• bananman

    Bra doftljus!?

    Hej! Nu när hösten är här så har jag blivit lite besatt av doftljus, men har inte hittat något än som riktigt faller mig i smaken.

    Jag vill att doften ska sprida sig och ljuset måste vara fint, enkelt utan massa mönster och färger. Gärna mörkt, svart eller brunt.

    Har kört med yankee candle och dem gillar jag förutom deras design och alla färger. Vill ha stilrent!

    Kom gärna med tips och berätta om era favoritljus!! :)

  • Svar på tråden Bra doftljus!?
  • 8airam8

    Bortser från den galna sekten kring försäljningen när jag säger PartyLite. Underbara dofter.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • AniieeHär

    Om du gillar Yankee Canlde så kanske Woodwick (också ägt av YC) eller Asleigh & Burwood


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • umjohansson

    Älskar IKEAs bergamott doftljus. Kommer i stilren glashållare och doftar enligt mig ljuvligt. www.ikea.com/se/sv/p/njutning-doftljus-i-glas-blommande-bergamott-gra-60350528/

    Ett annat tips är ICA Maxi där jag nyligen köpte ljus med doft av vanilj. Fanns trepack modell mindre eller stort svart. Såg ut som på bifogad bild men är inte säker på att det är samma doft. Blommorna är endast omslag som tas bort. handla.ica.se/handla/kategori/ljus---ljusstakar-id_569/produkt/doftljusblockljus-dawn-valley-ica-id_p_7331210153730/

  • Marwy

    Doftljus måste va djävulens påfund! Tung bränd doft oavsett va det är för märke eller utlovad doft, som rökelse med en base note av stearin.

  • Anonym (Yl)

    Vi köper fina blockljus och ställer ut, sen tänder vi en rökelse istället. Det finns typ - en - rökelse som luktar gott (och då har jag provat så otroligt många) och det är nag champa. Resten luktar syntetiskt, bränt och konstigt.

    Man kan tända i några sekunder bara om man är känslig :)

  • AniieeHär
    Marwy skrev 2019-10-25 07:14:45 följande:

    Doftljus måste va djävulens påfund! Tung bränd doft oavsett va det är för märke eller utlovad doft, som rökelse med en base note av stearin.


    Så blir det om man köper billiga skitljus av stearin.....
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Marwy

    Jag vet faktiskt inte om det är stearin eller något annat skit i Voluspa och Molton Brown men illa luktar det hursomhelst. 

  • umjohansson

    Korrigering av tidigare kommentar. Doftljusen från ICA doftar inte vanilj utan Dawn Valley, m.a.o. det ljus som länkas till.

Svar på tråden Bra doftljus!?