• Anonym (Undrar)

    Varför väljer män dåliga kvinnor?

    Jag har ofta sett män klaga på kvinnor om att de väljer fel sorts män. Istället för den snälla killen väljer de någon elak machotyp som behandlar henne som skit.

    Idag vill jag vända på steken och fråga varför män väljer dåliga kvinnor? Istället för en snäll tjej väljer de någon bitch som behandlar honom som skit.

    Har sett detta till leda. Bland killkompisar, ex, kollegor. Bra män som väljer dåliga kvinnor. Om man konfronterar dessa män och kräver ett ärligt svar kan man bli häpen av hur dumma svar man kan få. "Jag får sätta på henne precis när jag vill" eller "Hon är så himla snygg".

    För detta kan män stå ut med vad fasen som helst nästan. Psykisk misshandel, bli ekonomiskt ruinerade, konstant ångest, extrem svartsjuka, kontrollbehov osv osv.

    Men det kan inte vara hela sanningen...snygg och mycket sex allt annat är irrelevant?? Så dumma kan de inte vara...Så hjälp mig och svara på VARFÖR??

  • Svar på tråden Varför väljer män dåliga kvinnor?
  • Anonym (H)

    För att de föredrar dåliga kvinnor framför ingen alls.

  • Anonym (JH)

    Jag tror inte heller att det är hela sanningen utan antagligen finns ofta liknande bakomliggande skäl som för kvinnorna, dvs låg självkänsla, vana av att bli dåligt behandlade, oro över att ingen annan ska vilja vara med en osv. Samtidigt tror jag det kan ligga något i vad du fått höra då en del män (förutom att själv vara ytliga) verkar sätta en väldig stolthet i att ha en kvinna som andra män suktar efter. Jag har själv aldrig begripit mig på det beteendet men inte desto mindre verkar det förekomma hos vissa.

    Och när det gäller sex kan jag någonstans lite förstå hur man resonerar. Nu skulle jag själv aldrig vara tillsammans med en kvinna som faktiskt behandlade mig illa eller utnyttjade/manipulerade mig eftersom det för mig är oacceptabelt. Men för mig är sexlivet samtidigt mycket viktigt, både att man njuter tillsammans och att det inte finns några murar emellan varandra. Hade valet stått mellan en relation där det ibland blev småtjafsigt eller hon kanske var lite väl svartsjuk av sig, men sexlivet var fantastiskt, gentemot en väldigt harmonisk och lugn relation men där sexet inte var så bra och det kändes som vi stod längre ifrån varandra hade jag nog valt den förstnämnda.

    Dock tycker man ju att det skulle komma till en punkt när det blev för mycket. Är relationen väldigt dålig och destruktiv på andra sätt kan förstås inte ens ett bra sexliv rädda upp det.

  • Giftskåneman

    Om nu de får sätta på henne när de vill, eller att hon är snygg, ja, då är det viktiga egenskaper för dem.

    De har själva valt.

  • Anonym (Undrar)

    Jag vill beskriva med ett extremexempel: En man jag känner. Han får inte prata med andra kvinnor om inte hon är med. Jag är undantagen för jag gissar att hon inte ser mig som ett hot eller något? Inte följa kvinnor på instagram, måste höra av sig varje lunch från jobbet för att "stämma av" och hon kan ringa 5 ggr på två timmar om vi är ute.

    Han har inte gjort något alls som berättigar sådant. Aldrig vänstrat, men hon tror att han skall vänstra hela tiden.

    Hon är en riktig häxa. Men hon är jättesnygg. Han är verkligen jättesnäll och hur go som helst, inte så bildskön kanske, men väldigt gullig i utseendet lite som en fulsöt hundvalp typ. Ett riktigt kap tycker jag, medans hon förutom utseendet är ett riktigt bottenskrap. 

  • AndreaBD

    Båda delarna förekommer så klart - män som väljer dåliga kvinnor och kvinnor som väljer dåliga män. Oftast är orsaken ungefär samma - dåligt självförtroende. 

  • Drottningen1970

    En kvinna som såg ut som skit skulle inte kunna vara sådan och ändå få killar.

    Svaret när det gäller varför män väljer såna kvinnor är enkelt. Sex och utseende är helt enkelt egenskaper som är viktigare än andra egenskaper för en massa män.

  • Anonym (Gladiator)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-10-26 11:40:20 följande:

    Jag har ofta sett män klaga på kvinnor om att de väljer fel sorts män. Istället för den snälla killen väljer de någon elak machotyp som behandlar henne som skit.

    Idag vill jag vända på steken och fråga varför män väljer dåliga kvinnor? Istället för en snäll tjej väljer de någon bitch som behandlar honom som skit.
     


    Har du hört talas om att vara undergiven? Du kanske borde få lite erfarenhet om sådant innan du skriver skit trådar på ett internet forum.
  • Anonym (Sant)
    Anonym (H) skrev 2019-10-26 12:23:17 följande:

    För att de föredrar dåliga kvinnor framför ingen alls.


    Tror jag med.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Gladiator) skrev 2019-10-26 12:58:53 följande:
    Har du hört talas om att vara undergiven? Du kanske borde få lite erfarenhet om sådant innan du skriver skit trådar på ett internet forum.
    De blir undergivna pga. att kvinnan är en bitch, inte som nån slags sexuell preferens. Jag tror att de allra flesta vill antingen bestämma eller att det skall vara någotsånär jämnlikt...inte bli överkörda tofflar.
  • Tecum

    En del killar är helt enkelt för snälla och medgörliga. De är inga mesar men har inställningen att man ska vara sjysst mot sin omgivning och i synnerhet mot sin kvinna. En väldigt fin attityd, ända tills en bortskämd kvinna som är van att styra sätter klorna i dem. Det börjar som ömsesidig attraktion men kvinnan märker snart att hon kan få sin vilja igenom i det mesta. Då blir hon ännu mer på och killen lär sig att det är lugnast att inte bråka för då kan hon vara ganska go att ha att göra med. Om han sätter ner foten backar hon direkt, en taktisk reträtt, men snart är det glömt och allt är som vanligt.
    Men det har inte så mycket med utseende att göra, normalsnygg räcker långt.

Svar på tråden Varför väljer män dåliga kvinnor?