• Anonym (An)

    Han tänder inte på mig.

    Jag har varit i samma relation i 14 år. Min pojkvän är en väldigt sexuell person och det är även jag. De första 8 åren av vår relation hade jag en ätstörning och var väldigt underviktig. Jag har sedan växlat mellan normalviktig och underviktig tills för två år sedan, då jag mer eller mindre tillfrisknade och äter normalt. Jag har då gått upp en hel del i vikt, ungefär 20 kg, men jag är fortfarande normalviktig, dock är jag mer åt det större hållet än mindre.

    Jag själv kanske tycker jag är lite för rund, men vill inte riskera att insjukna igen, och därför försöker jag inte gå ner i vikt.

    Han har dock problem med min vikt tror jag, han säger det inte, men vårt sexliv är snart obefintligt, och det enda som förändrats är just min vikt. Jag har försökt prata om vad som är fel, för vi har sex mindre än en gång i månaden, men han förnekar helt att vi har ett problem, samtidigt som jag vet att han fortfarande är intresserad av sex och han kollar porr med väldigt smala tjejer.

    Han verkar älska mig på samma sätt, bara inte sexuellt.

    Han skulle kunna ha träffat någon annan, men jag tror verkligen inte det. Jag gick ner lite i vikt för ett år sedan av naturliga skäl, då blev han mer intresserad av sex. Nu vill han bara med släckta lampor, vilket sårar mig.

    Han tar inga mediciner, är inte deprimerad eller liknande och vi har inga småbarn. 

    Vet inte vad jag ska göra, är inte villig att leva utan sex resten av mitt liv.

  • Svar på tråden Han tänder inte på mig.
  • Anonym (Anna)

    Det verkar mer oroande att han inte gillar en kvinna med frisk kropp.

  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Anna) skrev 2019-10-22 16:23:03 följande:

    Det verkar mer oroande att han inte gillar en kvinna med frisk kropp.


    Håller med. Hade inte kunnat leva med en man som har så sjuk syn på vanliga kroppar och hur dom "ska" se ut.
  • Anonym (B)

    Usch så ledsamt. Jag hade lämnat. Av flera anledningar. Dels för att jag inte skulle kunna vara intresserad av en man med den synen på vad som är sexuellt upphetsande och dels (mest) för att jag såklart måste få känna mig åtrådd av min partner!

  • Anonym (Slibbo)

    Vilken jobbig och pressande sits för er båda.

    Har man varit ett par länge så har man sett massor med ups and downs tillsammans och vet att man älskar personen oavsett.

    Attraktionen är något annat. Den rår man inte riktigt över eller kan styra. Det är så ytligt jämfört med de där äkta kärlekskänslorna.

    Det är säkert som du säger själv, att vikten har så stor betydelse för honom. Han attraheras helt enkelt av sjukt smala kvinnor. Kanske har du nu lite höfter och stuss, vilket egentligen majoriteten av män tänder på.

    Det är alltså inget fel på någon av er. Han kan inte hjälpa vad han tänder på, och du ska inte behöva anpassa dig efter hans preferenser.

    Gilla läget helt enkelt..

  • Bjoer

    Alltså, den här typen av svar...

    TS skriver att de har ett 14-årigt förhållande. Sexlivet dalar lite, kanske för att hon gått upp i vikt och svaren hon får är "Han är sjuk." och "Jag hade aaaaldrig kunnat...". Väldigt nyanserat, väldigt förstående för situationen. Not. Drömmer

  • Anonym (B)

    Måste också tillägga att det ringer klockor av porrskadad... Det stämmer inte heller att kärleken och lusten till sin partner är två olika saker. Ialla fall inte för de flesta. De flesta fortsätter känna åtrå till sin partner, även om dennes kropp förändras. Hur ska man annars kunna leva ihop, skaffa barn, åldras, gå igenom sjukdomar osv? Gör slut och satsa på en man som fungerar mer normalt på området. Inte någon som runkar till porr men inte tänder på den kropp som tillhör personen han uppger sig att älska. Så dumt.

  • Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2019-10-22 16:23:03 följande:
    Det verkar mer oroande att han inte gillar en kvinna med frisk kropp.
    Håller med
  • Anonym (Slibbo)

    Trist att du bara får svar där din sambo inte är annat än en störd porrskadad man.

    Tänk på att ingen här är känslomässigt inblandad. Det är så lätt tt skriva byt man, dumpa osv när man inte är emotionellt involverad.

    Sålla bort dessa om det inte är så att du faktiskt saknar sex så mycket att du hellre bryter med honom.

  • Deacon
    Anonym (Slibbo) skrev 2019-10-22 17:14:29 följande:

    Trist att du bara får svar där din sambo inte är annat än en störd porrskadad man.

    Tänk på att ingen här är känslomässigt inblandad. Det är så lätt tt skriva byt man, dumpa osv när man inte är emotionellt involverad.

    Sålla bort dessa om det inte är så att du faktiskt saknar sex så mycket att du hellre bryter med honom.


    Precis min tanke. Att klanka ner på mannen bara för att han kanske går igång på smala kvinnor... suck!. Det finns män som går igång på gravt överviktiga kvinnor. Ge en normalviktig eller vältränad kvinna till en sådan man så lär han ju inte direkt bli upphetsad... snarare avtänd. Människor går helt enkelt igång på olika kroppar/utseenden/klädstilar m.m. och det kan man inte lasta dem för.... så länge det inte handlar om olagligheter/sjuka fetischer... fast att gå igång på smala kvinnor låter varken sjukt eller olagligt.

    Ditt yttre har förändrats ts och kanske han ser det som ett problem men det behöver ju inte vara det. Lusten är större/mindre i perioder.. kanske hans lust ligger i en svacka nu och det beror på något helt annat än din ändrade kropp? Har du pratat med honom om det?
  • Anonym (An)
    Deacon skrev 2019-10-22 17:38:51 följande:
    Precis min tanke. Att klanka ner på mannen bara för att han kanske går igång på smala kvinnor... suck!. Det finns män som går igång på gravt överviktiga kvinnor. Ge en normalviktig eller vältränad kvinna till en sådan man så lär han ju inte direkt bli upphetsad... snarare avtänd. Människor går helt enkelt igång på olika kroppar/utseenden/klädstilar m.m. och det kan man inte lasta dem för.... så länge det inte handlar om olagligheter/sjuka fetischer... fast att gå igång på smala kvinnor låter varken sjukt eller olagligt.

    Ditt yttre har förändrats ts och kanske han ser det som ett problem men det behöver ju inte vara det. Lusten är större/mindre i perioder.. kanske hans lust ligger i en svacka nu och det beror på något helt annat än din ändrade kropp? Har du pratat med honom om det?
    Hans sexlust verkar inte mindre, bara att han hellre kollar på porr och/eller onanerar. Sedan är i så fall svackan två år lång nu, mer till och med. Det blir ju att ens egna självkänsla påverkas tyvärr. 

    Jag har försökt prata med honom, men han förnekar att han inte vill. Vilket blir så dumt när det alltid är han som tackar nej.
Svar på tråden Han tänder inte på mig.