• Anonym (Fia)

    Är detta en ok kommentar på första dejten?

    Jag har haft kontant med en kille ett tag på nätet och nu i helgen hade vi vår första dejt.

    Han var trevlig och över lag var det en bra dejt, men, han kommenterade min rumpa (som är i största laget) så här: Med en sån rumpa måste du väl sitta mjukt och skönt?

    Det högg till i mig men känner mig osäker på om vad han menade och om det är en ok kommentar alls att ge. Vad säger ni?

  • Svar på tråden Är detta en ok kommentar på första dejten?
  • Anonym (Mamma Mu)
    Kramklubba skrev 2019-10-23 10:00:54 följande:

    Hahahaha, killen har i alla fall humor.


    Tycker du det är humor? Jag tyckte det var väldigt ofint. Man kommenterar inte kvinnor rumpor innan man är älskare. Och i synnerhet inte indikerar att rumpan är fläskig vilket han gjorde.
  • Anonym (Fröken Lind)

    Normalt sett inte ok alls.

    Enda undantaget jag kan tänka mig är om ni i sammanhanget suttit och skrattat och skämtat om kroppsdelar hos både er och andra människor.
    Ex,


    Han: Gu, vad stor min näsa är, det är asjobbigt när jag blir förkyld
    Du: Haha ja, den får hela Nordsjön plats i
    Han: Ja och din rumpa den går inte av för hackor heller.....

    Eller är det så att han är en sådan kille som gillar större kvinnor? I så fall tror han ju att han gett dig en komplimang.

  • Xzx

    Jag brukar i allmänhet vara försiktig med att kommentera folks utseende och sådant dom inte kan rå för, så som röst osv. Att säga något väldigt allmänt och positivt tycker jag man kan göra, men det där var kanske lite osmakligt. Förstår att du reagerar. Inte riktigt okej tycker jag, inte på en första dejt iaf.

  • Robert 832

    Det avgör väl du? Tar du illa upp så gå inte på dejt 2.

    Det jag kan reagera på dock är att kvinnor verkar vilja styra män redan från start. Hur vi får agera, vad vi får säga och även vad vi får tänka om ni kunde påverka det.

  • Anonym (Mamma Mu)
    Robert 832 skrev 2019-10-23 10:25:20 följande:

    Det avgör väl du? Tar du illa upp så gå inte på dejt 2.

    Det jag kan reagera på dock är att kvinnor verkar vilja styra män redan från start. Hur vi får agera, vad vi får säga och även vad vi får tänka om ni kunde påverka det.


    Så du menar att det är att styra männen att såras av plumpa kommentarer?
  • Robert 832
    Anonym (Mamma Mu) skrev 2019-10-23 10:28:33 följande:

    Så du menar att det är att styra männen att såras av plumpa kommentarer?


    Det är att styra män att tala om vad de får och inte får säga. Låt de plumpa eliminera sig själva om det inte passar.
  • Xzx
    Robert 832 skrev 2019-10-23 10:31:20 följande:
    Det är att styra män att tala om vad de får och inte får säga. Låt de plumpa eliminera sig själva om det inte passar.
     Så man ska som kille få säga vad man vill? Är det poängen du vill göra? Annars får du gärna förtydliga =)
  • Drottningen1970
    Robert 832 skrev 2019-10-23 10:25:20 följande:

    Det avgör väl du? Tar du illa upp så gå inte på dejt 2.

    Det jag kan reagera på dock är att kvinnor verkar vilja styra män redan från start. Hur vi får agera, vad vi får säga och även vad vi får tänka om ni kunde påverka det.


    Man kan inte styra hur andra uppför sig.

    Däremot har vi ett fritt val att avgöra om vi har lust att umgås med personer som uppför sig slafsigt.

    Jobbigt läge för er män som tror att vi har en skyldighet att träffa er och att ligga med er fast ni inte kan uppföra er på ett socialt acceptabelt sätt.
Svar på tråden Är detta en ok kommentar på första dejten?