• Mon 21 Oct 2019 14:28
    1008 visningar
    1 svar
    1
    1008

    Hormonell obalans, prematur menopaus?

    För sex månader (april)  sen slutade jag med preventivmedel, i syfte att försöka bli gravid. Jag kommer direkt in i en fin och regelbunden cykel på 28 dagar. Jag använder mig av NaturalCycles och ser att temperaturen höjs som den ska så ägglossning verkar ske som den ska.

    I augusti börjar jag få problem med mellanblödningar, brutal PMS.. senare kommer även nattliga svettningar. Jag gick till gyn som gjorde en (enligt annan läkare) bristfällig undersökning då han endast gjorde VUL, tog inga blodprover. Han kunde konstatera att jag hade torra slemhinnor. 

    Jag har vid det här tillfället brutala svettningar under nätterna. Jag kontaktar 1177 och konsulterar, de rekommenderar att jag går till VC. Läkaren på VC är upprörd över att jag med mina symptom (torra slemhinnor, ökad behåring, nattliga svettningar, mm) inte fått blodprov hos gyn. 

    Jag verkar ha någon hormonell obalans. Är det någon som haft liknande som INTE varit i klimakteriet?

    Jag är 26 år gammal, och misstänker att jag är i prematur menopaus.

  • Svar på tråden Hormonell obalans, prematur menopaus?
  • Anonym (.)
    Mon 21 Oct 2019 15:28
    #1

    Det kan ju vara tillfällig obalans efter p-piller, skulle inte räkna med att du är i tidigt klimakterie även om det såklart kan hända. Fokusera på att äta bra, motion och få i dig alla vitaminer/mineraler så kanske det ordnar upp sig :)

Svar på tråden Hormonell obalans, prematur menopaus?