• Anonymsju

    Stickningar och domningar i ansiktet?

    Hej,

    Har på senaste tiden haft krypningar, stickningar och domningar i kroppen. I ansiktet, fingrar, fötter osv.

    Egentligen överallt, men mest i ansiktet och ut i fingrarna. Det blir bara värre och värre.

    Går runt och känner mig konstant bedövad i kroppen, och som att jag konstant är lite hög på hasch.

    Någon som haft liknande?

    Har läst mig till att det kan bero på stress, ångest eller järnbrist. Men jag äter en varierad och hälsosam kost, och har inte förändrat något i min kost i samband med detta.

  • Svar på tråden Stickningar och domningar i ansiktet?
  • Anonymsju
    Långbenopluto skrev 2019-10-20 17:10:17 följande:

    Detta ska du söka vård för, ring din vårdcentral imorgon.


    Men förmodligen är det stressrelaterat. Eller vet du vad det annars kan vara som man behöver vård för?
  • Långbenopluto
    Anonymsju skrev 2019-10-20 17:49:05 följande:
    Men förmodligen är det stressrelaterat. Eller vet du vad det annars kan vara som man behöver vård för?
    Det finns ett flertal sjukdomar med dom symptomen, så du bör undersökas.

    Och är det stressrelaterat bör du se över din livsstil.
  • Dennadagdettaårdennastund

    Hej, jag har också problem med domningar, hade rejält i händer och armar, även fot, ben och lite i ansiktet! I mitt fall berodde det på kalium brist. Fick dropp och tabl.

    Just för domningar i armar och händer finns en bra övning du kan prova, fläta dina händer och sätt dem bakom nacken när du ligger ner i ca 30min då kan nerverna i nervflätan vecklas upp typ. Jag provade igår och det funkade faktiskt natten som var iaf. Vaknade inte av avdomningar och inget på morgonen.

    Men jag tycker att du ska kontakta vårdcentral imon, du kan ha brist på ngt, kolla gärna kaliumet. Jag hade själv ingen aning om att jag hade brist på det. Blev väldigt sjuk.

  • Dennadagdettaårdennastund

    Magnesiumbrist ger också de symtomen!!

Svar på tråden Stickningar och domningar i ansiktet?