• Anonym (....)
    Wed 23 Oct 2019 17:08
    59 visningar
    11 svar
    11
    59

    Sympton redan på äl +5?

    Är det möjligt att man känner att man är gravid redan i äl +5/+6? Är kissnödig ofta, idag kom molnade värk under naveln, trötthet, pms, lätt illamående, kisset luktar annurlunda. Har en konstig magkänsla och käty svullen mage. Hur tidigt kom det för er? Värket under naveln har jag aldrig haft. Brännande smärta typ, stramande.

  • Svar på tråden Sympton redan på äl +5?
  • Anonym (Nix)
    Wed 23 Oct 2019 21:02
    #1

    Nej, det är helt omöjligt att ha symptom så tidigt. 5 dagar efter äl är det absolut tidigaste embryot kan fästa. Det dröjer ett bra tag till innan hcg är så högt att det påverkar kroppen kännbart.

  • Anonym (Ä)
    Wed 23 Oct 2019 21:17
    #2

    Ja, det kan man. Det har jag gjort.

  • Anonym (Nix)
    Wed 23 Oct 2019 21:19
    #3
    Anonym (Ä) skrev 2019-10-23 21:17:19 följande:
    Ja, det kan man. Det har jag gjort.
    Nej, det har du inte. Som sagt- absolut första dagen embryot öht kan fästa. Först efter det börjar hcg bildas. Det är hcg som ger gravsymptom. Det måste upp i en ganska hög nivå innan man känner av symptomen.
  • Anonym (Ä)
    Wed 23 Oct 2019 21:27
    #4
    Anonym (Nix) skrev 2019-10-23 21:19:38 följande:

    Nej, det har du inte. Som sagt- absolut första dagen embryot öht kan fästa. Först efter det börjar hcg bildas. Det är hcg som ger gravsymptom. Det måste upp i en ganska hög nivå innan man känner av symptomen.


    Ja du jag vet, och jo, det har jag känt. Vet det mesta om graviditet efter x antal år av försök, fertilitetsbehandlingar, konstant läsande och research samt 5 graviditeter.
  • Anonym (Jag med)
    Wed 23 Oct 2019 21:52
    #5

    Jag har varit gravid fyra gånger och fått tydliga symtom på äl+5 alla gånger. Har aldrig behövt grav tester för jag har vetat ändå, vissa reagerar nog bara så fort hcgt kommer igång. Så jag håller tummarna för att du är gravid :)

  • Anonym (....) Trådstartaren
    Wed 23 Oct 2019 23:15
    #6
    Anonym (Jag med) skrev 2019-10-23 21:52:21 följande:

    Jag har varit gravid fyra gånger och fått tydliga symtom på äl+5 alla gånger. Har aldrig behövt grav tester för jag har vetat ändå, vissa reagerar nog bara så fort hcgt kommer igång. Så jag håller tummarna för att du är gravid :)


    Åh, då ser det ljust ut :) Vad hade du för sympton? Just det brännande/träningsvärk har jag aldrig haft. Har ganska känslig kropp så tror den reagerar snabbt. Har läst många forum och tror att det kan redan visa vid än +5 och uppåt :)
  • Anonym (53)
    Thu 24 Oct 2019 10:35
    #7

    Nästan omöjligt att känna symptom redan, speciellt värk och illamående. Tror det är placebo.

    Har aldrig känt mig så gravid som när jah inte va gravid.

  • Anonym (....) Trådstartaren
    Thu 24 Oct 2019 11:17
    #8

    Det var en träningsvärk/brännande känsla igår som.jag aldrig haft nånsin i mitt liv. Låg helt utslagen på soffan. Hela min kropp känns annurlunda. Jag vet att det är något, vet dock ej exakt vad.

  • Anonym (Jag med)
    Thu 24 Oct 2019 18:32
    #9
    Anonym (....) skrev 2019-10-23 23:15:17 följande:

    Åh, då ser det ljust ut :) Vad hade du för sympton? Just det brännande/träningsvärk har jag aldrig haft. Har ganska känslig kropp så tror den reagerar snabbt. Har läst många forum och tror att det kan redan visa vid än +5 och uppåt :)


    Första två graviditeterna fick jag väldigt svullna och ömma bröst på äl+5 vilket jag aldrig har annars så då visste jag att det hade tagit sig. Sen kändes det annorlunda i hela kroppen. De andra två blev jag extremt känslig för lukter på äl+5, har aldrig upplevt det annars. Så jo visst kan man få symtom tidigt. Men de som inte själva har fått det säger ju såklart att det inte går. Själv kan jag inte förstå dom som är gravida utan att känna något haha. Känns omöjligt i min värld. Jag hoppas din känsla är helt rätt, om kroppen verkligen känns helt annorlunda tror jag absolut på att du kan vara gravid :) ser fram emot att höra hur det går! :)
  • Anonym (....) Trådstartaren
    Thu 24 Oct 2019 23:06
    #10
    Anonym (Jag med) skrev 2019-10-24 18:32:47 följande:

    Första två graviditeterna fick jag väldigt svullna och ömma bröst på äl+5 vilket jag aldrig har annars så då visste jag att det hade tagit sig. Sen kändes det annorlunda i hela kroppen. De andra två blev jag extremt känslig för lukter på äl+5, har aldrig upplevt det annars. Så jo visst kan man få symtom tidigt. Men de som inte själva har fått det säger ju såklart att det inte går. Själv kan jag inte förstå dom som är gravida utan att känna något haha. Känns omöjligt i min värld. Jag hoppas din känsla är helt rätt, om kroppen verkligen känns helt annorlunda tror jag absolut på att du kan vara gravid :) ser fram emot att höra hur det går! :)


    Jasså? Då har man lite hopp :) idag kändes det mindre "brännande" känsla under naveln. Dock konstiga flytningar, bara rinner ner i byxorna och är genomskinliga med lite vita klumpar som trådar sig lite.. Hmm. Väldigt känslig. Gråter för ingenting, stackars sambo säger jag... men någorlunda svullen i magen. Mens ska komma den 2:a så det känns ju ett tag tills det. Både min mamma och mormor har fått livmoder cancer så jag är så rädd att jag inte kan få barn.. nästan besatt av att googla alla sympton. Sambon är äldre och sexlusten är inte på topp för honom så det går långsamt fram..
  • Anonym (Jag med)
    Fri 25 Oct 2019 07:57
    #11
    Anonym (....) skrev 2019-10-24 23:06:40 följande:

    Jasså? Då har man lite hopp :) idag kändes det mindre "brännande" känsla under naveln. Dock konstiga flytningar, bara rinner ner i byxorna och är genomskinliga med lite vita klumpar som trådar sig lite.. Hmm. Väldigt känslig. Gråter för ingenting, stackars sambo säger jag... men någorlunda svullen i magen. Mens ska komma den 2:a så det känns ju ett tag tills det. Både min mamma och mormor har fått livmoder cancer så jag är så rädd att jag inte kan få barn.. nästan besatt av att googla alla sympton. Sambon är äldre och sexlusten är inte på topp för honom så det går långsamt fram..


    Jag håller tummarna för dig <3
Svar på tråden Sympton redan på äl +5?