• Fri 25 Oct 2019 17:56
    144 visningar
    2 svar
    2
    144

    Vi som försöker bli gravida...

    Hej!

    Det kanske finns trådar om det här redan men skulle gärna vilja att vi som börjat försöka få barn kan följas åt, stötta varandra och få prata av oss tillsammans då det kan vara en ganska påfrestande tid ????

    Jag och min sambo har precis gjort vårt första försöka att få barn. Jag fick positivt på min äl-sticka den 14 oktober och vi sexade till det den dagen och dagen efter. Efter det här har jag inte kunnat tänka på annat, nästan så man blir manisk!

    Jag får normalt sett väldigt mycket symtom vid ägglossning och efter så för mig är det svårt att avgöra om de symtomen jag har nu beror på ägglossning och en kommande mens eller ifall det skulle kunna vara grav.symtom.

    De symtom jag normalt har är molvärk, ömma bröst, lite humörsvängningar, trött, yr och smått illamående, så ni förstår kanske att det är svårt för mig att avgöra om det skulle kunna bero på en graviditet ????

    Nu efter ägglossning fick jag 4 dagar efter en ganska kraftig värk i magen, höll bara i sig den dagen och efter det smått molande till och från. Jag har väldigt ömma bröst och dom känns en aning tyngre. Idag fick jag en liten blödning, typ rosa/röd, väldigt sparsamt. Idag är äl + 10. Brukar aldrig ha mellanblödningar annars.

    Gjorde ett gravtest igår, negativt. Såklart väldigt tidigt men vad tvungen ????

    Är det någon annan här som försöker få barn och som har symtom? ????

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida...
  • Wed 6 Nov 2019 14:00
    #1

    Hej. Jag och min sambo har försökt bli gravida i 6 månader nu. Han är 27 och jag är 28. Varje månad med negativa gravtester och mensen som kommer börjar tära på mig något otroligt. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid. Känns som alla runtomkring blir gravida, och blir mer och mer ledsen för varje månad som går och varje gång vi får höra ?dom ska ha barn?, ?dom är gravida? blablabla... Varje månad överanalyserar jag varje litet symtom. Ont i brösten, motvärk och bruna flytningar 3 dagar innan BIM - tror varje gång att det ska leda till ett plus...men inget plus.. Har ägglossning om ca 1 vecka. Ska vi följas åt och analysera symtom och hoppas på plus?

  • Mon 11 Nov 2019 21:13
    #2
    Frokenlarsson91 skrev 2019-11-06 14:00:38 följande:

    Hej. Jag och min sambo har försökt bli gravida i 6 månader nu. Han är 27 och jag är 28. Varje månad med negativa gravtester och mensen som kommer börjar tära på mig något otroligt. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid. Känns som alla runtomkring blir gravida, och blir mer och mer ledsen för varje månad som går och varje gång vi får höra ?dom ska ha barn?, ?dom är gravida? blablabla... Varje månad överanalyserar jag varje litet symtom. Ont i brösten, motvärk och bruna flytningar 3 dagar innan BIM - tror varje gång att det ska leda till ett plus...men inget plus.. Har ägglossning om ca 1 vecka. Ska vi följas åt och analysera symtom och hoppas på plus?


    Jag förstår verkligen dina känslor kring detta, det är väldigt påfrestande. Man vill ju så mycket och hoppas på att det ska gå snabbt. Dom säger ju att det tar normalt sett upp till 1 år att bli gravid, vilket känns som en evighet. 

    Förra månaden analyserade jag också minsta lilla symtom, blev liksom besatt. Mådde inte alls bra utav det. Den här månaden så kör jag fortfarande ägglossningstester men försöker att aktivera mig med annat, annars blir jag galen. Har du någon hobby eller liknande som du kan aktivera dig med för att få tankarna på något annat? 

    Gör ni något speciellt nu, typ tester och så? 
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida...