• Pau123

    Ägglossning i flera dagar

    Hej!

    Jag skulle behöva lite hjälp. Jag och min sambo försöker få barn. Jag har pcos och har därför i september påbörjat en primolut-nor kur för att framkalla en mens. Har sedan efter detta tagit letrozol dag 3-7. På dag 12 gjorde jag ett ultraljud där det inte syntes någon tillväxt/mognad på ägg. Gynekologen menade då att letrozolbehandlingen inte har fungerat denna månad och att jag eventuellt skulle ta dubbel dos nästa månad. I förrigår (sex dagar efter ultraljudet) hade jag känningar i äggstockarna och tog därför ett clearblue ägglossningstest som visade glad gubbe. Igår tog jag ett till som också visade glad gubbe, jag hade fortfarande känningar i äggstocken/livmodern och fick även en liten ljusrosa blödning. Idag tog jag ett test ännu en gång som också visade positivt. Vad innebär detta? Har jag en eventuell ägglossning? Varför blödde jag?

  • Svar på tråden Ägglossning i flera dagar
  • Anonym (E)

    Jag tror ägget är på väg att släppa. Hormonet är maxat precis innan ägget släpper. Sen när det går ner igen så har ägget släppt. Ägglossningen sker 24-36 timmar efter lh toppen. Så det är väl egentligen efter det går ner som det har släppt.

    Så bra att ha sex nu då!

  • Anonym (E)

    Man kan iof få positivt på äl test inför mens också.

Svar på tråden Ägglossning i flera dagar