• Tom Araya

    Konstig dröm

    Denna tråd har ingen mening, ingen fråga och inget svar....jag vill bara berätta om en konstig dröm jag hade inatt.

    Drömmen går tillbaka i tiden, jag bor fortfarande hemma hos farsan och är i tonåren eller kanske uppåt 20.

    Vi har gäster, en familj som vår familj känt länge. I drömmen har jag känslan att jag väl känner till dessa, men efteråt klickar det inte.

    Den besökande familjen består av minst fem personer, kanske sex och av minst två generationer, kanske tre.
    En av dem är känd, kanske från TV. Detta har faktiskt koppling till verkligheten, där en i släkten på min pappas kusins sida under många år satt i kommunfullmäktige i Stockholms stad och vars namn ibland kunde nämnas i tidningar, radio och tv.

    Även mina äldre syskon är där och vi äter en bättre middag ihop.

    Den besökande familjens dotter är med. Hon är runt min ålder, kanske 1-2 år äldre eller yngre. Hon beter sig lite konstigt, som att hon kanske har en lättare intellektuell utvecklingsstörning. Förstår inte sociala koder och beter sig lite märkligt, fast hon kan låta rätt normal och smart när hon talar.
    Bl.a. sitter hon på en stol, en bit från bordet och alla andra är samlade runt. Hon har dragit upp knäna så att fötterna vilar mot stolssitsen eller om det är knäna som är mot bordet....och hon bresar brett med benen...
    Hon är lite flickaktigt klädd i vitt med blus, kort kjol och strumpor en bit upp vaderna.

    Då familjen kommer ganska långväga ifrån så sover de över. Vi har lediga gästrum i huset. Men dottern envisas med att hon ska sova i mitt rum. Vi lägger en madrass med täcke och kudde på golvet brevid min säng.
    Trots att hon i övrigt beter sig lite omoget så är hon väldigt sexuellt utmanande och jag undrar om och vad hon är ute efter...

    Ja, det var det....

    Drömmer ibland märkligt och minns det efteråt.
    Detta är första gången jag beskriver det för någon i text.

Svar på tråden Konstig dröm