• Anonym (ett värdigt namn)

    Vad tycker ni kvinnor om ordet fitta på ert eget kön?

    Jag måste fråga er hur ni känner med att använda detta ord när ni pratar om ert kön? Tex i sitter med en väninna och diskuterar saker som har med det området att göra eller skriver något i en tråd eller pratar med pojkvännen om hur ni vill bli slickade eller va det nu kan vara.

    Kan ni så där naturligt och självklart säga "min fitta är...?"

    Det har ju varit många turer genom åren för att hitta ett bra namn för vårt kön som inte känns för vulgärt eller kliniskt eller osexigt. Tycker inte det finns något alls faktiskt som jag känner mig bekväm med. "Fiffi "är nog det värsta och minst sexiga jag kan tänka mig. Möjligen kan jag säga "min mus" men gillar inte att det ordet redan är upptaget och tillhör en liten söt beklädd gnagare. Vill ha ett eget ord, ett stolt och ståndaktig ord som inger kraft och respekt, samtidigt som det är sexigt. Kan säga vagina i vissa sammanhang men oftast blir det nog mest bara "underlivet" såna har ju även män...hm!

  • Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om ordet fitta på ert eget kön?
  • Anonym (Sara)

    Det är ett ord jag aldrig använder och aldrig kommer att göra heller.

  • Vivala

    Säger nog aldrig fittan. Är ett skällsord för mig spelar ingen roll vad nån försöker få det till eller vad det egentligen betyder.

    Muttan brukade jag säga innan jag fick barn. Nu kör vi på snippa mest pga att förskolor gör det så dem flesta andra barn kallar det snippa.

  • Anonym (Line)

    Håller verkligen med. Tycker fitta låter alldeles för hårt och vulgärt, fiffi låter bara töntigt, och musen låter typ som om man skulle säga masken till mannens könsorgan. Varför finns det liksom inget eget ord som inte har någon annan betydelse också? Slida låter ju helt kliniskt, och underlivet som jag nog oftast säger låter ju som något man mest säger till gynekologen. Snippa är det väl sagt att man ska kalla det, att det ska vara motsatsen till snopp? Men snippan tycker jag låter som något man säger när man benämner barns underliv eller pratar om det med barn, men känns inte lika rätt när man talar om en vuxen kvinna.

  • Anonym (Pussy)

    Tycker engelskans ?pussy? låter trevligt. En kroppdel jag gärna pussar 

  • dream on

    Det beror alldeles på situation och samtalspartner tycker jag. Pratar jag med mina barn säger jag snippa, underlivet till gynekologen, fitta om det är någon jag har sexuell kontakt med men samtidigt visar man kanske mer än pratar just då... När jag pratar om det i mer vardagliga situationer är det nog mer omskrivningar typ ?det svider där nere?. Om man pratar vänner emellan muttan eller muffen kanske. Fiffin skulle jag aldrig använda. Associerar det ordet till hunden i Morrhår och ärtor (vet att den kallas Tiffyn men ändå).


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (ett värdigt namn)
    Anonym (Line) skrev 2019-10-24 19:10:14 följande:

    Håller verkligen med. Tycker fitta låter alldeles för hårt och vulgärt, fiffi låter bara töntigt, och musen låter typ som om man skulle säga masken till mannens könsorgan. Varför finns det liksom inget eget ord som inte har någon annan betydelse också? Slida låter ju helt kliniskt, och underlivet som jag nog oftast säger låter ju som något man mest säger till gynekologen. Snippa är det väl sagt att man ska kalla det, att det ska vara motsatsen till snopp? Men snippan tycker jag låter som något man säger när man benämner barns underliv eller pratar om det med barn, men känns inte lika rätt när man talar om en vuxen kvinna.


    Nej snippan är alldeles för barnsligt och osexualiserat i mitt tycke. Säger hellre fitta faktiskt men håller med om klangen i det som är hårt och lite fult och porrigt och inget som jag tror gemene kvinna gillar. Något vi liksom tvingats anamma för att vara frigjorda på nåt sätt. Men det behövs verkligen ett nytt:)

    Kom med förslag vet jag?!
  • Anonym (Eli)

    Jag säger alltid fitta. Tycker det är dags att ta tillbaka det ordet från att vara något fult!

    Och fiffi, snippa och sånt... det låter faktiskt rätt töntigt :P Om min kk skulle säga typ "åååh vilken härlig fiffi du har" skulle jag kasta ut honom direkt! :P

  • Anonym (ett värdigt namn)
    Anonym (Eli) skrev 2019-10-24 19:37:56 följande:

    Jag säger alltid fitta. Tycker det är dags att ta tillbaka det ordet från att vara något fult!

    Och fiffi, snippa och sånt... det låter faktiskt rätt töntigt :P Om min kk skulle säga typ "åååh vilken härlig fiffi du har" skulle jag kasta ut honom direkt! :P


    Hahaha vad kul:) Skulle faktiskt inte heller palla om nån kallade min fitta för fiffi eller "älskling får jag tränga in i din snippa" t ex. Fitta har ju en fin betydelse med våtmark. Synd det låter så fe och hårt bara. Hade hellre haft något stjärnlikt som min Nebula, min Shaula, eller varför inte något merblomlikt som min Volupin, min Silija eller Adana...finns ju hur mycket som helst att spinna kring!
Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om ordet fitta på ert eget kön?