• Anonym (sandra)

    Hantverkare som raggar.

    I veckan har jag haft en hantverkare hemma hos mig (hyresrätt) som är en av två som ansvarar för en större renovering. Jag bor ensam med mina två barn. Sist han var här så försökte han vara flirtig och sa något om att jag har en snygg kropp och tittar menande hela tiden.

    Är de bara jag, eller är inte det här lite obekvämt? Det är det iaf för mig då jag inte kan välja att han inte kommer in i min lägenhet framöver. En främling på stan hade varit en helt annan sak. Eftersom det här kommer ta ganska lång tid kommer jag dessutom ofta att behöva vara hemma (eller ge honom min lägenhetsnyckel, vilket känns ännu värre).

    vad hade ni tänkt?

  • Svar på tråden Hantverkare som raggar.
  • Anonym (Jenny)

    Jag hade hört av mig till hans chef eller till hyresvärden om han själv är chefen. Känns väldigt oprofessionellt och obehagligt. Skulle absolut försöka få honom utbytt om det var möjligt.

  • Giftskåneman

    Beror på hur han sa det, sa han, hej jag är hantverkaren och tycker du är sexig, eller ni diskuterade ditten och datten och du sa du skulle till gymmet och tappa någea kilo?

  • Anna60

    Inte ok att säga något om din kropp. Inte ok nånstans. Att vara lite flirtig är en sak, men så får man inte göra - det är såååå oprofessionellt. Ta kontakt med det företag han jobbar för, och se till att få tag på arbetsledare eller chef. Han är inte lämplig att jobba hemma hos folk. De ska vara trevliga och affärsmässiga. Visst kan man skoja till det om det skulle passa sig - man FÅR ha trevlig på jobbet. Men han gick över alla gränser.

  • Egon den stora

    Att kommentera någons kropp om man inte känner personen är väl helt över gränsen, om ni nu inte stod och diskuterade just det ämnet. Ett samtal till chefen är lämpligt i detta fall.

  • Jordfelsbrytaren

    Grundregel nr 1 man flirtar aldrig hos kund.. Oerhört oproffsigt. Hände dock betydligt oftare en man kan tro att kunden flirtade med mig när jag var och gjorde jobb i folks hem. Jobbade som hantverkare i 5år cirka och 1-2 ggr i månaden blev man obekväm när man arbetade.

  • Anonym (Råger)
    Jordfelsbrytaren skrev 2019-10-23 13:02:58 följande:

    Grundregel nr 1 man flirtar aldrig hos kund.. Oerhört oproffsigt. Hände dock betydligt oftare en man kan tro att kunden flirtade med mig när jag var och gjorde jobb i folks hem. Jobbade som hantverkare i 5år cirka och 1-2 ggr i månaden blev man obekväm när man arbetade.


    Håller med till 100 %  Jag jobbade som snickare när jag var i 20-års åldern och
    det var oerhört vanligt att äldre damer, äldre än min mamma, som öppet raggade
    ( inte flirtade ) och föreslog sex.
    Det var så jävla äckligt. Fy fan. Vem vill på sin arbetsplats att någon kärring
    går runt och visar pattarna eller avsiktligt tappar något framför näsan så hon kan
    böja sig ner och visa ett naket ärschle under morgonrocken.
    Klagade man fick man veta att det ingick i jobbet och att det blir bättre när du är
    äldre och fulare.
  • smulpaj01

    Ja det är det absolut värsta med hantverkare. Jag håller mig alltid hemifrån när jag har hantverkare hemma. Har nog aldrig träffat en hantverkare som inte raggar.

    Jag brukar vara väldigt kort och undvikande i samtal ibland på gränsen till otrevlig för att verkligen markera. Att ringa nån chef eller hyresvärd har jag aldrig haft en tanke på eftersom de flesta (alla?) är likadana enligt min erfarenhet.

    Så mitt råd är att göra som jag helt enkelt, försök hålla dig borta så mycket som möjligt.

  • Jordfelsbrytaren
    Anonym (Råger) skrev 2019-10-23 13:10:16 följande:

    Håller med till 100 %  Jag jobbade som snickare när jag var i 20-års åldern och

    det var oerhört vanligt att äldre damer, äldre än min mamma, som öppet raggade

    ( inte flirtade ) och föreslog sex.

    Det var så jävla äckligt. Fy fan. Vem vill på sin arbetsplats att någon kärring

    går runt och visar pattarna eller avsiktligt tappar något framför näsan så hon kan

    böja sig ner och visa ett naket ärschle under morgonrocken.

    Klagade man fick man veta att det ingick i jobbet och att det blir bättre när du är

    äldre och fulare.


    100% igenkänning på det du skriver. Tuttar i nacken rumpa i ansiktet och diverse skamliga förslag har helt klart förekommit. Men som hantverkare i någons hus ska man fanimej inte kommentera någons utseende eller på något sett göra någon obekväm i sitt eget hem.
Svar på tråden Hantverkare som raggar.