• Anonym (snart är vi ett minne blott)

    Vad säger det om svenskarna att SD snart är största parti?

    Skrämmande nära nu att vår demokrati går förlorad. SD näst största parti idag enligt undersökningar.

     Vad gick fel i politiken och hur kan gemene svensk ha blivit så uppgiven att de är villiga att rösta bort demokratin och jämställdheten på ett odemokratisk parti med nazistsympatier? Män i mycket högre grad än kvinnor så klart.

    Hur kan det ha blivit så här? Vad kunde ha gjorts annorlunda?

  • Svar på tråden Vad säger det om svenskarna att SD snart är största parti?
  • Anonym (Röstat SD sedan valet 2006)

    SD har fler sympatisörer än S hos LO-folket.
    Tjoho, äntligen har folket vaknat!

  • Anonym (V)
    Anonym (Röstat SD sedan valet 2006) skrev 2019-10-23 14:34:51 följande:

    SD har fler sympatisörer än S hos LO-folket.

    Tjoho, äntligen har folket vaknat!


    Fortfarande 80% som INTE röstar SD. Just sayin..
  • Anonym (Röstat SD sedan valet 2006)
    Anonym (V) skrev 2019-10-23 14:37:34 följande:
    Fortfarande 80% som INTE röstar SD. Just sayin..
    Jaha, vad har det med min kommentar att göra?
  • Anonym (Röstat SD sedan valet 2006)
    Anonym (V) skrev 2019-10-23 14:42:12 följande:
    Om du inte förstår det så uppfyller du alla fördomar man har om SD are.
    Det jag skrev är ju statistiskt uträknat och publicerat i Expressen. 

    Om du inte förstår det så vinner du inga poäng på det där, men du får gärna utveckla det ändå.

    Hur är en typisk Sverigedemokrat enligt dig?
  • Anonym (Given följd)

    Det är en helt given följd av hur de etablerade gammelpartierna har valt att missköta den för väljarna överlägset viktigaste frågan.

    Om man skiter i sina väljare, om man bara ägnar sig åt att dölja och förneka landets och innevånarnas problem, så får det givetvis följder.

    Gammelpartierna har mest ägnat sig åt att motverka SD och inte brytt sig om att sköta sin egen och landets politik. Genom att fokusera allt på ett annat parti så har man valt att skänka dem dess framgångar, det har varit spel mot ett mål och det målet har varit öppet.
    Ett sådant flagrant misstag kan man inte skylla på folket och på väljarna.

    Nu är de flesta partier ivriga att föra fram den viktigaste frågan och man har börjat säga sådana saker som endast SD kunde säga för bara några år sedan.
    Detta ger bara ytterligare bekräftelse och späder på framgången för SD. Det visar för väljarna att SD hade (ganska) rätt i den viktigaste frågan.

    Allt detta säger i princip inget om svenskarna men desto mer om de gamla etablerade partierna.

    Är det århundradets misstag det sätt som gammelpartierna valde att göra?

  • Anonym (snart är vi ett minne blott)
    Anonym (V) skrev 2019-10-23 14:28:47 följande:

    Vad tror du själv?


    Vad tror du är vad jag vill veta?

    Jag tror att politiken varit så valhänt och ängslig utan något egentligt idealistiskt fokus. Partierna har bara intresserat sig för att bli valda utan att ta risker. Så de har hållit sig helt neutrala i mitten och i varje valdebatt har nivån varit en sandlåda utan like som sänkt förtroendet helt för politikerna, samtidigt som de själv bara får det bättre och bättre och lever helt oskyddat från samhället och dem de företräder. De släpper in hundratals flyende och desperata människor för att döva sitt samvete och framstå som humana utan någon plan för integrering vilket i slutändan bara stjälper. Samhället har snabbt raserats till något oåterkalleligt som ingen vill bo i och de vanliga människorna som kämpar med att hela samhällsstrukturen och atmosfären förändrats får bära kostnaderna och ta konsekvenserna. Men att tro att ulven i fårakläder (SD) är ett alternativ är skrämmande naivt och gör att jag helt tappat tron på svenskarnas naivitet och totala ointelligens. Vi står alla inför ett gigantiskt experiment.
  • Anonym (V)
    Anonym (snart är vi ett minne blott) skrev 2019-10-23 14:47:37 följande:

    Vad tror du är vad jag vill veta?

    Jag tror att politiken varit så valhänt och ängslig utan något egentligt idealistiskt fokus. Partierna har bara intresserat sig för att bli valda utan att ta risker. Så de har hållit sig helt neutrala i mitten och i varje valdebatt har nivån varit en sandlåda utan like som sänkt förtroendet helt för politikerna, samtidigt som de själv bara får det bättre och bättre och lever helt oskyddat från samhället och dem de företräder. De släpper in hundratals flyende och desperata människor för att döva sitt samvete och framstå som humana utan någon plan för integrering vilket i slutändan bara stjälper. Samhället har snabbt raserats till något oåterkalleligt som ingen vill bo i och de vanliga människorna som kämpar med att hela samhällsstrukturen och atmosfären förändrats får bära kostnaderna och ta konsekvenserna. Men att tro att ulven i fårakläder (SD) är ett alternativ är skrämmande naivt och gör att jag helt tappat tron på svenskarnas naivitet och totala ointelligens. Vi står alla inför ett gigantiskt experiment.


    Kan nog hålla med om det mesta.
  • Anonym (snart är vi ett minne blott)
    Anonym (V) skrev 2019-10-23 14:37:34 följande:
    Fortfarande 80% som INTE röstar SD. Just sayin..
    Jag men det är ju ingen tröst om de får regeringsmakt. Väldigt många går inte heller till valurnorna, speciellt av invandrarna som hade kunnat förändra läget.
  • Anonym (V)
    Anonym (snart är vi ett minne blott) skrev 2019-10-23 14:50:19 följande:

    Jag men det är ju ingen tröst om de får regeringsmakt. Väldigt många går inte heller till valurnorna, speciellt av invandrarna som hade kunnat förändra läget.


    Även om ett konservativt block får majoritet kommer SD aldrig att sätta sig i regering med M och KD. Då måste de ta ansvar för allt som går åt skogen och då raderas de ut likt mp. SD kommer alltid att fega ur om de blir tillfrågade om regering.
Svar på tråden Vad säger det om svenskarna att SD snart är största parti?