• Tue 22 Oct 2019 10:18
    727 visningar
    5 svar
    5
    727

    Äggledarspolning

    Någon som gjort en spolning av äggledarna? Gör det ont? Hur lång tid tar det?

  • Svar på tråden Äggledarspolning
  • Wed 23 Oct 2019 06:57
    #1
    Almaand85 skrev 2019-10-22 10:18:26 följande:

    Någon som gjort en spolning av äggledarna? Gör det ont? Hur lång tid tar det?


    För mig tog det kanske 15 minuter att göra själva spolningen, tyckte inte alls det gjorde ont.Jag hade lämnat ett cellprov veckan innan och det gjorde ondare än spolningen :) Jag tog två alvedon någon timme innan dock men vet inte hur mycket det spelade in. Lycka till!
  • Thu 24 Oct 2019 12:04
    #2

    Det verkar vara väldigt individuellt. Jag har hört många som säger att det inte alls gör ont, knappt känns till o med! Jag tyckte det gjorde ont. Men jag är känslig och tycker att det är väldigt obekvämt att ens sätta mig i en gynstol. Tror att det kanske tog 10 minuter, sen var det klart!

  • Sun 27 Oct 2019 15:27
    #3

    Hej!

    Jag har också gjort en spolning och egentligen så gjorde det inte så ont alls, var mest som mensvärk men jag är också väldigt känslig och reagerade nog mest på hela situationen och tyckte att det var värre än vad det egentligen var. Men de flesta enligt gyn känner inte mycket alls!

    Blev även gravid på andra försöket efter spolningen efter ungefär 1 års försök :)

  • Mon 28 Oct 2019 21:18
    #4

    Hej!

    Jag tyckte inte heller det gjorde ont. Förutom de två sekunderna när de blåste upp ?ballongen?. Då råkade jag utropa ett ?Satan!?. Men det var nog mest för att jag blev lite paff, och som sagt varade det i två sekunder. I övrigt var det ganska spännande att följa spolningen på skärmen. Tog typ 5 minuter. Lycka till med spolningen, kommer säkerligen gå finfint!

  • Sat 2 Nov 2019 20:11
    #5

    För mig gjorde det faktiskt ont, men så här i efterhand tänker jag att det nog delvis berodde på att jag var så nervös och spänd.. blödde i en vecka efteråt, det hade jag inte fått någon information om att man kunde göra.

Svar på tråden Äggledarspolning