• Anonym (40-årig kvinna)

    Vill ha hårdare tag

    Hur får jag min partner att köra lite tuffare tag i sängen? Jag har försökt uttrycka mina önskemål men han har inte riktigt nappat på det. Han vill hellre mysa, smeka, kyssas och slicka, medan jag egentligen vill ha mer pang på.

    Min önskan är att han bara kommer hem från jobbet och utan ett ord böjer mig över köksbordet och kör in den hårt! Kanske också i min rumpa (lyckades övertala honom till analt en gång och jag älskade det) Kommer jag att skrämma bort honom för alltid om jag uttrycker mig i klartext?

  • Svar på tråden Vill ha hårdare tag
  • Underhill

    Svårt sådant tror jag...har han det i sig tror du? Önska kan man ju alltid annars tänker jag och en dialog kring saker är ju en bra start Du kan ju be han smiska dig till en början kanske!?...när ni är igång. Sedan tala om för honom att du gillade det och vill ha mer.


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Nina)

    Ja hur gör man? Jag vill liknande. Inga ord och visor. Bara rå sex.

    Men min man gillar lugnt tempo. Och jag är så feg när det gäller att prata sex..

  • Underhill
    Anonym (Nina) skrev 2019-10-22 06:38:22 följande:
    Ja hur gör man? Jag vill liknande. Inga ord och visor. Bara rå sex.

    Men min man gillar lugnt tempo. Och jag är så feg när det gäller att prata sex..
    Har han alltid gillat/kört lugnt tempo eller har det varit perioder tidigare där han visat lite vildare sidor som dämpats av osynk i lust i er relation?
    E vi överens så kör vi
  • Giftskåneman

    Gör så här, leta upp en film på nätet på det du gillar, finns massor av gratis porrfilmsidor.

    När du hittar det du vill prova, kopiera länken, skicka den till nån du litar på, alltså i mobilen nu, personen skickar tillbaka länken till dig, du raderar smset du skickade så det bara finns det som du fått, sen säger du till din man när ni är ensamma, Eva skickade en länk hon fått till mig på en film med litet mera hårda tag, vill du se? Sen när ni tittar på filmen så frågar du din man vad han tycker, du tycker den är helt ok, av hans svar får du reda på hur han ställer sig, säger han fy fan, kvinnomisshandel mm kanske du inte ska ta upp ämnet mer.

  • Robert 832

    Du berättar bara hur du vill ha det. Antingen får du då det eller så får du reda på att han inte kan/vill. I det senare fallet får du ta det därifrån.

  • Haskel

    Om du ska få din man att förstå, att han "får behandla" dig så, måste du få honom trygg i det. Du måste tala om och visa hur manlig, maskulin och dominant han är. Överöst honom med komplimanger kring han utseende och manlighet, till han själv förstår eller tror på det. Först då kan han dominera dig på ett, för honom, bekvämt sätt. Annars känns allt bara spelat och larvigt. När han vet och känner att han är en "alfahane" faller sig resten ganska naturligt.

  • Tukt

    Problemet är ofta det där med penetrationssex. I det finns det en inprogrammerad förväntning i att båda ska få orgasm. Gärna samtidigt.
    Då blir det rätt lätt fokus på att man ska få till den saken. 
    Det viktiga blir då att försöka införa sex där orgasmen är underordnad. Och kanske även att de hårda tagen inte behöver ske precis vid penetrationen.
    Det är också svårt för någon ovan att bara "ta hårt". Var mer specifik och be om tex örfilar.

  • Anonym (Nina)
    Underhill skrev 2019-10-22 06:47:47 följande:

    Har han alltid gillat/kört lugnt tempo eller har det varit perioder tidigare där han visat lite vildare sidor som dämpats av osynk i lust i er relation?


    Det har blivit ombytta roller när vi passerade 30 strecket.

    Han har blivit lugnare, kan bortse från sex ibland. Medan jag blivit kåtare.

    Känns som han åldrars och jag blivit yngre trots att vi har samma ålder.

    Han är väldigt nöjd med vår tillvaro med hus, barn och allt. Jag funderar om livet inte har mer spänning att erbjuda.

    Lyxproblem :)
  • Anonym (Hårt)
    Anonym (40-årig kvinna) skrev 2019-10-22 01:38:11 följande:

    Hur får jag min partner att köra lite tuffare tag i sängen? Jag har försökt uttrycka mina önskemål men han har inte riktigt nappat på det. Han vill hellre mysa, smeka, kyssas och slicka, medan jag egentligen vill ha mer pang på.

    Min önskan är att han bara kommer hem från jobbet och utan ett ord böjer mig över köksbordet och kör in den hårt! Kanske också i min rumpa (lyckades övertala honom till analt en gång och jag älskade det) Kommer jag att skrämma bort honom för alltid om jag uttrycker mig i klartext?


    Jag försökte få mitt ex att vara hårdare i typ 15 år, det funkade inte. Hans version av hårt var att hålla mig i håret. Skiljde mig och träffade min nuvarande man. Vi har pratat jättemycket om sex, vad vi gillar, vill prova etc. Jag fick puscha honom att jag faktiskt ville ha en örfil och att han inte ska sluta om jag tex gråter när han smiskar. Vi har fantastiskt sex och testar oss fram ihop. Just det för att han kommer fram, drar ner byxorna och sätter på mig är det bästa jag vet
  • Underhill
    Anonym (Nina) skrev 2019-10-22 09:53:54 följande:
    Det har blivit ombytta roller när vi passerade 30 strecket.
    Han har blivit lugnare, kan bortse från sex ibland. Medan jag blivit kåtare.

    Känns som han åldrars och jag blivit yngre trots att vi har samma ålder.

    Han är väldigt nöjd med vår tillvaro med hus, barn och allt. Jag funderar om livet inte har mer spänning att erbjuda.

    Lyxproblem :)
    Känner igen lite av det med ombytta roller...inte för att min partner har svängt totalt och blivit väldigt sugen, men jag har märkt av vissa nyanser av det. I mitt fall så tappade jag lusten att försöka och ta initiativ mest, vilket har lett till att min partner får "bestämma" när det blir av mer eller mindre. Jag är väl inte nöjd direkt, men känner inte att det är värt den energi och frustration som det krävdes att bli avvisad och hela tiden försöka på olika vis.

    Så, det kan ju faktiskt finnas möjligheter för dig med det sagt, men jag skulle gissa att det är du som får ta de initiativen. Övervinn din blyghet eller vad du känner det är som hindrar dig från att uttrycka dina önskemål.
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Vill ha hårdare tag