• Fri 25 Oct 2019 15:10
    941 visningar
    3 svar
    3
    941

    Hur långt innan äl förändras flytningarna?

    Har precis börjat försöka med barn nr 2. Dottern var oplanerad så har aldrig försökt pricka rätt osv. Men nu försöker vi aktivt bli gravida igen. Har inte haft preventivmedel på flera år så har lite koll på min kropps signaler. Vet att jag brukar få förändrad flytning vid äl men eftersom jag inte 'väntat' på den så är den plötsligt där och passerar. Har en cykel på 28-30 dagar och enligt min app jag använt flera år för att ha ett hum om när mensen kommer så sker äl imorgon men har bara super vattniga flytningar, inget slemmigt som det ska vara vid äl. Dom är mjölkfärgade och tunna, som mjölk blandat med vatten. När förväntas dom bli slemmiga och trådiga? Sker min ägglossning senare än appen beräknat nu då? Flytningarna jag har nu är rikliga. Hjälp mig förstå när äl ev. inträffar :D

  • Svar på tråden Hur långt innan äl förändras flytningarna?
  • Anonym (Flytn­ingar)
    Tue 5 Nov 2019 06:53
    #1

    Undrar också

  • Anonym (F)
    Tue 5 Nov 2019 15:49
    #2

    Man kan ha fertilt sekret i 3-6 dagar. Det kan vara halkigt och genomskinligt eller tänjbart trådigt.

    Det är först är genomskinligt, halkigt dagarna innan ägglossning. I det sekretet kan spermier överleva!!!! Därför bra att ha sex då också om man försöker bli gravid. Sen närmare ägglossning blir det tjockare, trådigare fortfarande genomskinligt, som rå äggvita.

    Eftersom det skiljer lite 3-6 dagar så antar jag att det är lite individuellt hur länge man har fertilt sekret.

  • Anonym (F)
    Tue 5 Nov 2019 15:52
    #3

    Förresten såg en grej i din trådstart som jag missade.

    De flytningar som man har innan äl som är fertila kan också vara tunna och vattniga om de är genomskinliga och halkiga.

Svar på tråden Hur långt innan äl förändras flytningarna?