• Eleonoraaa

    Mammagrupp Östermalm

    Hej,

    Har precis fått mitt första barn för två veckor sedan och är ganska ensam bland mina vänner med bebis just nu. Har lite dålig koll på om det finns mammagrupper, öppna förskolor mm och hur man hittar dit?- samt hur det funkar. Bor centralt på Östermalm.

    Någon som vet? :)

    //Emma

  • Svar på tråden Mammagrupp Östermalm
  • Fjäril kär

    Det brukar din BVC ha koll på. Ibland kan de ta initiativ till att bjuda in till mammagrupper när man går dit på koll eller så kan de ge information om du frågar.

  • legomum

    Tessinparken har precis öppnat upp med en öppenförskola (villagatan har stängt och flyttat till tessinparken)

    Sedan ska det finnas i Oscarskyrkan och Engelbrektskyrkan. Titta i församlingsbladet som dimper ner i brevlådan. (Borde komma ett snart inför jul)

    Bvc brukar kalla till föräldragrupp, hör med henne nästa gång du går dit.

  • Eleonoraaa
    legomum skrev 2019-10-20 22:11:42 följande:

    Tessinparken har precis öppnat upp med en öppenförskola (villagatan har stängt och flyttat till tessinparken)

    Sedan ska det finnas i Oscarskyrkan och Engelbrektskyrkan. Titta i församlingsbladet som dimper ner i brevlådan. (Borde komma ett snart inför jul)

    Bvc brukar kalla till föräldragrupp, hör med henne nästa gång du går dit.


    Tack! Ska kika på Tessinparken och höra mig för hos BVC :)
  • Eleonoraaa
    Fjäril kär skrev 2019-10-20 20:19:17 följande:

    Det brukar din BVC ha koll på. Ibland kan de ta initiativ till att bjuda in till mammagrupper när man går dit på koll eller så kan de ge information om du frågar.


    Tack, ska kika med BVC :)
  • trollhona

    Går du hos mamamia? De brukar bjuda in till föräldragrupp.
    Annars har Oscarskyrkan och Villagatan ÖF. Även Lidingö har ÖF.

    Är också hemma med en liten. Dra iväg ett PM om du vill hänga i gäng någon gång ;)

Svar på tråden Mammagrupp Östermalm