• Anonym (mamma­)
    Mon 21 Oct 2019 08:42
    3459 visningar
    116 svar
    -1
    116
    3459

    han gör allt för att jag ska göra abort!!

    Jag blev oplanerat gravid och är i v. 9 men känner redan starkt för bebisen men pappan till barnet vill att jag ska göra abort. Så mycket så det blivit en väldigt infekterad relation och han smutskastar och anklagar mig för att vara en dålig mamma, hotar (jag upplever det som hot iaf) att ta bebisen från födseln om jag inte gör abort. För att bo med mig är tortyr för bebisen. 

    Ingen har någonsin ifrågasatt mitt föräldrarskap innan och jag och min son (7 år) har en fin och nära relation. 

    Detta tar hårt på mig. 

    Vad ska jag göra?! :( Vill inte ta bort bebisen :(

  • Svar på tråden han gör allt för att jag ska göra abort!!
  • Anonym (mamma­) Trådstartaren
    Tue 22 Oct 2019 16:00
    #71
    +2
    SvenOlsson skrev 2019-10-22 15:54:35 följande:

    Kärlek kan komma och gå, men relationen till sina barn varar resten av livet. Om du måste välja så hoppas jag du väljer det kommande barnet


    Det var fint skrivet och självklart att jag väljer barnet :) Är glad för graviditeten och bebisen trots att omständigheterna är som de är :)
  • Anonym (Agnes­)
    Tue 22 Oct 2019 16:42
    #72
    +6
    Anonym (Ace) skrev 2019-10-21 17:27:16 följande:
    Hur tänkte du dig det att det skulle kunna hanteras snyggare om du vill ha barn men inte han? Detta är ett läge där en alltid måste få sin vilja fullständigt struntad i......som du gör med ditt ex vilja nu

    Mannen är givetvis upprörd för atr han trodde atr du var ärllig med att du inte ville ha barn då du hade spiral men det var du inte. Nu är du gravid och då står du inte fast vid ditt ord utan ändrar dig helt plötsligt... Det är ett stort svek mot honom oavsett hur du vänder på det. Ni två är eniga om en sak men sen tar du ett beslut över hans huvud som han är starkt emot.... Villken man som helst med självaktning hade blivit upprörd och förbannad om de blir påtvingade ett barn av en kvinna som inte ville ha barn från början. Hade personiigen dock inte uppfört mig på samma unkna sätt mot dig som ditt ex men hade gladeligen lämnat dig självmant.
    Blir så less på sånt här. Bara för att en person använder preventivmedel betyder inte det att man lovat att göra abort om det blir en graviditet. Det är inget "svek" att behålla eller att man inte "står fast vid sitt ord". Ingen blir påtvingad någonting. Herregud. Väx upp.

    Har en man sex med en kvinna finns för det mesta risken att det blir en graviditet, oavsett om skydd används eller inte. Kvinnan har ju oftast möjlighet till abort om hon absolut inte vill ha barn, men det har ju såklart inte mannen. Vill en man absolut inte ha barn bör han därför ta extra ansvar för sina spermier. Är han helt och hållet färdig med barn är ju sterilisering praktiskt, är han inte det är det ju smart att dra på en kondom även om kvinnan använder ex. spiral och köra med dubbla skydd.

    Det fungerar inte att bara lita kallt på att ens partner kommer göra en abort vid en oplanerad graviditet och sen börja stampa med foten och tjura när hon inte lyder.
  • Tue 22 Oct 2019 17:50
    #73
    +2
    Anonym (Ace) skrev 2019-10-21 23:03:10 följande:
    Om kvinnan säger att hon inte vill ha barn men sen ändå "råkar bli" gravid oavsett om det är slumpen eller ren och skär förslagenhet från henne så måste mannen kunna lita på det hon tidigare har sagt.. Det kallas förtroende i relationen.....annars är hon falsk/lögnare eller något annat mindre smickrande. Alla som har blivit utsatta för otrohet eller annat stort svek av sin partner ver vilka känslor och sår det skapar hos den som blir sviken.

    Hot och trakasserier kan aldrig rättfärdigas men om man inte är fullkomligt insnöad i "kvinnor alltid har rätt oavsett vad det gäller"-mentalitet så är det faktiskt ganska lätt att förstå varför ts plötsliga ändring gör mannen skogstokig. Nämn en kvinna som skulle jubla över att tvingas bli mamma om hon absolut inte vill.

    Det enda rätta att göra här är:

    1. Dumpa skithögen till karlastackare (check på den).

    2. TS sparar dokumentation m.m. för att säkra dig enskild vårdnad om barnet.

    3. TS kräver inget underhåll från pappan eftersom hon då trampar på honom igen (då lär han bli ännu mer hatisk mot ts). Bara för att man har laglig rätt bör man inte alltid göra anspråk på den. I detta fall är det solklart moraliskt fel av ts att kräva pengar av exet för ett barn han inte vill ha.... bara för att hon kan.

    Din sista fråga var för övrigt helt opåkallad. Var det bara för att provocera? Är ganska säker på att min syn på män som begår våldtäkt, oavsett situation och förutsättningar, är betydligt hårdare än för flertalet i vårt land och defintivt hårdare än de som stiftar lagarna och dömer i domstolarna.
    Jag tycker inte att man bara ska förvänta sig att ens partner ska göra abort om hon råkar bli gravid. Man kanske tycker att det känns ok när man pratar om det. Men när graviditeten är ett faktum så kan det kännas helt annorlunda.
    Man kan känna sparkar och känna att man bär på ett litet liv i magen.
    Då är det inte så "bara" att göra abort.
    Sen att jämföra det med en otrohet.
    En otrohet kan man inte värja sig mot. Det kan man däremot med en graviditet.
    Man kan skydda sig eller låta sterilisera sig. Varför är det så svårt för män att dra på sig en kondom om de inte vill ha barn?
    Varför lägger de hela det ansvaret på kvinnan?
    Mannen har också ett ansvar för var hans spermier hamnar.
    Något som ofta verkar "glömmas bort".
  • Anonym (Hepp)
    Tue 22 Oct 2019 19:04
    #74
    -3
    Anonym (Agnes) skrev 2019-10-22 16:42:14 följande:

    Blir så less på sånt här. Bara för att en person använder preventivmedel betyder inte det att man lovat att göra abort om det blir en graviditet. Det är inget "svek" att behålla eller att man inte "står fast vid sitt ord". Ingen blir påtvingad någonting. Herregud. Väx upp.

    Har en man sex med en kvinna finns för det mesta risken att det blir en graviditet, oavsett om skydd används eller inte. Kvinnan har ju oftast möjlighet till abort om hon absolut inte vill ha barn, men det har ju såklart inte mannen. Vill en man absolut inte ha barn bör han därför ta extra ansvar för sina spermier. Är han helt och hållet färdig med barn är ju sterilisering praktiskt, är han inte det är det ju smart att dra på en kondom även om kvinnan använder ex. spiral och köra med dubbla skydd.

    Det fungerar inte att bara lita kallt på att ens partner kommer göra en abort vid en oplanerad graviditet och sen börja stampa med foten och tjura när hon inte lyder.


    Så är det förstås. Jag tycker dock att det är ett spännande väl av kvinnan att behålla ett barn som blir till på detta sättet där mannen absolut inte vill.

    Förutsättningarna för en lycklig graviditet och framtid känns lite tveksamma.

    Och ett barn som var helt oönskat av sin pappa.
  • Anonym (Har gått igenom detta)
    Wed 23 Oct 2019 09:13
    #75

    Hej! Vill börja med att säga att jag lider så med dig. Den sits du sitter i är nog svår att föreställa sig innan man sitter där själv. Jag var där för ca 4 år sedan. Blev gravid med min sambo som fick kalla fötter. Han bad mig ta abort. Han sa rätt otrevliga saker och jag har aldrig i mitt liv känt mig så liten och så obetydlig. Kände sån sorg både vad gäller hans behandling av mig, men även av vårt foster. Det var inte en total olycka att graviditeten hände heller. Vi hade det komplicerat på så sätt att han hade flyttat från ett annat land för att bo med mig i Sverige och trivdes inte till 100 % i Sverige. När jag blev gravid gick det väl upp för honom att han skulle bli kvar i Sverige. Så han drog. Jag valde att ta abort till slut. Det är det svåraste beslut jag tagit i hela mitt liv. Jag gjorde det inte för honom även om han säkert tror det. Jag gjorde det för min egen skull och för att ett barn inte skulle komma oönskat till världen men en pappa som bodde på andra sidan jorden alt bodde här och inte ville ha hen. Jag mår dock fortf dåligt över beslutet men ångrar mig inte. Jag är så pass gammal nu med att jag inte riktigt kan gå fler barn. Jag är fort så otroligt arg på honom och kommer aldrig riktigt kunna förlåta. Vad gäller din situation så måste du lyssna på dig själv. Du kommer troligen inte ha en bra relation till pappan och ert förhållande kan ju inte fortgå då sveket du upplever antagligen är fort stort, även om han skulle mjukna. Men ta bara abort för att DU tror det är det bästa. Inte för att han vill. Att hota nån till det borde vara brottsligt. Det är att gå för långt. många kramar från mig!!

  • Anonym (mamma­) Trådstartaren
    Wed 23 Oct 2019 10:08
    #76
    +1
    Anonym (Har gått igenom detta) skrev 2019-10-23 09:13:06 följande:

    Hej! Vill börja med att säga att jag lider så med dig. Den sits du sitter i är nog svår att föreställa sig innan man sitter där själv. Jag var där för ca 4 år sedan. Blev gravid med min sambo som fick kalla fötter. Han bad mig ta abort. Han sa rätt otrevliga saker och jag har aldrig i mitt liv känt mig så liten och så obetydlig. Kände sån sorg både vad gäller hans behandling av mig, men även av vårt foster. Det var inte en total olycka att graviditeten hände heller. Vi hade det komplicerat på så sätt att han hade flyttat från ett annat land för att bo med mig i Sverige och trivdes inte till 100 % i Sverige. När jag blev gravid gick det väl upp för honom att han skulle bli kvar i Sverige. Så han drog. Jag valde att ta abort till slut. Det är det svåraste beslut jag tagit i hela mitt liv. Jag gjorde det inte för honom även om han säkert tror det. Jag gjorde det för min egen skull och för att ett barn inte skulle komma oönskat till världen men en pappa som bodde på andra sidan jorden alt bodde här och inte ville ha hen. Jag mår dock fortf dåligt över beslutet men ångrar mig inte. Jag är så pass gammal nu med att jag inte riktigt kan gå fler barn. Jag är fort så otroligt arg på honom och kommer aldrig riktigt kunna förlåta. Vad gäller din situation så måste du lyssna på dig själv. Du kommer troligen inte ha en bra relation till pappan och ert förhållande kan ju inte fortgå då sveket du upplever antagligen är fort stort, även om han skulle mjukna. Men ta bara abort för att DU tror det är det bästa. Inte för att han vill. Att hota nån till det borde vara brottsligt. Det är att gå för långt. många kramar från mig!!


    Men åh vad ledsen jag blir för din skull när jag läser om det. Tack för att du delar med dig till mig.

    Jag känner i hela min kropp att jag inte kan göra abort, då skulle jag göra det för hans skull och det skulle bli ett stort stort tomrum för mig.

    Jag förstår att vår relation kommer säkert infekteras ännu mer ett tag men jag vill ändå hoppas på att det kommer bli bra till slut...
  • Anonym (Har gått igenom detta)
    Wed 23 Oct 2019 12:55
    #77
    +1
    Anonym (mamma) skrev 2019-10-23 10:08:12 följande:
    Men åh vad ledsen jag blir för din skull när jag läser om det. Tack för att du delar med dig till mig.

    Jag känner i hela min kropp att jag inte kan göra abort, då skulle jag göra det för hans skull och det skulle bli ett stort stort tomrum för mig.

    Jag förstår att vår relation kommer säkert infekteras ännu mer ett tag men jag vill ändå hoppas på att det kommer bli bra till slut...
    Ja men då ska du lyssna på den rösten inom dig som säger att du ska behålla barnet! Vad gäller er relation så får du väl känna efter vad som händer i framtiden. Men en man som hotar dig och försöker tvinga dig till abort m h a hot..... en sån man är ingen att vara tillsammans med. Tycker inte jag. Hur pressad man än är finns det gränser för vad man säger och gör. Kram!
  • Anonym (mamma­) Trådstartaren
    Wed 23 Oct 2019 13:48
    #78
    Anonym (Har gått igenom detta) skrev 2019-10-23 12:55:46 följande:

    Ja men då ska du lyssna på den rösten inom dig som säger att du ska behålla barnet! Vad gäller er relation så får du väl känna efter vad som händer i framtiden. Men en man som hotar dig och försöker tvinga dig till abort m h a hot..... en sån man är ingen att vara tillsammans med. Tycker inte jag. Hur pressad man än är finns det gränser för vad man säger och gör. Kram!


    Tack. Ja jag försöker gå på magkänslan och jag och pappan kommer inte bli ett par igen sen får vi se hur han tar anknytning till bebisen framöver
  • Wed 23 Oct 2019 18:26
    #79
    +1

    Behåll

  • Anonym (Maria­76)
    Thu 24 Oct 2019 16:21
    #80
    Anonym (mamma) skrev 2019-10-21 08:42:40 följande:

    Jag blev oplanerat gravid och är i v. 9 men känner redan starkt för bebisen men pappan till barnet vill att jag ska göra abort. Så mycket så det blivit en väldigt infekterad relation och han smutskastar och anklagar mig för att vara en dålig mamma, hotar (jag upplever det som hot iaf) att ta bebisen från födseln om jag inte gör abort. För att bo med mig är tortyr för bebisen. 

    Ingen har någonsin ifrågasatt mitt föräldrarskap innan och jag och min son (7 år) har en fin och nära relation. 

    Detta tar hårt på mig. 

    Vad ska jag göra?! :( Vill inte ta bort bebisen :(


    Jag är inte i en identisk men i en liknande sits. I Maj förra året träffade jag en 32-årig kille och vi inledde en kk-relation som höll i 3 månader. Han hade 3 barn med sin fru som han låg i en infekterad skilsmässa med när vi träffades.

    Jag klargjorde för honom att jag är oskyddad och att ville han att något preventivmedel skulle användas så var det upp till honom att bära kondom under våra samlag. Det gjorde han aldrig. Jag förklarade även innan vi ens hade börjat ha sex att jag hade försökt få barn planerat i flera års tid med båda mina ex men lyckades inte så skulle jag bli oplanerat gravid med honom så skulle jag behålla för det skulle vara min sista chans att bli Mamma. Efter 3 månader upptäckte jag att jag var gravid och då bröt helvetet loss. Han hotade att misshandla mig, kontakta hela min familj och mina kollegor och berätta vilken jävla fitta jag är om jag inte gjorde abort. När han började fatta att det inte skulle bli abort oavsett vad han försökte med så skulle han också ta barnet ifrån mig och ha det på heltid för jag var livsfarlig och fullständigt olämplig som mamma etc etc etc etc.... Våran dotter föddes i slutet av Februari. Först skulle han inte erkänna faderskapet och inte betala en jävla spänn för något jag lurat honom på och han aldrig velat ha med mig. Jag fick tvinga honom till det med hjälp av rättsliga åtgärder. Jag gjorde det inte för min skull utan för vår dotters skull som har rätt att iallafall få veta hela sitt biologiska ursprung och inte bara halva. Nu är hon 8 månader och han har träffat henne 3 gånger. Han säger att han känner absolut ingenting för henne och mot mig känner han bara isande kyla, bitterhet och gränslöst hat över att ha "förstört hans liv och hans familj".......vi har det bättre utan honom !
Svar på tråden han gör allt för att jag ska göra abort!!