• Anonym (Monki)

    Älskar inte min man längre. Kommer det tillbaka tror ni?

    Vi har varit ihop i 19 år nu. Tre barn, inga småbarn längre. Jag har älskat honom otroligt mycket, men sedan i våras känner jag inte detsamma längre. Till saken hör att jag för ett år sedan var inblandad i en olycka som har satt spår hos mig, som stress värk och sömnstörningar till och från. Det är även mycket på jobbet.

    Jag älskar vårt liv och han är min bäste vän. Jag vill göra saker ihop och saknar honom när han är bortrest. Jag är attraherad och vill fortfarande både kramas och ligga. Men allt känns lite svagare och jag förmår inte längre säga att jag älskar honom. Jag vill inte ha någon annan. Men han irriterar mig ibland på ett sätt han aldrig gjort förut. Och stundvis vill jag bara vara fri, klara mig själv. Som att jag inte orkar med ett förhållande just nu och så kan man ju säga vid 20 men inte vid 47 med villa och barn. Jag förstår att jag varit lyckligt lottad som alltid kännt så starkt för min man och just därför vill jag inte nöja mig med mindre. Men kommer känslorna tillbaka, hur lång tid kan det ta eller vad tror ni som har erfarenhet av liknande kommer hända?

  • Svar på tråden Älskar inte min man längre. Kommer det tillbaka tror ni?
  • Anonym (Anonym vän)

    Jag hoppas dina känslor för din man kommer tillbaka. Ni har haft jätte bra ,han är din bästa vän. Många önskar en sånt förhållande men de få inte det. Du behöver inte oroa dig du få ta den tid du behöver.

  • Anonym (L)

    Det verkar som att känslorna finns där i grunden men att du inte riktigt orkar med det vardagliga slitet med att ha en relation. För det kräver ju en del också. Man går inte bara runt och är kär liksom, utan man måste anpassa sig och ta hänsyn till varandra både känslomässigt och praktiskt. Har man ont och är stressad så kan det bli för mycket med allt.

  • Anonym (c)

    Om du fortfarande är attraherad av honom tror jag att det finns hopp. Det är inte så konstigt om man ibland hamnar i svackor i långa förhållanden, särskilt om man går igenom en jobbig period som du verkar göra.

  • Anonym (Monki)
    Anonym (År?) skrev 2019-10-20 21:01:15 följande:

    Hur många år är era barn?


    De är 12 och 9 (tvillingar)

    Tack för hoppfulla ord alla! Fler?
  • Anonym (LV)

    Jag tror att känslorna kan komma tillbaka. Eftersom du fortfarande är attraherad av honom och saknar honom finns det ju fortfarande något. Som du skriver har du ju haft det jobbigt och varit stressad och stress har en tendens att göra att man blir irriterad på personer som man faktiskt älskar och tycker om. Stress gör ofta att man känner sig missnöjd med livssituationen också. 

    Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig.

  • Anonym (A)
    Anonym (Monki) skrev 2019-10-20 20:28:04 följande:

    Jag älskar vårt liv och han är min bäste vän. Jag vill göra saker ihop och saknar honom när han är bortrest. Jag är attraherad och vill fortfarande både kramas och ligga. Men allt känns lite svagare och jag förmår inte längre säga att jag älskar honom. Jag vill inte ha någon annan.


    Tycker det låter som att du älskar honom ganska rejält! Kan det vara så mer att du behöver förändra något annat i ditt liv (dvs inte i ditt äktenskap)? Jag menar, det låter ju mer som att det pågår saker utanför er relation som påverkar ditt känsloliv generellt.
  • Anonym (Man48)

    Ja det tror jag om du vill det själv , era barn var inte så gamla ändå.

    Jag har själv två barn 21 å 14 och lever med min fru , vi har hållt ihop i över 27 år.

    Svackor å gräl o mycket annat har det varit genom åren. Fast vi har alltid haft nån sorts glöd och kärlek till varandra. Alltid hittat tillbaka igen. Viktigt tror jag att ni hittar egen tid tillsammans å våga utveckla relationen. Hitta på nya saker å prata med varann så att ni alltid förstår varann.

    Ett tips kan vara att du och din man åker iväg en vecka på en resa som ni båda vill göra , kan vara otroligt nyttigt att komma iväg på tu man hand å känna att vardags stressen försvinner å att ni 2 kan känna att ni har tid för varandra . En resa utan massa måsten å krav , utan bara ta dagen dom den kommer å njuta av varandra å livet.

    Jag vet att det kan vara svårt å komma iväg med barn hemma och allt vad det innebär.

    Men finns möjligheten , så ta den ...lycka till!!

  • Walker90

    Jag känner så i perioder för min man. Jag har ett stort behov av egentid och brukar åka ut på egna utflykter över dagen och ibland små resor till släkt/vänner och vara borta en helg. Det räcker oftast för mig.

    Nu börjar jag känna ett behov av att resa bort och vara helt ifred en helg. Det blir nog en dagstur och övernattning. Det kanske du också skulle prova?

  • Anonym (A 2)
    Anonym (Anonym vän) skrev 2019-10-20 20:33:33 följande:
    Jag hoppas dina känslor för din man kommer tillbaka. Ni har haft jätte bra ,han är din bästa vän. Många önskar en sånt förhållande men de få inte det. Du behöver inte oroa dig du få ta den tid du behöver.
    Håller med
  • Anonym (Monki)

    Tack alla för snälla svar! Känner mig mycket mer hoppfull nu och tror att ni har rätt!

Svar på tråden Älskar inte min man längre. Kommer det tillbaka tror ni?