• Anonym (attan­s)
    Wed 23 Oct 2019 20:13
    1601 visningar
    8 svar
    8
    1601

    tampong som inte kommer ut!!!

    Kan tamponger fastna jättelångt upp i slidan?(om snöret inte är urdraget)
    Jag gick och la mig och var säker på att jag satte in en tampong eftersom det är rätt tidigt i menstruationen fortfarande så brukar blöda rikiligt. men det kom inget blod alls på natten så ja måste ju ha haft tampong i. men jag glömde antagligen dra i snöret så nu sitter det en tampong fast i mig!!!!

    vad ska jag göra?? tips hur man kan få ut den.? jag har tagit med plasthandskar och försökt komma åt snöret ,kollat med spegel men det är skitsvårt att se
    om jag åker till gynakuten så kommer dem ju få ut en illaluktande gammal blodig tampong fatta vad pinsamt!

    hjälp tips????

  • Svar på tråden tampong som inte kommer ut!!!
  • Anonym (Nej)
    Wed 23 Oct 2019 20:15
    #1

    Den kan inte försvinna upp i kroppen och så djup är inte slidan att den sitter långt upp i magen. Bara att gräva helt enkelt. Hittar du inget har du troligen ingen tampong som sitter fast heller. Utan då nojjar du säkert bara.

  • Anonym (attan­s) Trådstartaren
    Wed 23 Oct 2019 20:18
    #2
    Anonym (Nej) skrev 2019-10-23 20:15:56 följande:

    Den kan inte försvinna upp i kroppen och så djup är inte slidan att den sitter långt upp i magen. Bara att gräva helt enkelt. Hittar du inget har du troligen ingen tampong som sitter fast heller. Utan då nojjar du säkert bara.


    ok.  men jag satte in en tampong på morgonen och tyckte då att det tog emot som det inte brukar göra. men ser verkligen NADA i spegeln

     är rädd för TSS också 
  • neverp­reggo
    Wed 23 Oct 2019 20:21
    #3

    Det händer att folks tamponger "försvinner"och får dras ut av sjukvården. Vissa är inte ens säkra på att det finns en tampong inuti men hellre att söka för en snabb titt eller att ha kvar en i. En tampong som är någon dag gammal så lär den inte hunnit bli illaluktande eller äcklig mer än att den är blodig.

  • Anonym (Nej)
    Wed 23 Oct 2019 20:23
    #4
    Anonym (attans) skrev 2019-10-23 20:18:02 följande:
    ok.  men jag satte in en tampong på morgonen och tyckte då att det tog emot som det inte brukar göra. men ser verkligen NADA i spegeln

     är rädd för TSS också 
    Du behöver inte vara rädd för att känna långt upp i slidan med händerna och fingrar. Tvätta dom innan bara och känn runt. Tampongsjukan är väldigt ovanligt och då handlar det om många dagar glömd tampong. Sätt dig på huk och känn efter noga i slidan. Hittar du inget har du inget där heller. Kanske ramlat ut utan att du märkt det.
  • Wed 23 Oct 2019 20:28
    #5

    Minns en tjej för många år sedan, som avslöjade i fyllan att hon till slut fick be sin mamma om hjälp att få ut en. Lite smått pinsamt, men hellre det än gyn tyckte hon.

  • Anonym (H)
    Wed 23 Oct 2019 21:03
    #6
    Anonym (Nej) skrev 2019-10-23 20:23:00 följande:
    Du behöver inte vara rädd för att känna långt upp i slidan med händerna och fingrar. Tvätta dom innan bara och känn runt. Tampongsjukan är väldigt ovanligt och då handlar det om många dagar glömd tampong. Sätt dig på huk och känn efter noga i slidan. Hittar du inget har du inget där heller. Kanske ramlat ut utan att du märkt det.
    Nog kan de försvinna dit fingrar inte når. Har själv hänt mig. Jag kände absolut ingenting trots att jag hukade och grävde, men jo, nog var den där alltid. Fick hjälp på gyn.

    Ts, om du inte lyckas få ut den, sök hjälp. Tampongsjukan må vara ovanlig 1 på 100 000 enligt vårdguiden, men kan vara dödlig. Hellre lite pinsamt och känna dig säker, eller hur?
  • Anonym (Freja­)
    Wed 23 Oct 2019 21:11
    #7

    På gyn har de nog hittat värre saker än tamponger inne i patienter, så var inte orolig för det.

  • Anonym (Jag)
    Wed 23 Oct 2019 21:41
    #8

    Händemig en gång att snöret gick av. Försökte med allt och ringde sedan 1177. Fick rådet att sitta på huk och krysta ut den och det funkade faktiskt till slut, åtminstone så pass attrahera fick tag i den med fingrarna.

Svar på tråden tampong som inte kommer ut!!!