• Mammamumu

    5 månader sover inte på dagen

    Min son som är 5 månader blir 6 månader den 1 nov, vill inte sova på dagen

    Eller han är trött o somnar men vaknar typ 4 min och sen får jag inte till o sova

    Mer. Annars sover gan bra på natten, sover kl 19.00 vaknar och får ersättning vid 22 tiden och sen sover han tills kl 7. Så kvällen går bra men dagen så har vi problem.. Kan tillägga att han sover bra i vagnen när vi ute och går men nu när vi har fått snö så är han vaken hela vagnturen och jag har även försökt o lägga han i sovrummet och då att de är mörkt där inne.

  • Svar på tråden 5 månader sover inte på dagen
  • Pascal

    Så var min dotter också. Var mest orolig över att hon fick för lite sömn men hon sov på natten med uppvak en gång för att äta och somnade sen om så jag tänker att hon var väl inte så trött helt enkelt eftersom hon sov så mycket på natten. Kanske är samma med din son? :)

    I alla fall så började min dotter att sova mer dagtid kring 7-8 månader och då sov hon ca 1-1.5 timme. Det kommer säkert. Och om inte så behöver han det förmodligen inte för då hade han väl somnat.

  • Elin P

    Kan han sova i sele eller sjal? Jag brukade söva min son så och sen själv lägga mig/halvligga med honom i sjalen i soffan. Då kunde jag själv vila lite.

  • Solblomma30

    Har en tvåmånaders son som är likadan. Känner mig rätt förtvivlad faktiskt. Han sover lite grann på mig när han ammas men om jag sen försöker lägga ner honom så vaknar han alltid efter ungefär fyra minuter. Som en klocka. Då är han ganska pigg och nöjd. Men snabbt vill han äta igen och så sover han en liten snutt igen. Urjobbigt eftersom jag aldrig själv får vila pga detta. I bärselen kan han sova längre stunder men jag kan ju fortfarande inte sova själv då. Jag har syskon hemma också så behöver de där stunderna av bebisens sömn för att orka känner jag!

    Hoppas det vänder för er, har tyvärr inga tips, men mycket sympati och förståelse!

  • Mammamumu

    Tack för alla svar?? tänker också att han kanske inte behöver sova på dagen, men man vill liksom passa på o göra andra ting för sig själv så som städa huset och bara ligga o se på en serie eller nått sånt???? bärsele somnar han inte i tyvärr ????

  • Pascal
    Mammamumu skrev 2019-10-23 08:22:52 följande:

    Tack för alla svar?? tänker också att han kanske inte behöver sova på dagen, men man vill liksom passa på o göra andra ting för sig själv så som städa huset och bara ligga o se på en serie eller nått sånt???? bärsele somnar han inte i tyvärr ????


    Vet precis hur du känner! Jag gjorde till slut så att hon fick sitta i babysittern eller halvsitta i vagnen alt ligga på en filt på golvet en stund medan jag vek tvätt, diskade, städade, dammsög eller såg på tv eller vad det nu kunde vara en stund. Hon var nöjd med det och tog ingen skada av det vad jag kan se ;) Man behöver inte bära runt på dom bara för att dom är vaken :)
Svar på tråden 5 månader sover inte på dagen