• Anonym (?)

    CB tidig detektion, hur räknar dom?

    På testet står det att man kan testa 5 dagar innan man väntar sin mens. Räknar man dagen då man gör testet som dag 1? Jag testade i fredags den 18 och har beräknad mens den 24, testade jag för tidigt?

  • Svar på tråden CB tidig detektion, hur räknar dom?
  • Anonym (Ej säkert)

    Bara för att man kan testa 5 dagar innan så betyder inte det att testet kommer visa positivt även om du är gravid.

    Olika kvinnor plussar olika tidigt/sent beroende på HCG.

    Jag har alltid plussat 2-3 dagar efter mens. Utebliven mens är ju ofta (inte alla gånger) en rätt säker anledning till graviditet.

    Vissa kvinnor plussar efter flera dagar/vecka/veckor efter beräknad mens. Somliga testar positivt flera dagar innan beräknad mens.

    Utgå från din senare mens när du beräknat graviditet. Inte själva testdag

  • Anonym (?)
    Anonym (Ej säkert) skrev 2019-10-22 13:39:30 följande:

    Bara för att man kan testa 5 dagar innan så betyder inte det att testet kommer visa positivt även om du är gravid.

    Olika kvinnor plussar olika tidigt/sent beroende på HCG.

    Jag har alltid plussat 2-3 dagar efter mens. Utebliven mens är ju ofta (inte alla gånger) en rätt säker anledning till graviditet.

    Vissa kvinnor plussar efter flera dagar/vecka/veckor efter beräknad mens. Somliga testar positivt flera dagar innan beräknad mens.

    Utgå från din senare mens när du beräknat graviditet. Inte själva testdag


    Men jag förstår inte riktigt hur man ska räkna? 5-6 dagar från testdagen inräknad eller börja räkna dagarna från och med dagen efter testdag fram till beräknad mens?
  • Anonym (Ej säkert)
    Anonym (?) skrev 2019-10-22 13:54:16 följande:

    Men jag förstår inte riktigt hur man ska räkna? 5-6 dagar från testdagen inräknad eller börja räkna dagarna från och med dagen efter testdag fram till beräknad mens?


    Har du mens om 5 dagar så ska du ju kunna testa från och med idag.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ej säkert) skrev 2019-10-22 13:56:35 följande:

    Har du mens om 5 dagar så ska du ju kunna testa från och med idag.


    Då testade jag alltså för tidigt i fredags?
  • Anonym (?)
    Anonym (Ej säkert) skrev 2019-10-22 13:56:35 följande:

    Har du mens om 5 dagar så ska du ju kunna testa från och med idag.


    Ska ha mens om 2 dagar
  • Anonym (Ej säkert)
    Anonym (?) skrev 2019-10-22 13:59:51 följande:

    Ska ha mens om 2 dagar


    Ja med 1 dag.

    Du kan ju testa nu men jag hade personligen väntat men du gör ju självklart som du vill
Svar på tråden CB tidig detektion, hur räknar dom?