• Anonym (Orkar inte)
    Sun 20 Oct 2019 19:47
    609 visningar
    39 svar
    39
    609

    Vägrar släppa mig

    Vet inte riktigt vart eller hur jag ska börja. Men jag är 26 år tjej och muslim, bor fortfarande hemma... jag fick en lägenhet för ett tag sen som jag blev överlycklig av. Men problemet är jag ?får? inte flytta.. mamma gick upp i taket när jag berättade igår,hon kallar mig för det ena och det andra och hotar med att ta sitt liv...säger att jag kommer skämma ut familjen om jag flyttar. Pappa blev inte heller glad, han sa typ ?du får inte flytta,punkt slut. Du kan ha kvar lägenheten men du får inte bo i den?. Dom har tagit sönder mina flyttkartonger.

    Alltså jag går sönder. Vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är 26 år, vuxen och bor hemma. Det är väl pinsamt om något. Jag vill ha ett privatliv, känna mig fri, kunna ta hand om mig själv och försörja mig själv.

    Vill bara dra men jag vågar inte. Ångesten äter upp mig. Och ja jag är livrädd för vad som kanske kommer hända. Så ja jag vet inte, ska jag stanna eller gå? Vad hade ni gjort?

    Jag har ju precis fått lägenheten och vill inte säga upp allt bara för det här? Är ju bara dum om jag säger upp den, med tanke på bostadsbristen liksom. Och jag vill inte bo hemma tills jag gifter mig...

    Är det någon som varit i samma situation och som tog steget att flytta?

    Känns som att jag måste blanda in snuten eller något men det är typ det sista jag vill. Tack ????

  • Svar på tråden Vägrar släppa mig
  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Sun 20 Oct 2019 19:54
    #3
    Anonym (han svarade) skrev 2019-10-20 19:49:38 följande:

    Här trollas det friskt ser jag. Undrar hur många som svarar seriöst i den här skit tråden.


    Du har nog kommit fel. Ciao.
  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Sun 20 Oct 2019 19:56
    #6
    Anonym (Vuxen) skrev 2019-10-20 19:50:55 följande:

    Du är myndig och vuxen att ta dina egna beslut.


    Det vet jag, men det är inte lätt när man är den enda som tänker så, dom är emot och vägrar släppa mig och kommer med massa hot, om det är tomma vet jag ej
  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 13:04
    #16

    Att blanda in polis/socialen osv är det sista jag vill okej? Det där kommer göra allting värre. Tänker inte säga upp lägenheten, mitt val är väl att hyra ut och samtidigt försöka övertala dom och nämna att jag tänker flytta. Har jag tur så kanske de går med på det när chocken lagt sig. Men jag känner ju dom och jag vet svaret.

    Alternativt att jag förbereder hemmet steg för steg och sen bara gå när allting är färdigt.

    Jag vet inte, känner mig bara tom och fast. Jag trodde faktiskt lite grann att dom kanske ändå skulle bli lite glada för min skull men hade tydligen fel.

    Jag vet mycket väl vilka rättigheter jag som kvinna har. Det är lätt att säga packa och dra men det kan bli stora konsekvenser av det. Jag kan förlora min familj och släkt (har ingen släkt här vilket gör det svårare för dom att förstå situationen). Men aa jag vet inte ens vad jag ska säga.

    Och jag behöver väl inte ens nämna min rädsla. Vem säger att dom inte ska ta till våld när de bryr sig så mycket om rykten och vad folk tycker/säger.

    Hade en svensk pojkvän för några år sedan, fick lite örfilar och spott på mig och blev även hotad och pappa nämnde Fadime...(må henne vila i frid)

    Personligen tror jag inte att dom skulle kunna gå så långt men varför ta upp det? Men jag hoppas ni förstår mina tankar.

  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 14:28
    #20
    Anonym (Vuxen) skrev 2019-10-21 13:43:52 följande:

    Vad krävs för att din släkt och familj ska kunna låta dig bli vuxen och självständig då?

    De måste förvänta sig något av dig som inte framgår i tråden? Är du bortgift eller ska bli? Får du flytta om du skaffar en man?

    Varför är du rädd att förlora kontakten med en familj som ändå bara behandlar dig som en ägodel?

    Slå dig fri och lev ditt liv som du vill! Vill du ligga på dödsbädden och ångra hela ditt liv eller vill du ligga med ett leende på läpparna och veta att du gjorde allt det som du drömt om?


    Jag får flytta när jag gifter mig. Men jag vill ju ta hand om mig själv först.

    Jag får även flytta om jag pluggar men jag har redan ett jobb och utbildning (undersköterska).

    Dom bara vi hade förstått om du hade fått jobb eller utbildning i en annan stad, men du har fått lägenhet i samma stad och ditt jobb ligger närmare oss än ditt nya område (jobbet ligger 1 minut från mina föräldrars lägenhet och ca 25-30 minuter från ?min? lägenhet).

    Och jag vill såklart ligga och le. :(
  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 15:02
    #23
    Giftskåneman skrev 2019-10-21 14:43:44 följande:

    Hotar de dig? Kan du spela in det?


    Dom har inte hotat mig till livet nu angående lägenheten, än. Dom pratar ej svenska så det skulle vara svårt att förstå ändå men aa spela in går ju.
  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 15:03
    #24
    Anonym (Xx) skrev 2019-10-21 14:38:10 följande:

    Vad ska du med en familj som indirekt hotar att mörda dig till?


    Men de är min familj...
  • Anonym (Orkar inte) Trådstartaren
    Mon 21 Oct 2019 15:40
    #27

    Alltså, jag håller med er, det är ju fel.

Svar på tråden Vägrar släppa mig