• Anonym (Tullkostnader?)

    Ni som handlar grejor från England

    Har inte riktigt förstått vad som kommer hända om Brexit blir av. Det är så uttjatat att jag inte orkar följa mer.

    Hur som helst beställer jag mycket hudvård, smink och elektronik osv från England och Amazon. Har helt slutat handla från USA pga tullkostnaderna, oftast högre än varornas pris.
    Många av varorna jag beställer finns så klart inte i Sverige så vad kan jag vänta mig? Någon som är insatt?

  • Svar på tråden Ni som handlar grejor från England
  • BuoBä

    Det kommer bli som att handla från USA eller vilket som helst annat land utanför EU.

  • Anonym (Tullkostnader?)
    BuoBä skrev 2019-10-21 23:40:21 följande:

    Det kommer bli som att handla från USA eller vilket som helst annat land utanför EU.


    Usch kommer sluta direkt. Snacka om att de förlorar utländska kunder. Så idiotiskt!
  • BuoBä

    Lyckas de få till ett avtal med EU blir det troligen någon form av övergångsregler så du hinner bunkra.

  • Rataxes

    Kolla om grejerna finns hos Amazon.de själv undrar jag hur det kommer att gå med tidningen från UK jag prenumererar på...


    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Anonym (Amazon.de)

    Själv beställer jag från Amazon.de, som dels ligger tryggt på rätt sida EU:s tullmurar, dels är billigare (de varor jag jämfört mellan tyska och brittiska Amazon i alla fall).

  • Anonym (Tullkostnader?)
    Rataxes skrev 2019-10-22 00:11:24 följande:

    Kolla om grejerna finns hos Amazon.de själv undrar jag hur det kommer att gå med tidningen från UK jag prenumererar på...


    Bra ide men ifall produkterna är tillverkade i England som i mitt fall lär det väl bli tull?

    Bytte en gång till en amerikansk produkt när den andra var slut. Då fick jag ett brev från tullen i Sverige med en kostnad högre än produkten..

    Så med din tidning kan det ju bli samma om den är Engelsk!
  • Anonym (Tullkostnader?)
    Anonym (Amazon.de) skrev 2019-10-23 00:08:30 följande:

    Själv beställer jag från Amazon.de, som dels ligger tryggt på rätt sida EU:s tullmurar, dels är billigare (de varor jag jämfört mellan tyska och brittiska Amazon i alla fall).


    Anonym (Amazon.de) skrev 2019-10-23 00:08:30 följande:

    Själv beställer jag från Amazon.de, som dels ligger tryggt på rätt sida EU:s tullmurar, dels är billigare (de varor jag jämfört mellan tyska och brittiska Amazon i alla fall).


    Men var är dina varor tillverkade? Är de gjorda i EU? För är det från USA t ex blir det tull även om de kan köpas på Amazon.de

  • Anonym (Amazon.de)
    Anonym (Tullkostnader?) skrev 2019-10-23 00:17:16 följande:

    Men var är dina varor tillverkade? Är de gjorda i EU? För är det från USA t ex blir det tull även om de kan köpas på Amazon.de


    Jag har köpt massvis av saker på Amazon.de och är övertygad om att inte allt detta är tillverkat inom EU, men har aldrig betalat några tullavgifter. Den springande punkten är väl att säljaren finns inom EU och inte var produkten är tillverkad. Som jag uppfattar texten (tyska) på denna sida gäller tull endast för kunder utanför EU: www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/

    Men måhända har jag missuppfattat det hela?!
  • Anonym (Tullkostnader?)
    Anonym (Amazon.de) skrev 2019-10-23 00:08:30 följande:

    Själv beställer jag från Amazon.de, som dels ligger tryggt på rätt sida EU:s tullmurar, dels är billigare (de varor jag jämfört mellan tyska och brittiska Amazon i alla fall).


    Jag kollade nyss utbudet på den tyska Amazon. Riktigt dåligt kosmetikutbud och ingen av de varor jag brukar köpa fanns där. Kollade även några märken som är kända och säljs på varuhusen här i Sverige med de var flera hundra kronor dyrare i Euro bedrövligt än i svenska och pund. Så ingen hjälp men tack iallafall.
  • Anonym (Amazon.de)
    Anonym (Tullkostnader?) skrev 2019-10-23 01:20:28 följande:

    Jag kollade nyss utbudet på den tyska Amazon. Riktigt dåligt kosmetikutbud och ingen av de varor jag brukar köpa fanns där. Kollade även några märken som är kända och säljs på varuhusen här i Sverige med de var flera hundra kronor dyrare i Euro bedrövligt än i svenska och pund. Så ingen hjälp men tack iallafall.


    Stämmer definitivt inte med mina erfarenheter av Amazon.de. Kan du ge exempel på vilka produkter som var ?flera hundra kronor dyrare??
Svar på tråden Ni som handlar grejor från England