• Thu 24 Oct 2019 09:32
    372 visningar
    2 svar
    2
    372

    Planera graviditet cancer i familjen

    Har försökt sedan juni att bli gravida, trodde de skulle ta sig första gången i princip. Men icke. Nu har min mamma blivit sjuk i bröstcancer, spridit sig och har antagligen 6 månader till 1 år kvar. Känns jobbigt då man alltid haft en bild av hur de skulle vara med barn och när man hälsar på mormor osv. Är det läge att pausa eller ska man fortsätta? Någon som varit med om liknande? Vet inte hur man ska tänka, orkar man? Är även i tankarna på att byta jobb inom snar framtid då våra arbetsvillkor kommer bli sämre snart i och med dessa "spartider"..

  • Svar på tråden Planera graviditet cancer i familjen
  • Barbro­45
    Thu 24 Oct 2019 10:11
    #1

    Det är nog olika, kan bara referera till min egen situation. När jag väntade mitt först barn så fick min mamma en cancerdiagnos, hennes reaktion var. Så bra, då ha både du och din pappa något roligt att se fram emot om jag inte överlever. Nu var min mamma väldigt pragmatisk av sig. Hon överlevde och fick glädja sig åt ett antal barnbarn i alla fall.

  • Thu 24 Oct 2019 11:07
    #2

    Nu har jag inte varit helt i din situation. Men när min mamma fick bröstcancer va min dotter fyra månader å jag hade en på1,5 år också. För mig va detta jätte jobbigt. Mina föräldrar e skilda å min mamma har ingen ny. Mina barn blev sjuka hela tiden å min bror befann sig 3 timmars bilresa från henne. Detta gjorde att jag känne mig väldigt maktlös. Jag kunde inte hjälpa min mamma fast att jag ville. Hon fick inte träffa barnen speciellt mycket de året hon behandlades då de va stor risk för infektioner. :( min mamma överlevde detta. Men jag sörjer än idag att jag inte kunde va där för henne denna svårs tid.

    Med de facit i hand så skulle jag pausat om jag va er! Få va med din mamma så mycket som möjlig å sedan koncentrera er på en liten en när ?allt e över? låter hemskt. Men så hade jag resonerat idag.

Svar på tråden Planera graviditet cancer i familjen