• Schnoodlebums

    Hur tolkar jag dubbla budskap?

    Hej!

    Jag tror att jag hade mens (tolkade som mens men kanske är en annan blödning) den 16-20/10. Ägglossning ca 8/10. Skulle börja med en ny omgång digital CB idag och fick på en gång fast glad gubbe. Tyckte att det var väldigt konstigt då äl inte ska komma ännu så tog graviditetstest också och fick svaga streck (ja, jag gjorde två. Man blir ju lite galen av allt det här testandet). Men jag tolkar det som att båda är positiva? Om ja, är jag gravid eller hade jag ett missfall vid "mensen" och att hormonerna hänger kvar? Jag är så förvirrad och jättetacksam för lite input hur man kan gå vidar, hur länge ska jag vänta för att ta ett tillförlitligt test ifall det var ett missfall?

  • Svar på tråden Hur tolkar jag dubbla budskap?
  • Fjäril kär

    Du kan ha haft en nidblödning när du trodde att du hade mens. (då det befruktade ägget fäster i livmodern)

    Testerna ser positiva ut

  • 2barnsmorsan

    Jag tror du är gravid. Blödningen stämmer i tid med nidblödning. Jag tror inte att strecket hade varit så tydligt nu om du hade fått ett så tidigt missfall.

  • Kajsa32

    Hoppar in här.. jag fick glad gubbe på ÄL test den 9/10. Hade senaste mensen (runt) 22/9. Köpte testlagret gravtest som jag testat med nu i 3 dagar, svaga svaga streck som jag inte tror blir nå starkare =( köpte cb digital idag med veckoindikator visade gravid 1-2 veckor. Men varför blir då inte dem billiga stickorna nå starkare? Någon som vet är så orolig =( bilden e från imorse på de billiga testet.

Svar på tråden Hur tolkar jag dubbla budskap?