• ksson
    Mon 21 Oct 2019 19:38
    764 visningar
    34 svar
    -1
    34
    764

    Bo hos tjejen - Betala

    Hej, mitt namn är Robin och jag är 19 år. Jag har nu kört fast mig lite. Det är så att jag har bott hos tjejen under en längre period där jag inte behövt betala någon fast summa, (eller ja ingen alls). Jag studerar på universitet och lever på studiebidrag varje månad (cirkus 3200). Jag har inte behövt betala något för att bo här då vi varierat mellan att bo hos henne och hos min mamma. Men nu på sistonde har dem pratat med mig och kommit fram till att de vill ha en fast summa på 3000 kr varje månad. Och min fråga till er är: Är det ett rimligt pris? 

    Varje dag gör jag lunchlåda av de rester som vi ätit (hos tjejen), jag äter även frukost och kvällsmat här (hos tjejen). Jag använder mig av deras internet och vatten (samt värme). Skolgång ( med tillbehör betalar jag själv). Äter vi ute betalar jag för mig själv. Dock betalar mamma allt som har med bilen att göra (bränsle, försäkring, skatt osv..). Hon betalar även min försäkring, alltså står tjejens föräldrar för mat 3 gånger om dagen. Och jag undrar nu om detta är ett rimligt pris att betala varje månad då min ekonomi är sådär just nu. Jag har all möjlighet i världen att bo hos mamma men tjejen vill att jag bor kvar. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Bo hos tjejen - Betala
  • Mon 21 Oct 2019 19:40
    #1

    Ja jag tycker det är rimligt, men i ditt fall hade jag valt att flytta hem.

  • Mon 21 Oct 2019 19:47
    #2

    Använder din tjej bilen?

  • ksson
    Mon 21 Oct 2019 19:49
    #3
    Tow2Mater skrev 2019-10-21 19:47:37 följande:

    Använder din tjej bilen?


    Nej förlåt kanske var lite oklart. Hon använder inte bilen (:
  • Mon 21 Oct 2019 20:00
    #4

    Det är rimligt, men studerar hon också?
    Ibland är det bättre att bo hemma och spara pengarna om du slipper betala hemma, eller bo själv eller med andra studenter för bättre studiero.

  • compli­cit