-19:e hade jag molvärk som fan, illamående, varm som satan och humörsvängningar. Smärtan har lagt sig, gör ibland lite ont och är varm. Har jag haft ägglossning eller ska den komma? Förra mensen, så kom ägglossning efter några dagar, samma denna månad med. Mensen slutade vid 13:e, smärtorna kom 14:e. Ser att vid 17:e är en av testerna väldigt mörk färg, bifogar nedan. Är tusen tacksam för alla svar. Är så förvirrad.

  • Svar på tråden När har jag ägglossning? Bild. Hjälp!
  • Anonym (C)

    Jag är verkligen ingen expert på äl-tester. Men vad jag förstått så ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt.

    Jag har lite svårt att se på dina test för själva kontrollstrecken ser också svaga ut. Men jag tycker inte att jag ser nåt test som är lika starkt som kontrollstrecket. ??? Vet inte om det betyder att du inte har haft äl än kanske? Jag kan ha fel.

    Kanske lättare att testa med de digitala testerna som visar en glad gubbe?

  • Anonym (Förvirrad)

    Hmm.. men förstår inte varför jag hade superont i äggstockarna, feber o illamående så instesivt närmaste dagarna och idag är det nästan inget förutom värmen. Kommer smärtorna föra ägglossninhrn? Är så osäker och hittar inga svar på nätet.. Har fått alla sympton på ägglossning förutom trådig flytning. Haft mer mjölkaktig o ej trådig.

  • HildaK

    Jag skulle säga att du hade ägglossning 17-18:e! :) vissa får inte fullt utslag på testerna även om dom testar ofta - ibland får inte jag det men har ändå ägglossning.

  • Anonym (Förvirrad)
    HildaK skrev 2019-10-20 21:34:41 följande:

    Jag skulle säga att du hade ägglossning 17-18:e! :) vissa får inte fullt utslag på testerna även om dom testar ofta - ibland får inte jag det men har ändå ägglossning.


    Läste lite runt och det stämmer det du säger:) skulle vara konstigt om jag hade alla sympton på ägglossning dessa dagar utan att ha det ???? hade dock samlag den 17:e och den 20:e så vet ej om det blev försent. Det ser ut som det stegrade vid den 17:e, då borde 18:e vara min fertila dag. Fast dagen efter det hade jag samlag. Hoppas det blir något, även om det är dagen efter.. Har dock bara haft vattnig flytning i vit gul färg. Ingen ägglossningdflytning som förra månaden. ???? detta är så klurigt, första gången jag har koll på ägglossningen och det är inte enkelt alså ????
  • HejsanJenny

    Jag förstår att det kanske är en ekonomisk fråga men kan verkligen rekommendera Clear blues digitala ägglossningstest. För mig personligen var det värt det då det eliminerade mycket av stressen som kom kring att avtyda och försöka förstå stickorna.

  • Anonym (C)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-21 03:39:07 följande:

    Läste lite runt och det stämmer det du säger:) skulle vara konstigt om jag hade alla sympton på ägglossning dessa dagar utan att ha det ???? hade dock samlag den 17:e och den 20:e så vet ej om det blev försent. Det ser ut som det stegrade vid den 17:e, då borde 18:e vara min fertila dag. Fast dagen efter det hade jag samlag. Hoppas det blir något, även om det är dagen efter.. Har dock bara haft vattnig flytning i vit gul färg. Ingen ägglossningdflytning som förra månaden. ???? detta är så klurigt, första gången jag har koll på ägglossningen och det är inte enkelt alså ????


    Om jag var du om du inte har några särskilda orsaker till att kolla exakt var ägglossningen är så skulle jag strunta i äl test och bara ha sex minst varannan dag hela perioden där ägglossning kan vara enligt appen.

    Jag försöker själv bli gravid och tyckte det var alldeles för krångligt med de där testerna. Man har ändå allra störst chans att bli gravid 1-2 dagar före ägglossning eftersom spermier lever ett tag i äggledarna så du måste inte pricka exakt på äl-dagen.
  • HildaK
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-21 03:39:07 följande:

    Läste lite runt och det stämmer det du säger:) skulle vara konstigt om jag hade alla sympton på ägglossning dessa dagar utan att ha det ???? hade dock samlag den 17:e och den 20:e så vet ej om det blev försent. Det ser ut som det stegrade vid den 17:e, då borde 18:e vara min fertila dag. Fast dagen efter det hade jag samlag. Hoppas det blir något, även om det är dagen efter.. Har dock bara haft vattnig flytning i vit gul färg. Ingen ägglossningdflytning som förra månaden. ???? detta är så klurigt, första gången jag har koll på ägglossningen och det är inte enkelt alså ????


    Men kanon ju, så prickade du troligtvis in sex den mest fertila dagen! Det där med ägglossningsflytningar är klurigt - alla ser ju inte dem i trosorna. Men dom finns förmodligen där dom ska - vid livmodertappen! Håller tummarna för dig :)
  • Anonym (Förvirrad)

    Tusen tack för alla svar. Det känns mycket bättre. Har inget att prata med här hemma om det så det känns bra. Jag ska göra så vid nästa ägglossning- varannan dag. Jättebra idé. Tack för allt :)

Svar på tråden När har jag ägglossning? Bild. Hjälp!