• Sandra890121

    Lågt TSH prov orolig

    Hej , jag har innan ja blev gravid haft högt tsh ( sköldskötel prov ) behandlades med levaxin , och blev sen gravid runt 12 juni , 6 augusti togs nya prover som såg fortsatt bra ut . Sen i tisdags i vecka 22 ( 21 + 0 ) togs prover igen , och då låg tsh provet lågt , de låg på 0.38 och t4 låg på 11.1 . Är jätte orolig att bebis kan ha på verkats av detta ?? Dock är referensintervallen mellan 0.46-4.7 , så de ligger ju inte supermakt för lågt , men ändå jätte orolig ???????? tror ni ja behöver vara orolig eller försöka släppa de ? Läkare ringer på måndag eftermiddag , men när man e orolig så känns de långt dit . Hoppas nån här inne har erfarenhet och kan lugna min oro lite . På ultraljudet den 4oktober såg iaf allt bra ut .

  • Svar på tråden Lågt TSH prov orolig
  • Jag är bara jag

    Du behöver inte vara ett dugg orolig. Som gravid bör man ligga under 2, gärna under 1. De svenska värdena är satta på tok för högt.

  • Heliena

    Du har ju jättefint TSH. Precis samma som jag hade när jag blev gravid. Idag ligger mitt TSH på 0,67 i 14e veckan. Dock skulle jag tro att du behöver öka ditt T4 då det helst ska ligga i övre referens och det är just T4 som fostret behöver! Det kommer sjunka mer då barnet tar ifrån dig. Hoppas du får öka din Levaxin.

  • Sandra890121

    Åh gud så skönt att höra ?? Nu kan ja slappna av igen och släppa oron . Blev så sjukt orolig så haft svårt å sova . Men nu känns de mycket bättre ????

  • Sandra890121

    Åh gud så skönt att höra ?? Nu kan ja slappna av igen och släppa oron . Blev så sjukt orolig så haft svårt å sova . Men nu känns de mycket bättre ????

  • Sandra890121
    Heilena skrev 2019-10-26 14:56:09 följande:

    Du har ju jättefint TSH. Precis samma som jag hade när jag blev gravid. Idag ligger mitt TSH på 0,67 i 14e veckan. Dock skulle jag tro att du behöver öka ditt T4 då det helst ska ligga i övre referens och det är just T4 som fostret behöver! Det kommer sjunka mer då barnet tar ifrån dig. Hoppas du får öka din Levaxin.


    Åh gud så skönt att höra :) Nu kan ja slappna av igen och släppa oron . Blev så sjukt orolig så haft svårt å sova . Men nu känns de mycket bättre :)
  • Sandra890121
    Sandra890121 skrev 2019-10-26 17:36:23 följande:

    Åh gud så skönt att höra :) Nu kan ja slappna av igen och släppa oron . Blev så sjukt orolig så haft svårt å sova . Men nu känns de mycket bättre :)


    Då är de säkert det läkaren kommer att ringa om på måndag , att ja får ökad levaxin dos :) ja trodde att 0,38 var på tok för lågt på tsh provet . Så känns så bra att höra att värdena inte är helt fel .
  • Sandra890121
    Jag är bara jag skrev 2019-10-26 14:38:16 följande:

    Du behöver inte vara ett dugg orolig. Som gravid bör man ligga under 2, gärna under 1. De svenska värdena är satta på tok för högt.


    Åh gud så skönt att höra. Nu kan ja slappna av igen och släppa oron . Blev så sjukt orolig så haft svårt å sova . Men nu känns de mycket bättre , tack så jätte mkt för dit svar i tråden . Känns så mkt bättre nu , sån lättnad :)
Svar på tråden Lågt TSH prov orolig