• EbSmith

    Håravfall, nån mer?

    Man har ju varit beredd på att tappa en del hår efter graviditeten, men hur länge ska det hålla i sig?! För mej började det ca 3månader efter förlossningen och har hållet i sig en månad nu. Har klippt mej pojk-kort, men det bara fortsätter. Händerna blir fulla av hår varje gång jag tvättar det eller drar handen genom det. Hade ganska tunt hår redan innan så man får ju lite panik över att hårfästet kryper upp. Hur länge höll det i sig för er?

  • Svar på tråden Håravfall, nån mer?
  • Sasu

    Puffar, jag har det precis likadant, började 3 månader efter förlossningen(3 1/2 m nu) Mitt hår är överallt, tar jag av mig Bhn så är det åtminstone 20st hårstrån i den. Vaknar upp med massa hår på kudden, ifall min dotter tar tag i håret så har hon hela handen full med mitt hår.. så trött på att ha massa hår i maten trots att jag sätter upp håret..

  • Jag är bara jag

    6 månader. Tappade stora tussar varje dag och håret blev mer än hälften så tjockt. Hade långt, fick klippa av över 1dm. Efter ett halvår slutade det och det började växa ut igen. Nu har det gått 9 månader och jag har små tofsar över hela huvet med krulligt hår! Förvånad 

  • EbSmith
    Jag är bara jag skrev 2019-10-24 18:04:16 följande:

    6 månader. Tappade stora tussar varje dag och håret blev mer än hälften så tjockt. Hade långt, fick klippa av över 1dm. Efter ett halvår slutade det och det började växa ut igen. Nu har det gått 9 månader och jag har små tofsar över hela huvet med krulligt hår!  


    6 månader?!?!?! Jag har inte råd att tappa så länge, är redan tunnhårig så kommer, helt utan att va ironisk, vara flintis efter 6 månader :(
  • EbSmith
    Sasu skrev 2019-10-24 17:18:37 följande:

    Puffar, jag har det precis likadant, började 3 månader efter förlossningen(3 1/2 m nu) Mitt hår är överallt, tar jag av mig Bhn så är det åtminstone 20st hårstrån i den. Vaknar upp med massa hår på kudden, ifall min dotter tar tag i håret så har hon hela handen full med mitt hår.. så trött på att ha massa hår i maten trots att jag sätter upp håret..


    Ja, trots att man visste om det är det ju nästan traumatiskt att man börjar se alltmer tunnhårig ut. Kan leva med sladdrig kropp ett tag, men fan inte med halvflint! Och att klippa sig kort hjälpte inte btw, så det behöver du inte testa :*D
  • Sasu
    EbSmith skrev 2019-10-25 08:25:30 följande:
    Ja, trots att man visste om det är det ju nästan traumatiskt att man börjar se alltmer tunnhårig ut. Kan leva med sladdrig kropp ett tag, men fan inte med halvflint! Och att klippa sig kort hjälpte inte btw, så det behöver du inte testa :*D
    lite för sent, klippte håret kort innan jag började fälla för håret kom ivägen för amningen och att ha det i en hästsvans gav mig huvudvärk. Jag har som tur är naturligt tjockt hår, så att fälla hår är ju ganska bra för mig, slipper gå till frisören och tunna ut det :) Bara irriterade med hår överallt! duschade idag och hade hela handen full med hår efter jag sköljde ur shampot!
Svar på tråden Håravfall, nån mer?