• thenextboy

    Hjälp mig välja gardiner!?

    Hej! Jag igen! Har hamnat där igen angående gardiner och behöver er hjälp!

    Snälla, hjälp mig välja gardiner. Det är så svårt!!! De första två är sammetgardiner, mörk grå och mörk rosa medan de andra två är öljetter lila och vita.

    Nu är det jätte stökigt i rummet och mattan är inte ännu på plats. Det är en ljus matta.

    www.bilddump.se/bilder/201910...255.248.79.png

    www.bilddump.se/bilder/201910...255.248.79.JPG

    www.bilddump.se/bilder/201910...255.248.79.png

    www.bilddump.se/bilder/201910...255.248.79.png

    www.bilddump.se/bilder/201910...255.248.79.png

    (Samma öljetter som de lila fast annan färg) snyggt med vit?

    Här är en bild på hela rummet. Mörk grå soffa. Gardinerna på bilden har jag ej kvar.

    www.bilddump.se/bilder/201910...255.248.79.png

    Så säg mig! Vilka gardiner passar in här???

  • Svar på tråden Hjälp mig välja gardiner!?
  • thenextboy

    Nu vet jag inte om länkerna funkar så läggee upp alla bilder här.

  • Kusinen

    Detär svårt att se färgerna på bilderna, den du beskriver som rosa ser röd ut för mig så jag svarar mer generell

    Om du har mattan längst upp i högra hörnet trpr jag den mörklila blir snyggast. Ljusgrå skulle också funka, li,som vissa nyanser av rosa.

    Jag tror att materialet på de sista gardinerna är bäst då de släpper in mest ljus och du verka ha ganaka litet fönster.

  • thenextboy
    Kusinen skrev 2019-10-26 05:16:00 följande:

    Detär svårt att se färgerna på bilderna, den du beskriver som rosa ser röd ut för mig så jag svarar mer generell

    Om du har mattan längst upp i högra hörnet trpr jag den mörklila blir snyggast. Ljusgrå skulle också funka, li,som vissa nyanser av rosa.

    Jag tror att materialet på de sista gardinerna är bäst då de släpper in mest ljus och du verka ha ganaka litet fönster.


    Jag förstår det men gardinen är mörk rosa och den andra är mörk grå och inte svart som man kan tro. De lila öljetterna finns oxå i vita och hade nog passat till mina nya vita krukor som jag köpt. Eller hade du valt lila?
  • thenextboy

    Jag tycker ändå de vita blev snyggast. Håller ni med? Speciellt när den ljusa mattan, ljusa kuddarna och vita krukorna kommer fram

  • thenextboy

    Jag tycker ändå de vita blev snyggast. Håller ni med? Speciellt när den ljusa mattan, ljusa kuddarna och vita krukorna kommer fram

  • thenextboy

    Blev det snyggt med lila och vita eller blev det för mycket? Kanske ska bara ha vita?

  • Kusinen

    Personligen tycker jag att det är fint med dubbla gardiner. Ger mee liv. Själv har jag dubbla gardinstänger med en ljus bredare transparent gardin längst bak och en tyngre mörkare framför. Men jag har betydlig större fönsteryta än du. Ska du leka med fler gardiner är det nog att föredra att ha en längee gardinstång och ha gardinerna även utanför fönstret så de inte tar för mycket av ljusinsläppet.

  • Kusinen

    Jag föredrar den lila framdör den rosa eftersom den verkae vara tunnare och släppa in mer ljus. Men det viktiga är ju att du får till den sril och könsla som du vill ha.

  • thenextboy
    Kusinen skrev 2019-10-27 05:36:17 följande:

    Jag föredrar den lila framdör den rosa eftersom den verkae vara tunnare och släppa in mer ljus. Men det viktiga är ju att du får till den sril och könsla som du vill ha.


    Blev det inte snyggt mixat? Lila tillsammans med den vita? Av någon anledning ser den lila brun ut men det är samma lila som på bilderna innan

Svar på tråden Hjälp mig välja gardiner!?