• Malander0102

    Kan förskolan omplacera mitt barn utan samtycke?

    Hej!

    Jag har en son på snart 2,5 år. Har en cp skada som gör att han är lite stelare i höger sida, har inte kommit igång med talet ännu och detta har utvecklats i att han slår sitt huvud mot vägg/golv när han blir frustrerad. Han har en resurs på förskolan som även jobbar med ett barn till. Förskolan har hela tiden sagt att det går bra men att det ibland är svårt att räcka till när han blir arg och skadar sig själv. Idag ringer specialpedagogen och säger att dom vill flytta min son till en annan avdelning för att konstellationen av barn inte fungerar på avdelningen. På den mera avdelningen är en av personalen inriktad på språk o kommunikation, precis som den resursen han redan har. Byter man avdelning på ett barn som inte mår bra och behöver de pedagoger han är van vid och den resurs han har?

    Har förskolan rätt att byta avdelning på honom även om jag säger nej?

  • Svar på tråden Kan förskolan omplacera mitt barn utan samtycke?
  • Ellie

    Jag skulle lyssna på dem om jag var ni. De känner barnet bra, samt sina egna begränsningar.Ge det en chans.
    Han kanske kommer trivas toppenbra på nya avdelningen. Det är ju något som inte fungerar optimalt just  nu i alla fall.

  • erikaABC
    Ellie skrev 2019-10-23 23:11:52 följande:

    Jag skulle lyssna på dem om jag var ni. De känner barnet bra, samt sina egna begränsningar.Ge det en chans.
    Han kanske kommer trivas toppenbra på nya avdelningen. Det är ju något som inte fungerar optimalt just  nu i alla fall.


    Håller med
Svar på tråden Kan förskolan omplacera mitt barn utan samtycke?