• Anonym (När)

    När kom gravidmagen för er?

    Är i vecka 18 nu, tycker att min mage helt har avstannat och inte känt en enda rörelse. Oron växer kring att graviditeten skulle ha avstannat och att bebisen inte lever längre.. inte gjort RUL än. När kom magen/första rörelsen för er? Det här är mitt första barn.

  • Svar på tråden När kom gravidmagen för er?
  • frugr95

    Väntar också första. Magen ploppade tydligt efter vecka 20 så den inte gick att dölja. Rörelserna kom veckan där också! Hade inga känningar på rul veckan innan. Allt är bra med din bebis <3 vecka 18 är suuuupertidigt för första barnet! Är i vecka 29 nu och de är senaste veckorna jag känt mer :) har moderkakan i framvägg

  • Daphodil

    I första graviditeten började magen synas ordentligt i v 20. Det var då som de första buffarna kom också. Det var först i v 22 som jag kände riktiga sparkar.

  • Daphodil

    I första graviditeten började magen synas ordentligt i v 20. Det var då som de första buffarna kom också. Det var först i v 22 som jag kände riktiga sparkar.

  • Duckan

    Jag hade inte platt mage innan så här var det dags för gravidbyxa i v 18 redan.
    Kände inga rörelser förrän i v 20 och då förstod jag att ett fladder jag känt tidigare var bebisen.

  • Anonym (Mage)

    Gravidmagen kom i v.23.

    Är nu i v.28 och den har vuxit på sig rätt så skapligt sen bara v.23

  • Vevoz

    Går in i vecka 18 imorgon, och det är först nu sista veckorna som magen har börjat synas. Nu börjar folk påpeka o se att jag är gravid. Kände troligen första sparkarna i förrgår, låg på rygg i sängen o kände ett litet kittlande fladder i magen.

  • Anonym (...)

    Haha, mina tarmar svullnade upp enormt så fort jag blev gravid. Fick börja med gravidbyxor i vecka 8.. Är nu i vecka 14 och jag känner mig bara större och större. Får se när eller OM det stannar upp.. Ser ut som om jag redan är i vecka 24 liksom.

Svar på tråden När kom gravidmagen för er?