• Lelles123

    Nidationsblödning

    (Försöker bli gravid)

    Jag har beräknad mens imorgon och idag fick jag en blödning. Vet inte om det är nidationsblödning eller mens.. står så olika på olika sidor men som jag förstår det rätt så är nidblödning ljusare och inte lika riklig som en vanlig mens? Kan jag som har riklig mens få mer nidationsblödning?

    Jag tyckte inte att det var ngn stor skillnad på färgen och inte mängden heller om jag ska jämföra med mensen.. har haft ganska många symptom som tyder på graviditet bland annat JÄTTEömma bröst vilket jag aldrig har haft vid mens.

    Har tagit gravtest som visar negativt men skall ta ett till imorgon eller övermorgon.

    Finns det några kännetecken ang blödningen mer än det jag skrev ovan? Kan jag som brukar ha väldigt riklig mens få en rikligare nidationsblödning? Läste om vissa som bara haft ngn droppe, och isåfall har jag ju ganska mycket och befarar att det är mensen :(

  • Svar på tråden Nidationsblödning
  • Anonym (Nej)

    Din rikliga mens påverkar inte att du skulle ha större nid.blödning då blödningen beror på en helt annan sak från mensen.

    Men somliga får ju mens oavsett om dom är gravida.

    Svårt att säga. Med tanke på att du garvet negativt test och blöder så skulle jag rent spontant säga att du fått mens och inte är gravid men känner du för att testa om någon dag igen oavsett om du fortsätter blöda eller inte så gör du ju som du vill.

    Men man blöder inte mer under en nidblödning för att man har riklig mens.

  • Vevoz

    Du kan ta ett tidigt gravtest, annars kan du nog bara vänta tills imorgon om du ska ha mens då.

    Men som ovanstående sa så betyder inte riklig mens att du ska ha riklig nidblödning.

  • Lelles123

    Blöder fortfarande och mer riklig nu, så nu är jag säker på att de va mensen. Tack för svar????????

  • Önsketänk

    Nidblödning kan nog variera i mängd.

    När jag blev gravid för några år sedan (blev en abort tyvärr pga dålig situation) så fick jag en liten blödning typ en vecka innan mensen. Den var väldigt sparsam och försvann typ direkt. Sen kom mensen (trodde jag) som vanligt, dock lite mörkare än normalt men höll i sig i några dagar så jag antog ju att det var mensen och tänkte inte mer på det. Sen fick jag massa symtom som fick mig att fundera och gjorde då ett test som visade positivt. Känner du dig osäker så vänta några dagar och gör ett test för att få svart på vitt :)

  • Anonym (Yee)

    Grejen är den att du får inga gravsänkorna förrän ägget fäst och hcg börjar bildas. Och nidblödningen kommer ju av att ägget fäster. Så har du haft symptom innan så är det inte pga graviditet.

  • Anonym (Yee)

    Gravsymptom skulle det stå i mitt förra inlägg. Inte gravsänkor. Men ser nu också att du skrev att det var mensen som antagligen kom.

Svar på tråden Nidationsblödning