• syntharen

    Tipsa mig om vävd bärsjal

    Jag skulle vilja få lite tips om olika vävda bärsjalar. Det finns så himla många och i olika prisklasser och material. Jag är väl egentligen en nybörjare i sjalbärning, jag har haft bärsele till mina barn men först och främst använt vagn. Nu har jag en 9 åring, en nybliven 3-åring och en 9 månaders. Vi har haft syskonvagn till dom yngsta men tycker den är för stor och otymplig och 3-åringen vill gärna gå mer nu. Så vi tänkte satsa på en vanlig sittvagn och så bära bebisen när 3-åringen blir för trött. Jag gillar bärsele men tycker ändå jag får ont i ryggen oavsett om jag bär på mage eller på rygg.

    Jag köpte en trikåsjal när yngsta var nån månad men varken hon eller jag gillade den då. Men jag har börjat använda den igen och tycker det är rätt bekvämt men det märks att trikåsjal inte har samma stabilitet och det tynger en del på ryggen trots att hon bara väger 7,5 kg ca.

    Så jag söker en bra nybörjarsjal som helst inte kostar mer än 1000 kr. Den får gärna vara snygg (så klart ) helst mörka färger, svart, grå eller lila. Den ska kunna användas På sommaren utan att man svettas ihjäl.

    Jag har förstås googlat en massa, kollat på olika hemsidor och bloggar men det är ändå svårt att få nån överblick. Jag var inne på att köpa en Babylonia BB-slen från Babyland. Är det nåt att ha?

    Så fram med era tips alla sjalbärare!

  • Svar på tråden Tipsa mig om vävd bärsjal
  • Anonym (Bärsjalar!!)

    Jag har inga direkta tips på vilka bärsjalar som är bra eller inte, då jag är ganska ny med vävd sjal själv. Tänkte dock tipsa dig om att gå med i facebookgruppen Bärsjalar! och deras undergrupper för köp och sälj så kan du nog få tips om en bra sjal i vettig prisklass. Fördelen med att köpa begagnad är att den redan är uppmjukad och skön och inte så stel och sträv som vissa kan vara när de är nya  

  • syntharen
    Anonym (Bärsjalar!!) skrev 2019-10-24 20:14:52 följande: